Ga naar inhoud


AD3000IP deels defekt


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vreemd problem met mijn AD3000IP Viacess.

 

Sinds een stroomuitval heb ik geen beeld meer. Bij het inschakelen gaat de LED draaien en komt niet verder. Als ik een Nullmodemkabel aansluit kan ik normal een Downloadmaken. Vreemd vindt ik hier dat als die Download klaar is het LED op DWLD blijft staan. Ik dacht dat hier op het einde DONE zou komen te staan (of is dit alleen bij een OTA Update?).

 

Toen heb ik probeert om oude Software te laden en ook de oude Boottrap maar dan komt de mededeling dat de header niet correct is.

 

Heeft iemand een idee hoe ik de receiver kan reset (ik heb geen beeld dus weet niet in welk menu ik ben)?

 

Wie heeft een tip hoe ik de interne computer weer maagdelijk kan maken.

 

mvg

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oef, dat zal wel opsturen naar echostar worden.

Een gekke storing, het zou iets met de voeding kunnen zijn, maar net zoed goed iets softwarematigs, of iets anders hardwarematigs.

Zeker na een stroomuitval. ik heb ook wel eens zoiets bij de hand gehad, maar toen liep de pc hopeloos vast tijdens het uploaden van software.

 

nog wat, haal wel de rs232 stekker even los bij het aanzetten. bij de 3000 heb ik nooit last gehad, maar de 7000 wil niet starten met de pc aangesloten.

 

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dirk,

 

weet jij ook wat de stroomstoring heeft veroorzaakt, als dit namelijk een zg. piekspanning op het net is geweest kan een gedeelte van je voeding er uit liggen of als je geluk hebt slechts een zekering maar als de oozaak bij jou nuts bedrijf zit kun je op hun de kosten verhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...