reptovis Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 Ik heb het volgende probleem met mijn 5500. Ik merkte al een korte tijd dat de harddisk moeite had om af te sluiten. Mijn idee was dat de hdd (300 gb) kapot was. Er was nog wel beeld. Even later startte de hdd soms niet op. Als deze goed afgekoeld is echter wel wel, maar na reparatie, tot 'voltooid' in beeld komt. Ik kan de programma's allemaal afspelen van de harddisk. Echter is er geen signaal, ook niet op BVN. Mijn idee is: Zou de voeding de geest hebben gegeven zodat er te weinig spanning voor de hdd is en de lnb. Zoja wat moet ik dan vervangen? Reptovis Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden
WPW Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 Verkeerd type harddisk erin gezet. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
reptovis Geplaatst: 21 maart 2008 Auteur Geplaatst: 21 maart 2008 Dat is het niet want dezelfde hdd zit er al bijna 2 jaar in. Zou het in de voeding zitten. Hebben daar meer mensen last van gehad. Gek dat soms de hdd wel draait en alles afspeelt, maar dat er opeens geen beeld meer te krijgen is van bijv. BVN. Reptovis Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden
WPW Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Ah, maar de HDD kan wel eens gaar aan het worden zijn, heb je niet een andere hdd om effe mee te testen? storing zoeken is niks meer dan het uitsluiten van de componenten, 1 voor 1, dus eerst de hdd, dan bvb. de voeding. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
reptovis Geplaatst: 13 april 2008 Auteur Geplaatst: 13 april 2008 Ik heb nu het sterke vermoeden dat de voeding kapot is. Ik heb de harddisk al afgekoppeld gehad maar het maakt niets uit. Er is nog steeds geen beeld. Ik kan wel programma's van de harddisk afspelen. Soms start de harddisk echter niet mee op. Steeds 'Geen signaal' Ook op een andere lnb (antenne) geprobeerd maakt ook niets uit. Op de print is niets zichtbaar dat er iets verbrand is. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen vervangen. De letters in het display lichten ook niet zo scherp meer op. Iets geblokter lijkt het wel. Graag hulp Reptovis Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden
Gast FlopopyDos Geplaatst: 20 april 2008 Geplaatst: 20 april 2008 Beetje doemdenkend... Mogelijk zijn zowel de HD als de voeding aan reparatie toe. Vooral Harde schijven zijn gevoelig voor hoge temperaturen. Temp > 35 C. Van wat ik heb begrepen op dit forum is koeling vooral passief doch echte temperatuur metingen ben ik nog niet tegen gekomen dus pin me daar niet op vast. Harde schijven die erg vaak hoge temperaturen te verwerken hebben gekregen gaan aan het einde van hun hete levensduur aanzienlijk meer stroom verbruiken. Kan je de SMART van de schijf uitlezen? In een PC bedoel ik. Een progje als smartfan doet dat prima
reptovis Geplaatst: 21 april 2008 Auteur Geplaatst: 21 april 2008 Ik kan zelfs als de harddisk er zin in heeft de inhoud nog via usb en met Altair nog naar de pc overbrengen. Dat is dus wel vreemd dat af en toe de hdd nog opstart terwijl je geen signaal meer krijgt. Eerst was er signaal de hdd begaf het door moeilijk af te sluiten en later moielijk of niet op te starten. Nadien was er geen signaal meer. Ook niet op BVN terwijl er wel signaal op staat. Ook op andere lnb's of antennes hetzelfde. Is zo'n voedingsprint ergens te koop. Dan zou je hem zo kunnen vervangen en wat kost zoiets? Internet al afgezocht. Reptovis Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden
Bluppie Geplaatst: 22 april 2008 Geplaatst: 22 april 2008 Heb je je systeem al gereset naar fabrieksinstellingen? Vergeet van te voren niet te noteren welke satellieten je hebt. Ook een software update kan helpen. Heeft gewerkt op mijn 5510.
reptovis Geplaatst: 22 april 2008 Auteur Geplaatst: 22 april 2008 Ik heb er de laatste firmware in gezet. Ik zal nog even controleren of die er ook uit gevlogen is. Verder had ik al gereset. Eigenlijk een raar probleem, niets aan te zien, ook heb ik de print eruit gehad en de onderkant bekeken. Ook geen onderdelen verdacht. En toch kan je af en toe gewoon afspelen van de hdd. Ook zonder optarten van allerlei taps maakt niet uit. Reptovis Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen