Ga naar inhoud


Interactieve TV van KPN, kwaliteit bandbreette internet?


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Wat is op dit moment de kwaliteit van

Interactieve TV van KPN, en bandbreette internet?

 

Gaat dit niet ten koste van bandbreette internet?

hoe is de kwaliteit van het beeld?

wat zijn verder de ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ervaring niet, maar IPTV gaat volgens mij meestal over een ADSL2-verbinding die tussen de 12 en 20 Mb/s is.

Een gemiddelde zender zal tussen de 3 en 6 Mb/s vergen dus is er bandbreedte genoeg over om knap te kunnen internetten.

Bij HDTV wordt het natuurlijk een ander verhaal maar volgens mij worden er nog geen HD-zenders via IPTV doorgegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beeldkwaliteit is uitstekend. Ik heb hiervoor een schotel gehad en de nederlandse zenders zijn zeker van betere kwaliteit dan dat je ze via de schotel binnen krijgt.

 

Het product is nog volop in ontwikkeling op het moment worden de zenders omgezet naar Mpeg4 daardoor komt er meer bandbreedte beschikbaar. De plannen zijn ze in de zomer gaan testen met Hd tv maar dat zal dan nog niet beschikbaar zijn voor de gebruikers.

 

Er zijn natuurlijk ook minpunten de Epg is slecht en omdat je ook via die manier de harddisk recorder moet programmeren is dat lastig. Er schijnt optie te komen zodat je opnames via een menu kan instellen maar dat duurt nog even.

 

Maar alles bij elkaar ben ik een tevreden gebruiker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik niet.

Regelmatig last van vastlopende STB, programma gemist vaak onvolledig en de EPG lijkt nergens op.

Beeldkwaliteit is daarentegen wel goed maar eigenlijk vind ik stabiliteit het meest belangrijk en dat is beslist nog niet het geval.

Breedband internet werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dreetje
Beeldkwaliteit is uitstekend. Ik heb hiervoor een schotel gehad en de nederlandse zenders zijn zeker van betere kwaliteit dan dat je ze via de schotel binnen krijgt.

Het product is nog volop in ontwikkeling op het moment worden de zenders omgezet naar Mpeg4 daardoor komt er meer bandbreedte beschikbaar. De plannen zijn ze in de zomer gaan testen met Hd tv maar dat zal dan nog niet beschikbaar zijn voor de gebruikers.

Er zijn natuurlijk ook minpunten de Epg is slecht en omdat je ook via die manier de harddisk recorder moet programmeren is dat lastig. Er schijnt optie te komen zodat je opnames via een menu kan instellen maar dat duurt nog even.

Maar alles bij elkaar ben ik een tevreden gebruiker.

Ik vind de beeldkwaliteit via de schotel vele malen beter, dus ik vraag mij af welke sat-ontvanger je gebruikt
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit van de Nederlandse zenders is toch echt beter dan dat ze via de schotel binnen komen. Ik heb het dus niet over de zenders in het algemeen dis via de schotel binnen komen. Maar meer over de zenders die via canal digitaal worden aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De basis nederlandse zenders komen vanaf de mediagate van de nob in hilversum binnen. Hierdoor is de kwaliteit hoger dan op de satelliet, maar nog steeds lager dan op de digitale kabel.

Bier uit de fles is 100 keer beter dan uit blik!!

Lekker zo'n 20 Mbit verbinding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere provider haalt z'n beelden daar vandaan, ook CD. Hoeveel bits die provider er uiteidelijk aan besteed bepaalt grotendeels de quali bij de kijker.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beeldkwaliteit is uitstekend, maar kabel is toch wat scherper. Maar dat word wel snel ingehaald op den duur. Kpn is immers VDSL kastjes aan het plaatsen inde wijken voor FTTC

 

Dus straks HDTV en al dat mooi's

 

En trouwens vanaf 1 April grote zender uitbreiding:

 

Begin quote:"Het basis pakket gaat o.a. bestaan uit de gangbare Nederlandse zenders, de regionale zenders, Humor TV, Journaal 24, Een, Ketnet etc.

 

Het Planet plus pakket gaat bestaan uit onder andere Boomerang, Politiek24, Holland.Doc, /Geschiedenis, Discovery Science, Discovery Travel & Living, NostalgieNet, Hilversum Best, The Poker Channel, Opvoeden doe je zo!, Consumenten TV, /Geloven, VH1, TMF Party, TMF NL etc."

 

en deze:

 

Een paar wijzigingen in het basis pakket:

 

- National Geographic krijgt een ander nummer

- Animal Planet krijgt een ander nummer

- KPN Info kanaal krijgt een ander nummer

- NostalgieNet gaat naar het plus pakket

- Het Gesprek verdwijnt

- NDR wordt toegevoegd

- WDR wordt toegevoegd

- Arte wordt toegevoegd

- Rai Uno wordt toegevoegd

- Humor TV wordt toegevoegd

- Cartoon netwerk krijgt een ander nummer

- Planet Voetbal kanaal verdwijnt (dus niet het Planet Voetbal pakket). De Ajax / PSV & Feyenoord programma's zijn op eenzelfde manier te bekijken als programma gemist / filmdirect.

- TVE wordt toegevoegd

- Politiek 24 gaat naar het pluspakket

 

End quote

 

Men is zeer zeker op de goeie weg met iTV, geeft het een jaar of 2 en iTV is the....... laugh

 

En vanaf a.s. maandag nieuw tuner(die al HDTV voorberijd is)met HDMI dat allemaal in combinatie met de omzetting van de streams van MPEG2 naar MPEG4, zou het beeld toch ietjes beter moeten worden.

 

Motorola VIP1960

MotoVIP1960.jpg

 

 

post-35569-1318259695,7951_thumb.jpg

<-->Exterminate..Exterminaaaaate !!<-->

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen te weten dat ze op dit moment 4 Mbit gebruiken voor de Stream

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Ik meen te weten dat ze op dit moment 4 Mbit gebruiken voor de Stream


Ze gaan nu over op Mpeg 4 (ik weet niet hoe ver ze daar al mee zijn kan best zijn dat alle zenders al over zijn.)en dan in een stream van 2,5 Mbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...