Ga naar inhoud


GESTOLEN G S M


Gast peterp

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: hummiesat
En hoe doet ie dat denk je? wink


Heel gewoon met de computer, hier in de buurt woont een student en die heeft er een bloeiend zaakje van

grtzzz.....

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast hummiesat

Zucht, sommige mensen willen gewoon dom zijn/lijken. sleep

 

En wat denk je dat dat studentje in de meeste gevallen doet dan?

Precies een andere IMEI in de gsm zetten al dan niet in combinatie met een nieuwe firmware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom, account/abo zo snel mogelijk laten blokkeren (kost 1 minuut), zodat niet meer op je rekening kan worden gebeld. Je telefoon is allang doorverkocht aan een figuur die graag een bielefoon wil en of a) geen geld heeft of B) z,n eigen bieltje is net gejat en in alle gevallen c) het geen ruk interesseert dat hij zo de boeven subsidieert en zelf een asociale kl***z*k is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zucht, sommige mensen willen gewoon dom zijn/lijken.

 

Yep, we gaan weer de goede kant op met zulke reacties...

 

lees het topic maar eens goed door dan zul je zien wat ik bedoel

 

en wederom de groeten van poetsdoekje

 

 

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan theoretisch (als provider) een toestel uitsluiten van je (eigen) netwerk door het serie-nummer op te nemen in je EIR + AUC (Equipment Identity Register + Authentication Center), maar niet alle providers gebruiken deze feature......

 

Met deze feature zou je "slechte" en natuurlijk zelfs gestolen mobieltjes kunnen weren.

 

Waarom zou je (als provider) dit ook willen, die zijn slechts gebaat bij belminuten & berichtjes. Dan doet het er minder toe met welk mobieltje dit wordt gedaan........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gestolen gsm? Of verloren?

 

Het is mij ook al eens overkomen zo'n twee jaar geleden bijna, ik was toen met de NS trein naar ergens anders gegaan in Nederland en opeens voelde ik dat mijn gsm weg was.

 

Heb ik hem per ongeluk ergens gelegd om iets uit mijn zak te nemen, of hem naast mijn zak gestoken zodat hij eruit viel ik weet het niet meer, of nam er hem iemand uit mijn zak terwijl mijn rits open stond, alles is mogelijk, nu draag ik dubbel zoveel zorg voor mijn gsm, want een ongeluk is rap gebeurd.

 

Toen ik mijn gsm kwijt was, heb ik geluk gehad, de batterij was bijna leeg en had hem uitgeschakeld, daarna zelf nog eens naar mijn gsm gebeld en ik hoorde geen kiestoon.

 

De volgende dag maar een nieuwe gaan kopen, de Nokia 6230i in het zilver, daarvoor had ik Nokia 6230 in het zwart.

 

smile Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Poetsdoekje
Yep, we gaan weer de goede kant op met zulke reacties...

lees het topic maar eens goed door dan zul je zien wat ik bedoel

en wederom de groeten van poetsdoekje

Zulke reacties ontstaan niet zomaar natuurlijk. wink

En nee, ik begrijp nog steeds niet wat je bedoeld. Ik zie in hoofdzaak berichten van mensen die lijken te denken dat als hun simkaart geblokkeerd is de gsm zelf ook niet meer werkt. Blijkbaar is het voor een enkeling hier te moeilijk te bevatten dat een gestolen simlockvrije gsm met een ander simkaartje gewoon werkt. Zo'n telefoon is dus te blokkeren via de IMEI. Lees de post van GNControl maar eens goed en misschien snap je dan wat ik bedoel.

Anyway, ik heb een poging gedaan om uitleg te geven, of die gelukt is is een ander verhaal. Om in termen van de topictitel te spreken: het kan me gestolen worden... :Dlaugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Zo'n telefoon is dus te blokkeren via de IMEI. Lees de post van GNControl maar eens goed en misschien snap je dan wat ik bedoel.

De provider kan dat technisch gezien, maar ik betwijfel ook wel net als GNControl of een provider dat normaliter zal doen. Maar ik heb geen plannen om daar ervaring mee op te doen. wink

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de EU denk ik ook dat het heel weinig wordt gebruikt, maar even een persoonlijke ervaring: in Turkije - waar ik een jaar verbleven heb - werd mijn GSM plots geblokkeerd door de politie omdat ik hem niet geregistreerd had binnen de 6 maanden na aankomst. En die GSM wou zelfs geen noodoproepen meer maken, op geen enkel netwerk in Turkije! De reden van de blokkering: ik had het berichtje met aanmaning tot registratie niet begrepen crazy

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...