dannyboy Geplaatst: 14 maart 2008 Geplaatst: 14 maart 2008 Hallo, nou ben ik geen groentje op satgebied, maar wil toch even het zekere voor het onzekere nemen: Als mijn balkon (van eventueel nieuw te betrekken toekomstige woning) kijkt naar het zuiden, kan ik hier dan een schotel plaatsen waarmee ik van 42 oost tot 30 west kan ontvangen? Aankoop van nieuwe woning is namelijk hiervan afhankelijk Alvast dank voor uw reactie. Grt, DC Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Moderator ceesv Geplaatst: 14 maart 2008 Moderator Geplaatst: 14 maart 2008 Dannyboy, dat kan, onder de volgende voorwaarden: Er staan geen nog hogere flatgebouwen voor jouw flat. Met andere woorden, je hebt vrij zicht naar het zuiden. Je krijgt toestemming om een schotel aan je balcon te bevestigen. Je kijkt echt met het balcon pal zuid, dus om 12 uur middags kijk je recht tegen de zon in, wanneer je op je balcon staat. Je maakt je schotel draaibaar. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Ou-Tannu Geplaatst: 14 maart 2008 Geplaatst: 14 maart 2008 Als die echt STRAK op het zuiden zit en er geen belemmeringen zitten zou je prima in Theorie van 90E tot 90W kunnen Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Moderator ceesv Geplaatst: 14 maart 2008 Moderator Geplaatst: 14 maart 2008 Ik ben nog een voorwaarde vergeten, de schotel moet groot genoeg zijn om sommige sat's te kunnen ontvangen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Ou-Tannu Geplaatst: 14 maart 2008 Geplaatst: 14 maart 2008 Dat spreekt toch voorzich? Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
the boss Geplaatst: 14 maart 2008 Geplaatst: 14 maart 2008 Als ik hier mijn schotel naar 11.0 graden west draai,staat ie precies haaks op het balcon,heb dan de schotel gewoon op de grond staan op balcon,en kan van 42 oost t/m 30 west ontvangen. Zie de foto bij galerij van leden instalaties. Grtz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
gamgra Geplaatst: 14 maart 2008 Geplaatst: 14 maart 2008 Hallo Dannyboy, Moeilijke vraag zonder coordinaten, ga toch trachten om je een idee te geven; Er van uitgaande dat je balkon inderdaad precies op het zuiden ligt, dan moet de zon,(wintertijd) rond 1240-1245 er precies in het midden op schijnen. Er van uitgaande dat voor elke graad die je Oostelijk gaat 4 minuten van die tijd moet aftrekken kom ik uit op het volgende: 42 graden Oost is bij benadering( weet je woonplaats niet) 160 minuten je moet dus vanaf je balkon de zon (wintertijd) rond 10:00 uur ook kunnen zien. 30 graden West is bij benadering 120/140 minuten, rond 15:00 uur moet de zon nog te zien zijn. Samengevat: indien jij op een zonnige dag (wintertijd) de zon kan zien van 10:00 uur 's morgens tot 15:00 uur 's middags maak je een redelijke kans. Opgelet... de berekening is bij benadering aangezien je Oosterlengte niet bekend is. gamgra
BB2000 Geplaatst: 14 maart 2008 Geplaatst: 14 maart 2008 Hoi Dannyboy, kijk eens naar deze url: http://www.dishpointer.com/ Vul je "jou postcode, netherlands" in en kies de satalliet(en) die je wilt ontvangen. Vervolgens kun je de pointer die op de kaart zichtbaar wordt boven op je huis zetten, nauwkeuriger kan het bijna niet.. Dit is echt helemaal top en geeft je een beeld waar de schotel vooral ruimte nodig heeft om goed te kunnen ontvangen. Succes !!!!!!!!!! Cable rules, only for fools...
dannyboy Geplaatst: 15 maart 2008 Auteur Geplaatst: 15 maart 2008 Zit in Den Haag en de coordinaten zouden zijn 52N en 4,3E. Maar denk dat ik er wel uitkom. Dank voor jullie reacties! Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Snurker Geplaatst: 15 maart 2008 Geplaatst: 15 maart 2008 en bepaal het "Zuiden" niet met een kompas, maar met de plaatselijke geografische ligging. Een kompas wil nog wel eens een afwijking vertonen..door materialen in het gebouw. Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Ou-Tannu Geplaatst: 15 maart 2008 Geplaatst: 15 maart 2008 Yep merkte ik hier vandaag ook weer.. mn pa had de schotel ontzet perongelijk.. dus de satfinder en kompas er bij.. en maar weer spelen.. gelukkig is de natuurlijke afwijking hier EXACT goed kan de lnb arm weer exact opt zuiden van mn compas zetten en dan knalt de Sirius volgas binnen Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen