Ga naar inhoud


geen internet mogelijk vanwege een niet dubbelbeveiligde kabel ?


Gast [W]!mp![E]

Aanbevolen berichten

Gast [W]!mp![E]

Geachte heren,

Ik zit me teen perobleemke, ik woon op kot in marke (kortrijk) en daar gebruikte ik het draadloos internet van de buren (legaal). Maar sinds kort hebben ze het beveligd en ik zou wel nog op internet moeten graken (in de buurt geen onbeveligde netwerken meer) en we hebben ook al telenet laten komen voor internet te "leggen". Maar dit kon niet omdat de distributiekabel niet dubbelbeveiligd was of zo. Nu vraag ik mij af of dat toch niet zou lukken als we daar een moden/router of dergelijke op steken voor internet, want die gasten van telenet zaten toen ook via de distributie op internet en zeiden tegen mijn ma (ik was toen op school) dat dat kan zo op internet maar soms overbelast??

Help me please

Greetz Wimpie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zomaar een modem op de kabel pluggen en innet hebben dat gaat zeker niet werken.. dat zou te mooi zijn.

 

Waarom vraag je niet opnieuw toegang aan je buren ?

 

Heb je al eens met een richtantenne geprobeert om andere wireless netwerkjes op te pikken ?

Zoek maar eens op innet, zijn heel wat handleidingen over hoe je je wireless antenne kan verbouwen om te richten

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je buren de WIFI ineens beveiligen zonder met jou te praten, heb ik het idee dat je toch niet zo heel erg legaal op hun verbinding zat te internetten. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat je een dealtje met hen kunt sluiten om bijvoorbeeld de helft van de kosten te vergoeden.

vervolgens een wireless routertje aanschaffen en het probleem is gefixt, en kun je weer internetten op je kot(je)

 

en met de vriendelijke groeten uit het verre Twente van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast [W]!mp![E]

Wat extra informatie die misschien handig kan zijn ook:

 

Dus de dag dat de gasten van telenet kwamen om het te installeren zat ik op school en is mijn ma op mijn appartement geweest.Ze hebben die dag ook gekeken voor distributie te leggen maar lag er al en blijkbaar wordt dat afgetapt van in de buurt want volgens telenet komt er daar geen distributie toe (dus wij hebben gratis tv).

Mijn ma zei dat die gast ook met kabeltje via die distributie op het internet kon. En die gast zei tegen mijn ma dan omdat ze vroeg nu kan je zo toch op internet, dat je zo op internet ka n geraken maar dat het soms overbelast is? Kan dat dan misschien toch via modem of dergelijke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: [W
!mp![E]]Ze hebben die dag ook gekeken voor distributie te leggen maar lag er al en blijkbaar wordt dat afgetapt van in de buurt want volgens telenet komt er daar geen distributie toe (dus wij hebben gratis tv).


Volgens mij bedoel je internet via de kabel niet via ADSL! Als jezelf niet betalende eigenaar bent van de kabel TV aansluiting lijkt het mij logisch dat ze je via een aftakking niet gaan aansluiten op internet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe vaak moet je op het internet en is dat dan voornamelijk informatie op te zoeken of film te donwloaden en/of eindeloos te youtuben?

 

Zijn namelijk een helelboel andere mogelijkheden dan enkel telenet en de meeste zijn ook nog eens een stuk goedkoper. Welke mogelijkheid het best bij je past hangt van je gebruik af.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...