Ga naar inhoud

tijdsafhankelijke kwaliteit ontvangst Nederland 1 etc.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds ruim een week heb ik iets heel bizars met Ned 1, 2, 3, SBS6, Net5, Veronica, BVN(!), Film 1.1, 1.2 en nog een paar: ’s morgens perfect beeld met kwaliteit 99%, ’s middags wordt de kwaliteit minder: schommelt tussen 80% en 90%, ’s avonds begint er blokvorming op te treden en schommelt de kwaliteit tussen de 50% en 70%. Andere kanalen op Astra 1 zijn perfect, o.a. RTL4, 5 etc. Als het maar een beetje regent is er helemaal geen beeld op de bovengenoemde kanalen, maar alle anderen blijven perfect. Ik heb nog 3 LNBs, voor Astra 2, 3 en Hotbird, geen enkel probleem mee. Ik woon in de buurt van Denekamp en heb de installatie anderhalf jaar, een Topfield TF5000CI, 80cm schotel met waveceptor. Wat kan dit toch zijn???

Geplaatst:

simpel, check even welke autos er in de straat parkeren. Daarna vraag je de buur in kwestie om de radar detector uit te zetten als hij er toch niet inzit. Luistert hij niet volstaat een telefoontje smile

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: HarryW
Als het maar een beetje regent is er helemaal geen beeld op de bovengenoemde kanalen, maar alle anderen blijven perfect. Wat kan dit toch zijn???

Ziet eruit als een slecht afgeregelde schotel, of een defecte LNB, of water in de coax-kabel.

Normaal zou een beetje regen geen invloed mogen hebben. Misschien is je schotel door de stormen van de afgelopen tijd een beetje verdraaid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Verwissel je lnb's even om te proberen of het misschien aan de lnb ligt. Misschien kabel opnieuw aansluiten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen