Gast pinotje Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Beste mensen, Ik heb in mijn achtertuin een Triax 88CM schotel (screenshot: http://home.wanadoo.nl/khs/mijnschotel.jpg ) en ik wil graag FTA zenders van Eurobird9 (9graden oost) ontvangen op mijn Dreambox500+. Ik heb via www.dishpointer.com mijn adres ingevoerd en geprobeerd mijn schotel goed uit te richten naar 9graden oost. En geprobeerd met een kompas van doe-ut-zelf-zaak, via signaalsterkte van TV scherm, etc... niks helpt. Volgens mij moet ik HEEL PRECIES en NAUWKEURIG naar Eurobird9 gaan richten? Kan iemand mij tips geven zodat ik nauwkeurig mijn schotel kan uitrichten naar Eurobird9, zodat ik zenders kan ontvangen?
Gast wanderer Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 bevestiging loodrecht? elevatie goed? dan langzaam (ongeveer) 9° opzoeken kompas wijkt (bijna) altijd af dus proef ondervinderlijk eubird9 gaan vinden!
WPW Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Heb je wel de juiste transponders erin zitte? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
roland Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Moet zeker kunnen, heb hier ook een triax 88 met beugel staan. Heb er 4 lnb's op staan, astra 2, astra3, 16 oost en eentje voor eurobird9/eutelsat w3A op 7oost. Een 5de voor thor lukt ook nog wel met minder succes bij dit regenweer. Zou zeggen met een simpel signaal zoekertje even sirius opzoeken en daarna beetje na beetje richting westen. succes Feeds worden ontvangen met Azbox HD Premium + Schotel Laminas 120
W3ird_N3rd Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 De nieuwe Sirius is hier niet bijster goed te ontvangen volgens de footprints. Je kan denk ik beter op Hotbird richten met je signaalzoeker (dat moet een eitje zijn), en dan een beetje naar het westen draaien, heel langzaam. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
the boss Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Schotel staat op het plaatje wel erg ver voorover Grtz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Gast pinotje Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Origineel bericht van: wanderer Heb je wel de juiste transponders erin zitte? het ligt zowiezo niet aan mijn dreambox transponder instellingen...
Gast pinotje Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Origineel bericht van: roland Moet zeker kunnen, heb hier ook een triax 88 met beugel staan. Heb er 4 lnb's op staan, astra 2, astra3, 16 oost en eentje voor eurobird9/eutelsat w3A op 7oost. Een 5de voor thor lukt ook nog wel met minder succes bij dit regenweer. Zou zeggen met een simpel signaal zoekertje even sirius opzoeken en daarna beetje na beetje richting westen. succes Dus een singaal zoekertje is het beste om de schotel juist uit te richten? Zoja welke signaalsterkte zoeker apparaat kun je mij aanraden? ps. Wat is een sirius?
Ou-Tannu Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 mijn DM7020 weet er prima SNR en AGC waarden op te scoren en dat met 60cm dakpan Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
W3ird_N3rd Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Origineel bericht van: Ou-Tannu mijn DM7020 weet er prima SNR en AGC waarden op te scoren en dat met 60cm dakpan Zit je dan in het noorden of in het zuiden van het land? De Nordic beam zou in het noorden van NL goed te doen moeten zijn, maar moeizaam in het zuiden volgens de footprint. Voor de Europe beam maakt het waarschijnlijk minder uit. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast pinotje Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Origineel bericht van: Ventura Zeker de zender TVB ontvangen . yup! hoe weet je dat?
Gast pinotje Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Origineel bericht van: Ou-Tannu mijn DM7020 weet er prima SNR en AGC waarden op te scoren en dat met 60cm dakpan ow... is het overigens zo dat hoe groter jou schotel is hoe beter het ontvangst is? dus mijn 88CM schotel ontvangt de signalen beter dan een 60CM schotel?
W3ird_N3rd Geplaatst: 17 maart 2008 Geplaatst: 17 maart 2008 Origineel bericht van: pinotje Origineel bericht van: Ventura Zeker de zender TVB ontvangen . yup! hoe weet je dat? Omdat het een hele dure zender is die @home net heeft weggesloopt. Origineel bericht van: pinotje Origineel bericht van: Ou-Tannu mijn DM7020 weet er prima SNR en AGC waarden op te scoren en dat met 60cm dakpan ow... is het overigens zo dat hoe groter jou schotel is hoe beter het ontvangst is? dus mijn 88CM schotel ontvangt de signalen beter dan een 60CM schotel? Ja, anders hadden we hier wel allemaal hele kleine schotels gehad. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Ou-Tannu Geplaatst: 17 maart 2008 Geplaatst: 17 maart 2008 noorden volgens Lyngsat is er maar 1 beam trouwens.. hoe nauwkeurig lyngsat is weet ik niet Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen