Hellum Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 ik heb op google dit schema gevonden http://f2z.net/LED-Display/LED-Display-Schematic.gif om een led display op je computer te maken, kan iemand mij vertellen wat ik nodig ben, wat het ongeveer kost etc. ? ps. ik ben nog maar een beginner, dus ik weet nog weinig (kan wel goed solderen, heb al een aantal gamecubes en xboxen omgebouwd en ook voedingen van satellietontvangers gerepareerd.) MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Albert_H Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Op de PC aansluiten lijkt geen probleem. De DB25 connector kan 1:1 op de printerpoort van een PC aangesloten worden, dus daarvoor heb je alleen een 1:1 kabel nodig met 2 x 25pol D male of, als op de schakeling een male connector zit een 25pol D verlengkabel. Dan komt echter het probleem, wat wil je ermee. De software om het display aan te sturen zal zelf geschreven moeten worden of je moet op een of andere electronica hobby site een programma vinden dat dit display aanstuurd. Dus een cursus (Visual)Basic, (Visual)C of een andere programmeer taal en het datasheet van de ICM7218 en je kunt aan de slag. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
wammeswaggel Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Google eens met "LCD display parallel port" . Er zijn diverse leuke projecten met bijbehorende software. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Moderator Matchless Geplaatst: 13 maart 2008 Moderator Geplaatst: 13 maart 2008 Stelt niks voor. Zoek maar eens op hd44780 of op powerstrip en lcdproc. Dan gaat er een wereld voor je open Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.