Ga naar inhoud


Arthur C. Clarke gestorven


Gast Avnu

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Avnu
De Britse sciencefictionschrijver is natuurlijk ook de uitvinder van de geostationaire baan.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3589253/_Schrijver__Space_Odyssey__overleden__.html

Die baan had hij niet uitgevonden, maar soort van 'ontdekt'. Zijn naam zal echter altijd verbonden blijven aan die baan. Interessante programma's had hij vroeger ook op tv (Discovery meen ik).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ontdekt .... De geostationaire baan is natuurlijk een heel eenvoudig natuurkundig principe. De hoogte er van is redelijke simpel uit te rekenen. Zijn uitvinding bestond er uit dat hij beschreef dat een toen nog denkbeeldige satelliet op die hoogte moest staan om schijnbaar stil te staan boven het aardoppervlak. Alleen op die manier zou je met vaste antennes kunnen communiceren met zo'n satelliet. Ik zou dat wel een uitvinding willen noemen, tenslotte zijn heel veel uitvindingen niets anders dan het toepassen van natuurkunde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Zijn uitvinding bestond er uit dat hij beschreef dat een toen nog denkbeeldige satelliet op die hoogte moest staan om schijnbaar stil te staan boven het aardoppervlak. Alleen op die manier zou je met vaste antennes kunnen communiceren met zo'n satelliet. Ik zou dat wel een uitvinding willen noemen, tenslotte zijn heel veel uitvindingen niets anders dan het toepassen van natuurkunde.
Dat is inderdaad geheel zijn verdienste. Een creatief schrijver met realistische ideeën die daadwerkelijk tot een uitvinding geleid hebben.

Ik wacht nu nog op de bouw Roddenberry's Transporter wink Altijd handig als er een satelliet gerepareerd moet worden..

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep! dan beam je hem gewoon ff naar de aarde :+ en als die weer klaar is weer omhoog :+

 

wordt t meteen een stuk goedkoper om die dingen uit te buiten wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...