Gast teuntje1 Geplaatst: 18 maart 2008 Geplaatst: 18 maart 2008 Wie kan mij helpen. Ik heb hier een ontvanger Atlanta 5400 IR2 CI+ waarin verkeerde software is geflashed. Hij is "dood". Bij Het aanzetten geeft hij ERR. 0 Is hier iets aan te doen om dit ongedaan te maken? Ik vind het jammer want het was een fijne ontvanger. Wie kan hierin adviseren? Teuntje.
Satelliet Geplaatst: 18 maart 2008 Geplaatst: 18 maart 2008 Geen wanhoop, dood is hij niet. Ofwel gebruik je een tweede Atlanta en tap je met een nulmodemkabel de s/w van een goedgeprogde Atlanta over. Dit doe je door eerst de goede in te schakelen met de netschakelaar en daarna de defecte. Wachten totdat er 'GOOD' op de display staat. Dat is het. Je kan ook met een STBlink programma de goede s/w in uw toestel zetten. S/W en programma's vindt je op het Atlanta forum van Codeman2001.be Mocht je ooit een Error 4 hebben, dan wordt het J-taggen en dit is vrij ingewikkeld aan commando's bij de Atlanta. Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
Gast teuntje1 Geplaatst: 20 maart 2008 Geplaatst: 20 maart 2008 hallo Sateliet, Allereerst bedankt voor je reactie. Wat heb ik geprobeerd: Met het programma Channeledit1.02 kan ik geen contact maken met de box. Hij geeft een time-out melding. Overigens weet ik zeker dat mijn kabel goed is. Hierna hem ik het geprobeert met Atlanta Loader STBLInk4 Nederlands. Ook hier lukt het al niet om verbinding te maken. Het vlak dat je ziet tijdens het maken van de verbinding loopt tot halverwege. Mischien dat het met een andere ontvanger zou lukken maar ik ken helaas niemand in de buurt met een dergelijke ontvanger. Heb je nog een suggestie voor me? Alvast bedankt, Teuntje
Satelliet Geplaatst: 20 maart 2008 Geplaatst: 20 maart 2008 Er is nog een andere loader, laat mij uw emailadres via pm en ik stuur u die. Met deze loader moet je eerst de software kiezen, download klikken en dan pas uw Atlanta aanzetten met de schakelaar op de achterzijde. Met deze loader MOET het werken. Jtaggen is niet nodig met error 0. Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
Satelliet Geplaatst: 20 maart 2008 Geplaatst: 20 maart 2008 Ik heb je de loader gezonden, laat maar weten of het gelukt is. Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
Gast teuntje1 Geplaatst: 20 maart 2008 Geplaatst: 20 maart 2008 hallo daar, ik heb de loader van je ontvangen maar kom nog wat te kort denk ik. Eerst moet ik de boatloader inladen en graag zou ik de bijbehorende files willen hebben. De normale IRC2-bin file die ik heb als update is niet de juiste om mee te beginnen. Als je zo vriendelijk zou willen zijn om de bootloaderfile nog even te willen sturen. dank je viendelijk im voraus zoals de Duitsers zeggen. groetjes, Teuntje.
Gast teuntje1 Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 hallo sateliet, Ik heb het vanochtend nog eens geprobeerd maar het blijft een probleem dat er geen contact is met de ontvanger. De loader geeft een melding Time out. ik ben bang dat we het hiermee geprobeerd hebben en dat er geen oplossing meer is om door middel van het opnieuw flashen de box te herstellen. Toch zoeken we uiteraard verder. alsnog mijn dank aan je. teuntje.
Satelliet Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Bootloader niet upgraden, dat gaat trouwens niet met die tool. Enkel na aansluiten van de nulmodem kies je Setup Comm en hierin stel je uw com1 of com2 in, naagelang wat je gebruikt op uw pc. Nadien klik je op Upgrade software, kies je een versie die je zeker weet die werkt, het programma staat dan in wacht tot je uw ontvanger met de netschakelaar inschakelt. Wachten tot er good op uw display komt. Ik zou het anders voor u kunnen doen, maar ik woon wel midden België. Ik heb ook de J-tag en ken alle commando's van de Atlanta die hiervoor nodig zijn. Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen