Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Richard7
Geplaatst:

Wat dat smart betreft: ligt aan je BIOS (maar de jouwe ondersteunt dat wel denk ik). Moet je in de BIOS ergens bij de hard disk eigenschappen zijn en dan S.M.A.R.T. op Enabled zetten.

Overigens wordt beweerd dat daardoor je computer iets langzamer wordt, of zelfs voor netwerkproblemen kan zorgen (????) maar ik weet liever eerder dan later of er iets aan de hand is met de hard disk! smile

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Fabeltjes. SMART wordt door de controller zelf op de disc bijgehouden. Op het moment dat de disc in de fout gaat registreerd de controller dat automatisch.

De keuze in de bios smart on/off zorgt er alleen voor dat de bios het tijdens de opstart even de info van de controller mbt smart evalueert en bij grove problemen een melding aan de gebruiker doorgeeft.

Heeft dus niets met netwerk of vertraagde werking te maken omdat het altijd al meedraait of je het nu aan of uit zet in de bios.

Gast Richard7
Geplaatst:

Ik vond het ook al een vaag verhaal ... hoe moet een harddisk controller in godsnaam op een netwerk komen?

In ieder geval raad ik iedereen aan het vooral aan te zetten in het BIOS sinds ik een harddisk in handen kreeg van een kennis die opstart (en andere) problemen had, en die bij mij tijdens het booten meteen struikelde over een handjevol SMART meldingen met conclusie direct te backuppen en te vervangen shocked

• 2 weken later...
Geplaatst:

Na een week goed gedraaid te hebben ging vanochtend alles weer fout, uiteindelijk na alle usb stekkers te hebben verwijderd starte het systeem weer moeizaam op, en kreeg gelijk de foutmelding te zien. Nu is alles weer goed. Ik heb wel even een printscreen gemaakt.

Salu2, D.Quijote

post-8005-1318259693,1762_thumb.jpg

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

@ WPW, daar had ik ook al in zitten lezen, maar ik kom niet expliciet de fout tegen die ik heb, en wat eigenlijk het probleem nu is.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

Daar waar staat "technische gegevens klik hier" mot je klikken en dan de data hier posten. Dan kijk ik verder.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

@ WPW, die had ik er ook bijgezet, maar goed voor jouw dan nog een keer. Bedankt dat je trouwens even verder wil kijken.

Salu2, D.Quijote

post-8005-1318259693,6382_thumb.jpg

Geplaatst:

Hmmm das niet wat ik gedacht had te zien, kijk eens in je logboeken onder systeem of daar save dump's tussen staan of iets dergelijks, de data die daarin staat mot ik hebbe.

Zoiets als:

De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x0000001e (0xc0000005, 0x8046acc8, 0x00000000, 0x00000000). Microsoft Windows 2000 [v15.2195]. Een dump is opgeslagen in: C:\WINNT\Minidump\Mini032107-01.dmp.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

@ WPW, met mijn kleine beetje pc kennis heb ik een paar zoekopdrachten uitgevoerd in de C-schijf. Dit kwam ik in het logboek tegen. De dump heb ik ook gevonden maar kan die niet openen.

Salu2, D.Quijote

post-8005-1318259694,4916_thumb.jpg

Geplaatst:

@ WPC, en nog eentje, ik krijg ook veel foutmeldingen met de tekst: beschadigd blok in apparaat\device \harddisk\0\D

Wat ik al eerder schreef, ik heb een apparte c-schijf, voor de programma's. De rest staat op een andere schijf.

Salu2, D.Quijote

post-8005-1318259694,5585_thumb.jpg

Geplaatst:

nogmaals @ WPW, na weer 2 dagen zonder fout melding gedraaid te hebben kreeg ik er weer een mooi blauw scherm bij het opstarten.

Deze keer even een foto'tje gemaakt. Zeg je deze foutmelding iets ???

Salu2, D.Quijote

post-8005-1318259695,962_thumb.jpg

Geplaatst:

Heb je nu nog niet die harddisk vervangen door een gezonde?

In logboek.jpg staat overduidelijk dat deze stuk is.

Actieplan:

1) Data veiligstellen

2) 1 Gezonde harddisk (professioneel) laten plaatsen

3) OS (laten) installeren

4) Applicaties (laten) installeren

5) data terugzetten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen