Hellum Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 ik heb op google dit schema gevonden http://f2z.net/LED-Display/LED-Display-Schematic.gif om een led display op je computer te maken, kan iemand mij vertellen wat ik nodig ben, wat het ongeveer kost etc. ? ps. ik ben nog maar een beginner, dus ik weet nog weinig (kan wel goed solderen, heb al een aantal gamecubes en xboxen omgebouwd en ook voedingen van satellietontvangers gerepareerd.) MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Albert_H Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Op de PC aansluiten lijkt geen probleem. De DB25 connector kan 1:1 op de printerpoort van een PC aangesloten worden, dus daarvoor heb je alleen een 1:1 kabel nodig met 2 x 25pol D male of, als op de schakeling een male connector zit een 25pol D verlengkabel. Dan komt echter het probleem, wat wil je ermee. De software om het display aan te sturen zal zelf geschreven moeten worden of je moet op een of andere electronica hobby site een programma vinden dat dit display aanstuurd. Dus een cursus (Visual)Basic, (Visual)C of een andere programmeer taal en het datasheet van de ICM7218 en je kunt aan de slag. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
wammeswaggel Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Google eens met "LCD display parallel port" . Er zijn diverse leuke projecten met bijbehorende software. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Moderator Matchless Geplaatst: 13 maart 2008 Moderator Geplaatst: 13 maart 2008 Stelt niks voor. Zoek maar eens op hd44780 of op powerstrip en lcdproc. Dan gaat er een wereld voor je open Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Hellum Geplaatst: 13 maart 2008 Auteur Geplaatst: 13 maart 2008 @wammeswaggel ik weet dat die dingen er ook zijn, het punt is dat dit onderdeel is voor een project voor school en dat die LCD schermpjes nogal duur zijn, ik denk niet dat de leraren 40-50 euro willen vergoeden (waarna ik dat ding later in mijn eigen pc kan stoppen) ik dacht dat dit met zo'n led schermpje wat goedkoper zou zijn. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Moderator Matchless Geplaatst: 13 maart 2008 Moderator Geplaatst: 13 maart 2008 hoeveel van die dingen moet je dan hebben? Ze zitten in bijna elk apparaat die een karakter-display hebben. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Hellum Geplaatst: 14 maart 2008 Auteur Geplaatst: 14 maart 2008 dat is het probleem ook niet, heb nog genoeg Strong en Philips displays liggen. het probleem is, hoe kan ik het het beste laten werken (printplaat aansturing etc.) MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Albert_H Geplaatst: 14 maart 2008 Geplaatst: 14 maart 2008 moimoi schep even wat duidelijkheid. Je geeft in je eerste post een schema mee van een 8 cijferig numeriek LED display aangestuurd door een ICM7218. Om deze schakeling vanuit een PC aan te sturen heb je aan hardware verder niets nodig dan een 1:1 kabel naar de printerpoort en een voeding. De aansturing van een 2x16char LCD display via de printerpoort is ook heel goed mogelijk en daarvoor is vrij veel (voorbeeld) software te vinden. Daarmee is ook prima een 8 cijferig numeriek display te maken maar dit is een hele andere aansturing dan die voor het numerieke LED display met de ICM7218. Maar, zoals ik al aangaf, aansluiten is één. Werkend krijgen vanuit een specifieke applicatie is een zaak van software en die moet in de meeste gevallen zelf geschreven worden. Dus zonder verdere info over wat je precies wilt is het moeilijk een gericht antwoord te geven. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Hellum Geplaatst: 15 maart 2008 Auteur Geplaatst: 15 maart 2008 Het moet zo goedkoop mogelijk zolang die maar 4 cijfers kan weergeven. verder maakt mij niet uit hoe, en het moet zo goedkoop mogelijk omdat het door school wordt vergoed maar daar wel een grens aan zit. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Albert_H Geplaatst: 15 maart 2008 Geplaatst: 15 maart 2008 In dat geval is de tip van Matchless het beste, zeker gezien het feit dat je aangeeft dat je genoeg van deze displays hebt liggen. Kijk hier eens. Hier wordt een schema voor het aansluiten van een standaard LCD display gegeven met programma voorbeelden. Komt wel uit de Linux hoek, maar geeft uitleg hoe en wat, en met wat zoeken kom je ook wel testprogrammaatjes tegen die onder Windows of Dos draaien. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Hellum Geplaatst: 15 maart 2008 Auteur Geplaatst: 15 maart 2008 sorry ik zat fout, zoals ik al zei, ben een beginner en ik heb genoeg led displays liggen, niet genoeg LCD displays. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Gast Pacman Geplaatst: 15 maart 2008 Geplaatst: 15 maart 2008 Ben ik nou de enige die zich af vraagt WAT je dan wilt weergeven op dat display ?
Albert_H Geplaatst: 15 maart 2008 Geplaatst: 15 maart 2008 Ik heb vandaag op de radiomarkt in Rosmalen tientallen van die LCD display's gezien vanaf € 3.- pm mij maar even als je een adres waar die de 16x1 display's voor €4,50 te koop zijn. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
chablis Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Ik vraag me ook af WAT er nu op getoond moet worden. Random getallen, maakt niet uit wat, of een resultaat van een meting of berekening? DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Hellum Geplaatst: 16 maart 2008 Auteur Geplaatst: 16 maart 2008 wat ik wil weergeven zijn idd resultaten van berekeningen omdat je zo'n ouder tft scherm niet altijd vanuit een hoek kun lezen, verder krijg ik het geld waarschijnlijk van school terug, daarna kan ik het in mijn pc gebruiken om de temparatuur te weergeven MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen