Ga naar inhoud

ervaringen EPG

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe zijn jullie ervaringen met de EPG ? Ik krijg vaak de melding dat er geen informatie is gevonden. Als ik info vind is dat niet meer dan 1 1/2 uur verder...

Geplaatst:

De meeste EPG's geven het uitgezonden programma en een programma vooruit. Voor een hele dag vind ik alleen bij P*HD.

Ligt niet een de Kathy. Komt doordat het niet een zgn Goedgekeurde ontvanger is die speciale software aan boord heeft.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Ik ben ooit eens begonnen met een ruby scriptje dat een epg.dat genereert a.d.h. van een xmltv bestand.

Omdat ik m'n Kathrein inmiddels verkocht heb, heb ik het nooit afgemaakt. Voor de liefhebber heb ik de source bijgesloten.

Wat werkt is dat het een bestand genereert waaruit de Kathrein in ieder geval de tijden en programma namen laat zien.

Wat niet werkt is het tonen van de programma informatie zelf. Ook werden de programma's op sommige zenders niet getoond, ik vermoed dat de gegevens misschien gesorteerd moeten worden op transponder.

Het gegenereerde bestand kopieerde ik tijdens het opstarten over de bestaande epg.dat heen (of ik had een symlink naar een nfs share op m'n server, weet ik niet meer zeker smile ).

EPG.tar.gz

Geplaatst:

Waar zou ik dat EPG bestand moeten plaatsen ?

Geplaatst:

Bedankt voor de source elke bijdrage aan een betere "EPG" is natuurlijk van harte welkom. Jammer genoeg ben ik geen programmeur anders had ik er zelf wel wat proberen te maken zodat de output van XMLTV op de Kathy gebruikt kan worden.

De Dreambox kan toch (ook?) met XMLTV werken ?

Geplaatst:

Ik heb intussen de gegenereerde EPG.dat weggeschreven naar data/epg.dat (heb epd.dat overschreven) maar zie in het gebruik geen enkel verschil ???

Geplaatst:

Het bestand moet overschreven worden voordat de hoofdapplicatie van de Kathrein wordt gestart.

De kathrein software leest hem namelijk tijdens het opstarten in, en schrijft z'n eigen gegevens weg op het moment dat je afsluit. In de tussentijd doet hij dus niets met bestand zelf, maar alles vanuit het geheugen.

Ik had het kopiereen van de epg.dat daarom in het opstartscript verwerkt.

Om te testen zou je je kahtrein standby kunnen zetten en het via ftp kopieren.

En uiteraard moet je een nieuwe xmltv bestand hebben. Dit zijn de parameters die ik gebruik voor het genereren van zo'n bestand:

Code:
/usr/bin/tv_grab_nl_py --config-file /root/.xmltv/tv_grab_nl_py.conf --output /tmp/xmltv.xml --days $DAYS --quiet/usr/bin/tv_sort --by-channel --output $DEST_PATH/nl_listings.xml /tmp/xmltv.xmlchmod a+r $DEST_PATH/nl_listings.xml

Gr.

Geplaatst:

Ik begrijp dat deze code geplaatst moet worden in user/bin maar in welke sub groep. Zie zo niet waar de code ingeplaatst zou kunnen worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen