Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Windows XP bleef vanmiddag hangen, niets werkte meer ook geen muis. Na crtl/alt/del te hebben ingedrukt kreeg ik een blauw scherm met de melding kernel - stack - inpage - error. Maar daarna stond echt alles vast. Dus maar die grote knop ingedrukt en opnieuw opgestart, alles starte weer opnieuw op en daarna diverse scans gedaan zoals spybot ad aware en NOD 32, maar er werd niets gevonden. Ook even op internet gekeken op google maar werd er ook niet wijzer van wat de fout was. Alles draait weer als vanouds, kreeg trouwens vanochtend wel een update van ome Bill binnen en had ineens een icoon van microsoft outlook op mijn bureau blad, maar dat zal er wel niets mee te maken hebben. Normaal werk in met outlook express.

Iemand een idee wat voor foutmelding dit is ????

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

@ WPW, Als het nog een keer gebeurd maar ik er wel een foto van, het was een hele lap tektst in het Nederlands. En een soort foutmelding met een hoop nullen, en de melding als het een nieuwe pc is dat ik terug moest gaan naar de winkel of zo iets.

Je kon ook via een bepaalde F toest opnieuw opstarten maar dat werkte ook niet.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

Ongeveer is niet voldoende, er zijn nogal wat mogelijkheden vandaar dat de STOP melding met alle waardes belangrijk zijn, zo uit de natte vinger klinkt het als een ram module probleem.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Dus dan maar hopen dat het niet meer terugkomt, wat ik al zei alles werk weer als van ouds.

Salu2, D.Quijote

Gast Richard7
Geplaatst:

Wat ook wel eens wil helpen is je wisselbestand verplaatsen (als je meerdere schijven of partities hebt tenminste). Dus bv voor C: de grootte op 0 zetten en voor D: op automatisch of 4GB of zo. Na opnieuw opstarten even C: defragmenteren (daarvoor moet je dus wéér opnieuw opstarten cry ) en dan van D: terug naar C: zetten (als je dat wilt, en dan weer ... opnieuw opstarten!).

Of, simpeler, je probeert het programmaatje Pagedefrag van Sysinternals (maar 1x opnieuw opstarten cool)

Geplaatst:

Wat altijd beter is dan defragmenteren is het toevoegen van fysiek ram, een page file is een noodvoorziening die zo min mogelijk gebruikt dient te worden, het is nl mega traag.

Een system wat continue staat te swappen is echt aan een hardware upgrade toe smile

Geplaatst:

Aaiiii, aangezien ik een komplete nitwit ben in dit soort zaken, zal ik wel een pc dokter moeten laten langskomen als het echt fout loopt. Jullie mogen ook wel langskomen en het bier staat altijd koud, maar dat weegt niet op tegen de reiskosten denk ik zo. Vanochtend met het opstarten bleef hij weer hangen F1 of del hielp niet, dus maar weer die grote knop ingedrukt, dat scherm zie ik trouwens altijd wel even voorbij flitsen. Daarna alles weer als van ouds. Ik heb er trouwens wel een aparte C- schijf inzitten.

Salu2, D.Quijote

post-8005-1318259674,4767_thumb.jpg

Gast Richard7
Geplaatst:

Blijft-ie op dát punt hangen? Dan zou ik allereerst eens controleren (in het BIOS) of je SMART aan hebt staan - die kan in een vroeg stadium hd-problemen detecteren. Laatste keer dat ik zoiets had stond mijn hard disk op punt van overlijden crazy en was ik er maar net snel genoeg bij!

Overigens is 512MB niet echt veel om lekker XP op te draaien wink

Geplaatst:

Het was trouwens de eertste keer dat hij daar bleef hangen.Hoe doe je dat in het Bios want wat ik al schreef, ik heb er weet er te weinig van. Ik heb 2 HD's, want toen ik ooit een update deed naar SP2, zei het systeem bekijk het maar, en liep volledig vast, en was ook niet meer aan de praat te krijgen, ook niet via de Bios. Toen heeft er iemand een extra HD ingezet wat nu mijn C-schijf is, daar staan alle programma's op. Op die andere schijf staan documenten foto's enz.

Ik heb intussen al mijn hele D-schijf gekopieërd naar een externe HD, en heb ook via Acronis een back-up gemaakt van mijn C-schijf en die ook op de externe HD gezet.

Salu2,D.Quijote

Geplaatst:

Ik was wat voorbarig met het schrijven dat ik via Acronis een back-up heb gemaakt van mijn C schijf. Dit lukt namelijk niet, Acronis geeft een error aan. Dus mijn C-schijf zal wel een beschadiging hebben. Dus kan ik wel eens een groot probleem hebben. cry

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

Gewoon even die HD selecteren in "Mijn Computer" en dan rechtermuistoets en bij eigenschappen kijken, tabblad extra kijken en even een "foutcontrole" uitvoeren.

Allebei de opties even aanvinken en dan gaat ie aan de slag.

Gaat wel even duren, afhankelijk van de snelheid en de grootte, maar als ie klaar is dan weet je in ieder geval of er problemen zijn ja of nee.

Volgens mij vraagt ie op een gegeven moment ook om opnieuw op te starten om het scannen te kunnen afmaken. Hij reboot dan en gaat in "DOS" de boel bijewerken. Daarna is ie klaar en maakt ie het booten af.

Probeer maar eens.

Geplaatst:

Bedankt Ozzo, ik heb intussen ook even die persoon gesproken die er toen er een nieuwe C- schijf heeft ingezet, en die zei hetzelfde, maar wat ik al eerder opmerkte als het dan toch fout gaat weet ik niet wat ik moet doen, dus ik krijg a.s. maandag assistentie, en dan wordt deze test uitgevoerd. Gisteren de pc niet uitgezet maar op stand-by, toen ik hem weer aktiveerde gaf dat geen problemen. Ik hou jullie verder wel even op de hoogte.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Salu2, D.Quijote

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen