Ga naar inhoud


[TF77xx HDPVR] Probleem met optisch signaal


anp

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Sinds het begin (dec 2007) gebruik ik de optische geluidsuitgang van mijn sat ontvanger. Tot vandaag....

Ik heb plotseling geen geluid meer.

Andere ingang op mijn versterker gebruikt maar ook daar geen geluid.

Op de uitgang van de optische kabel zie je rood laserlicht.

 

Vraag: kan je zien of het licht van de optische uitgang aan/uit gaat. (met bv een hulpmiddel ?)

 

Vraag: Zit er in het menu een optie om het optisch geluidskanaal uit / aan te zetten ?

 

Bvd voor jullie medewerking

Als je TV kijkt moet het ook goed zijn !

 

TF7700 met Samsung HD501LJ, mediaguard CD. Philips 7032 Philips PF9967

Link naar reactie
Delen op andere sites


systemsettings>AV-output>dolbidigital: PCM/dolbydigital

Hiermee kun je gecodeerd of ongecodeerd signaal naar je receiver sturen. Ik kan me voorstellen dat wanneer je receiver niet op automatische selectie van binnenkomstsignaal staat maar bv op digitaal, er geen geluid uit de receiver komt wanneer er een pcm (reeds gedecodeerd) signaal wordt ontvangen. Kortom probeer deze instelling in de TF is te wijzigen. Het mooiste geluid krijg je natuurlijk wanneer je de uitvoer van de TF op dolbydigital zet en je receiver het laat decoderen.

Vu+ duo

TF7710HDPVR Aston 1.05 Diablo

TF4000PVR Aston 218

Stab120 Tuner1+DuoLNB Astra+Hotbird Tuner2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op andere forums duiken nu ook berichten op dat de optische uitgang problemen krijgt.Ook bij de 7700 hsci.

Bij sommigen helpt het even schakelen naar een ander kanaal en weer terug.

Bij anderen helpt niets meer.

Ik hoop dat dit met software is op te lossen door TF en dat er geen sprake is van een onderdeel van inferieure kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun jij wat citaten van de andere forums plaatsen want ik ben wel nieuwsgierig over welke problemen we het hierbij hebben.

Ik zelf heb in de afgelopen maanden nog geen problemen ondervonden met het gebruik van het optische signaal.

Overigens wil ik aanvullend hierop opmerken dat naar mijn mening tot nu toe in dit forum maar één melding hierover heeft plaatsgevonden.

Dus om nu gelijk aan eventuele HW- en / of SW problemen te refereren lijkt mij wat prematuur.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de nieuwe software erook ingezet zo dat je nu programma's kunt opnemen .

Bij mij is plotseling ook af en toe het optische geluid verdwenen.Voordie tijd met software 64 geen last gehad.

Het geluid op tv met hmdi kabel verbonden heeft geen last van onderbrekingen van geluid.Er zijn dus meer mensen die hier last van hebben, dus ligt dit wel aan het software of instellings fout.

Roelof van der Bij

www.vanderbij.info

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast TonySoprano

Ik heb hetzelfde probleem met de TF 7700 HSCI sinds ik een externe hd erop aangesloten heb en de software update heb doorgevoerd. Alleen bij mij doet het geluid het meestal nog een uur en daarna valt het geluid (via optische aansluiting) weg op een kanaal. Maar als ik van kanaal wijzig en weer terugzap dan heb ik weer geluid! Dit is echter niet zo leuk als ik iets opneem uiteraard....zal wel wachten voor de volgende update!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer, zoals je aangaf, je TF en versterker instellingen goed staan en je hebt geen kabelbreuk (kan natuurlijk zomaar met een fibertje gebeuren, is een maar een weg: terug naar de dealer!

Vu+ duo

TF7710HDPVR Aston 1.05 Diablo

TF4000PVR Aston 218

Stab120 Tuner1+DuoLNB Astra+Hotbird Tuner2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs met de nieuwste duitse firmware van maart 27-03 upgrade is het nog niet goed.

maar we houden hoop het was wel goed dus dan komt het ook weer goed :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: anp
Ook na de laatste update geen optisch geluid mad

Ook ik had na het installeren van de nieuwe FW heel even problemen met het wegvallen van het optische geluid. Op een gegeven moment had ik zelf na het opnieuw opstarten van de TF helemaal geen geluid meer via mijn Sony Home Cinema Set.
Omdat vandaag ook de HW modificatie aan mijn TF7700 is uitgevoerd heb ik toch maar besloten om de Factory Reset uit te voeren. Hierna de zenderlijst teruggezet en de relevante instellingen weer ingevoerd.
Hierna was het probleem verholpen.
Misschien toch nog een Factory reset toepassen?
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat is nu weer vervelend en daaruit blijkt temeer hoeveel verschillende klachten er zijn.

Zeker weer een extra aanleiding om dit zoals gevraagd aan Sigma per PM door te geven.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...