Ga naar inhoud


[7025] LT - The Fourth (R)evolution


Radix

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: kamiel
Happy,hoe heb je die dvd writer aan de dreambox gehangen???

Greetz

Via de ide kabel.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 106
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Hendrik007
Origineel bericht van: DeBeek
De webbrowser zit standaard al geinstalleerd.

Tik gewoon het IP adres van je box in in internet explorer

en voila....


Dit is eigenlijk niet wat ik bedoel.
Ik wil internetten mét mijn dreambox. wink
Wat heb ik hier voor nodig?


Zoek eens in goole naar gutemine-diabolius-mod-rudbox, en download het bestand gutemine-diabolius-mod-rudbox_0.0.3-r0_mipsel.ipk.
Verwacht er niet te veel van, maar je kunt internetten.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Happy, heb je naast de dvd brander ook gewoon een HD aangesloten? En heb je dan de HD als master en DVD brander als slave?

 

Het lijkt mij wel makkelijk als dit kan. Geen gedoe meer met kopieren naar je PC en vervolgens het omzetten naar DVD formaat. Dan loont het ook om zo'n DVD inbouw setje to kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mardi
Hey Happy, heb je naast de dvd brander ook gewoon een HD aangesloten? En heb je dan de HD als master en DVD brander als slave?

Het lijkt mij wel makkelijk als dit kan. Geen gedoe meer met kopieren naar je PC en vervolgens het omzetten naar DVD formaat. Dan loont het ook om zo'n DVD inbouw setje to kopen.

Ik heb een dvd brander van de laptop + zo ide convertertje en die ligt op de dreambox (is voor de test).
Hd staat op kabel select en de cdrom kan ik niet instellen dus heb ik pin 28 van de ide kabel tussen bijde connecters onderbroken zodat de cdrom slave is.

De dreambox wordt wel traag als je burn2dvd gebruikt, heb ook nog maar 1 testje gedaan hier.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bassie
Origineel bericht van: Harley4
Wel jammer van die kleine zendernaam in display whistle


Heb jij hem wat groter nu? vraag mij af hoe ik dat makkelijk kan doen?

Thanx Bassie

Ja hij heeft hem nu groter, je kunt het in de .xml van de betreffende skin aanpassen of toevoegen.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Happy2000
Origineel bericht van: Bassie
Origineel bericht van: Harley4
Wel jammer van die kleine zendernaam in display whistle


Heb jij hem wat groter nu? vraag mij af hoe ik dat makkelijk kan doen?

Thanx Bassie

Ja hij heeft hem nu groter, je kunt het in de .xml van de betreffende skin aanpassen of toevoegen.


wat kan ik dan het beste aanpassen in de glassline skin?

Thanks Bassie
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het bestand skin_skin_PiG.xml zoek je naar <screen name="InfoBarSummary" daar kun je de boel veranderen.

 

Deze regel geld voor als je tv kijkt

 

Code:
<widget source="session.CurrentService" render="Label" position="4,2" size="128,28" font="fat;22" noWrap="1">

 

Achter font= kun je de grote aan geven van de letter, bij mij staat er fat;22 dit betekend letter type fat en grote 22.

Letter type fat zit standaard niet in de lt skin en moet je zelf toevoegen dit doe je bij <!-- Fonts -->, en natuurlijk de font in de map /usr/share/fonts/ zetten.

voorbeeld:

Code:
	<fonts>		<font filename="nmsbd.ttf" name="Regular" scale="90" />		<font filename="ds_digital.ttf" name="LCD" scale="100" />		<font filename="tuxtxt.ttf" name="Console" scale="100" />		<font filename="dot.ttf" name="Rass" scale="100" />		<font filename="ariblk.ttf"      name="fat" scale="100" />		<font filename="ae_AlMateen.ttf" name="Replacement" scale="90" replacement="1" />	</fonts>

 

Bij <screen name="InfoBarMoviePlayerSummary" kun je het doen als je grotere letters wilt hebben als je een opname bekijkt.

 

 

Hier hoe ik het heb

Code:
  <screen name="InfoBarSummary" position="0,0" size="132,64">  	<widget source="session.CurrentService" render="Label" position="4,2" size="128,28" font="fat;22" noWrap="1">  		<convert type="ServiceName">Name</convert>  	</widget>  	<widget source="session.Event_Now" render="Progress" position="4,31" size="127,6" borderWidth="1" >  		<convert type="EventTime">Progress</convert>  	</widget>		<widget source="session.Event_Now" render="Label" position="72,37" size="65,22" font="fat;18" >			<convert type="EventTime">Remaining</convert>			<convert type="RemainingToBar">InI</convert>		</widget>  	<widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="4,37" size="65,22" font="fat;18" >  		<convert type="ClockToText">Default</convert>  	</widget>  	<widget source="session.RecordState" render="FixedLabel" text=" " position="4,37" size="65,22" zPosition="1" >  		<convert type="ConfigEntryTest">config.usage.blinking_display_clock_during_recording,True,CheckSourceBoolean</convert>  		<convert type="ConditionalShowHide">Blink</convert>  	</widget>  </screen>  <screen name="InfoBarMoviePlayerSummary" position="0,0" size="132,64">  	<widget source="session.CurrentService" render="Label" position="4,2" size="128,28" font="fat;22" noWrap="1">  		<convert type="ServiceName">Name</convert>  	</widget>  	<widget source="session.CurrentService" render="Progress" position="4,31" size="127,6" borderWidth="1" >  		<convert type="ServicePosition">Position</convert>  	</widget>  	<widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="4,37" size="65,22" font="fat;18" >  		<convert type="ClockToText">Default</convert>  	</widget>    <widget source="session.RecordState" render="FixedLabel" text=" " position="4,37" size="65,22" zPosition="1" >      <convert type="ConfigEntryTest">config.usage.blinking_display_clock_during_recording,True,CheckSourceBoolean</convert>      <convert type="ConditionalShowHide">Blink</convert>    </widget>  </screen>

En zo kun je de heleboel verandere voor het display.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley4
Origineel bericht van: Freddy Hooge
2 dingen toch jammer:

1. In radio modus kun je de box niet op standby zetten.
2. Bij genruik van timeshift blift die irritante blauwe bol links bovenin je beeld staan tot een reboot.

Gemeld bij het LT team.
Voor de rest alleen maar lof!


Beide even geprobeerd, hier doet ie het goed.


Mischien is dit het verschil tussen 7025 en 7025+ ?
Nog meerdere mensen met dit probleem ?
Of een suggestie ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Freddy Hooge
2 dingen toch jammer:

1. In radio modus kun je de box niet op standby zetten.
2. Bij genruik van timeshift blift die irritante blauwe bol links bovenin je beeld staan tot een reboot.

Gemeld bij het LT team.
Voor de rest alleen maar lof!


Bij de timeshift nadat je op pauze gedrukt hebt of weer op play moet je eens op de exit knop drukken, bij mij verdwijnt die blauwe bol en info dan weer.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johnwillem
kijk hier maar eens http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...rue#Post1392562
alleen heb ik het probleem dat de driver niet te downgraden is
kijk maar eens naar mijn telnet log

Package: dreambox-dvb-modules
Version: 2.6.12.6-20080303-gcc4.1-r0
Depends: kernel (2.6.12.6), libstdc++6 (>= 4.1.1), libgcc1 (>= 4.1.1), libc6 (>= 2.3.5+cvs20051107)
Status: install user installed
Architecture: dm7025

root@dm7025:/tmp# ipkg install /tmp/dreambox-dvb-modules_2.6.12.6-20071001-gcc4.1-r0_dm7025.ipk
Package dreambox-dvb-modules (2.6.12.6-20080303-gcc4.1-r0) installed in root is up to date.
Nothing to be done
root@dm7025:/tmp#


niemand een idee hoe ik de install kan dwingen om de driver te downgraden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...