Ga naar inhoud


Een probleem met een dreambox 500 plus !!!!!!!!!!!


Gast goofy123

Aanbevolen berichten

Gast goofy123

Ik heb een vraag over een dreambox 500 plus, het probleem is, op de Astra 3a wil ik een kanaal inlezen,

dat is kanaal Service 1 frequentie 12653 / verticaal / 3000 / 3/4 { Feeds kanaal}{PAARDEN KOERSEN} elke zaterdag van 16.00 uur 20 uur of zondag van 13:30 tot 16:30 is er singaal {Service 1 }

Als ik `m inlees, dan leest ie `m netjes in en als ik dan exit doet heb ik beeld.

Maar als ik b.v. naar de Astra 1 draait {nederland 1 b.v.} {Diseqc Roter},en ik wil weer terug naar Astra 3a, Service 1, dan staat hij er wel op het lijstje,

maar als ik erop gaat staan gaat ie niet open, geen beeld ,als ik b.v. op de zelfde Astra 3a TV Rijnmond {beeld} gaat staan, en dan op Service 1

dan gaat ie wel open, dat kanaal gaat eigenlijk alleen maar open via een omweg, en niet rechtstreeks.

Ik heb al veel geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.

 

WAT ME OPVALT IS DAT DE VIDEO,AUDIO,PCR PID`S ER NIET IN STAAN.

{ BIJ INFORMATIE } en als ik op Astra 3a TV Rijnmond gaat staan en dan weer terug

naar Astra 3a Service 1 dan zijn de pid code`s er wel en beeld !!!!

 

{ Staandraad software }of{Gemini_4.30_DM 500 Plus}

Bij alle bij het zelften probleem !!!!

 

{ Diseqc Roter aan }

 

{ Dreambox 500 / 7020 hebben het brobeelm niet ???? }

 

 

Groeten,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit probleem komt me bekend voor:

 

Bij een kennis van mij met een dreambox 7020 met een hardeschijf erin. Hiervoor had hij een dreambox 7000 met een hardeschijf erin.

 

Omschakeling van de ene sateliet naar de andere ging vaak mis. Door te zappen op dezelfde sateliet, maar op een andere transponder gaf wel beeld. Signaal sterkte was heel goed te noemen met het slechte weer van afgelopen maandag. Er zat qua storingsbeeld geen echte logica in. Deze klacht had een kennis van mij.

Het kwam ook voor op de door jou genoemde service1, maar ook op de thema-kanalen canal digitaal. Maar ook op andere satelieten kwam het voor.

 

 

Dus eerst dit soort probleem met een dreambox 7000 ( Pli helenite/ Iolite met een hardeschijf en een moteck rotor.

Hij heeft een dreambox 7020 ( nieuw )( Pli Iolite met dezelfde hardeschijf uit de 7000 ) aangeschaft en aangesloten. Vertoonde ook dezelfee problemen.

Afgelopen maandag er geweest:

 

Nieuwe rotor gemonteerd: geen oplossing

Nieuwe LNB gemonteerd: geen oplossing.

Nieuwe coax kabel van rotor naar LNB gemonteerd: geen oplossing en bleef hangen tijdens het alweer opstarten.

Des te vaker de dreambox moest opstarten, des te erger werd de kwaal.

 

Hardeschijf losgekoppeld: Probleem was weg.

 

De hardeschijf was goed te formateren, maar had vermoedelijk een lekstroom, waar de voeding te zwak voor was.

 

Raar maar waar. Jouw probleem lijkt hier sterk op. Waarschijnlijk is er een componenet in je systeem, die iet wat te veel stroom vraagt. Of je voeding is te zwak. Of je buiten configuratie lekt stroom. Speel eens met een andere bekabeling/ rotor/ LNB. Hardeschijf kun je uitsluiten, deze past niet in de 500+.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast goofy123

BEDANKT VOOR JE ANTWOORD,

 

MAAR WAT ZO GEK IS BIJ EEN DREAMBOX [OUDE] 500 OF 7020

MET DEZELFDE SCHOTEL KABEL ALLES HET ZELFDE GEEN PROBLEEM.

ALLEEN BIJ EEN DREAMBOX 500 PLUS OF 600 ????????????

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...