Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van plan om een sat-ontvanger te kopen voorzien van harddisk en twintuner met HDTV en netwerkmogelijkheid, mijn vraag aan jullie is, wat zijn de netwerkmogelijkheden van een sat-ontvanger en dan bedoel ik in combinatie met mijn pc en internet. Ik wil HD-films downloaden van internet en deze dan via het netwerk op de sat-ontvanger afspelen of op de harddisk van de ontvanger zetten. En welk merk ontvanger is dan de beste keuze?

Groeten Leo

Gast Richard7
Geplaatst:

Nou heb ik het HD-gebeuren niet echt bijgehouden, maar tot nu toe was een harddisk receiver toch voornamelijk eenrichtingsverkeer (schotel -> harddisk). Ok, je kon er soms fotootjes bijzetten of een enkele keer een mp3tje, maar echte multi-media-jukebox-achtige mogelijkheden heb ik niet gezien (ook niet niet-HD).

Mochten zulke apparaten er zijn, dan ben ik ook wel benieuwd wink Dan wordt zo'n ontvanger een serieuze concurrent voor een HTPC!

Geplaatst:
Origineel bericht van: geronnimo
Ik ben van plan om een sat-ontvanger te kopen voorzien van harddisk en twintuner met HDTV en netwerkmogelijkheid, mijn vraag aan jullie is, wat zijn de netwerkmogelijkheden van een sat-ontvanger en dan bedoel ik in combinatie met mijn pc en internet. Ik wil HD-films downloaden van internet en deze dan via het netwerk op de sat-ontvanger afspelen of op de harddisk van de ontvanger zetten. En welk merk ontvanger is dan de beste keuze?

Ik kan je niet vertellen welke de beste is, want ik heb alleen ervaring met een Dreambox.
Wat er handig aan is:
- software updates via het internet
- bediening met behulp van een webinterface
- op de pc kijken naar wat de ontvanger ontvangt; vooral met een laptop heb je ineens een portable tv erbij
- makkelijk opgenomen bestanden naar je PC slepen om er een DVD van te branden, bijvoorbeeld

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Geplaatst:

1)twintuner + HDTV en pvr

2)(mpeg4) films downloaden en op je beeldbuis afspelen

dat lijkt me twee issues die je separaat kunt houden en hetgeen volgens mij dan al werkt indien je op die beeldbuis (HDTV) de juiste aansluiting(en) hebt. (dvi en hdmi + spdif in)

om dat (1+2) via de receiver te regelen zou wel eens wegens de normen meer problemen oproepen dan het sec gescheiden houden

je kunt je pc toch immers met een tweede kabel op de HDTv aansluiten en wellicht het geluid per spdif naar beeldbuis of av-receiver.

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Ik heb een samsung lcd full hd tv met hdmi aansluiting, de pc op de tv aansluiten gaat niet die staat op een andere verdieping,

ik had gehoopt dat het mogelijk is een mpeg4 film via het netwerk van een sat-ontvanger af te spelen of op de disk van de ontvanger te zetten en dan afspelen, als ik het goed begrijp gaat dat dus niet i.v.m. de codec's .

Dan vraag ik mij af wat dan de meerwaarde is van de netwerkmogelijkheden van een sat-ontvanger.

groeten Leo

Geplaatst:

Ik ken niet direct een apparaat die dat kan.

Alteratieven waar ik even naar kan wijzen :

*) Een ddream X5-S doet wat je wilt, alleen geen HD (enkel SD-sat-ontvangst) en geen twintuner

*) Een combinatie van een HD-sat-receiver en bvb een Popcorn Hour. Heb je wel twee apparaten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen