Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik wil de harddisk van mijn laptop (Acer Aspire 5101) gaan vervangen voor een grote exemplaar. Nu weet ik niet precies hoe ik de huidige HDD moet verwijderen.

Als ik het paneel van de HDD verwijder dan zie ik de HDD wel zitten, maar verder weet ik niet welke schroeven ik moet losdraaien.

Op de HDD zit een soort zwarte tape, met daaronder waarschijnlijk een grote schroef. Deze is voelbaar door de tape heen.

Verder zitten er in de hoeken onder de tape waarschijnlijk twee kleinere schroeven.

Wie kan me verder helpen?

PS. Ik heb een foto gemaakt, maar om een of andere reden kan ik geen bijlage toevoegen..

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

Ik kwam dit tegen via google, het is wel Engels.

Step 1: remove power cord, and battery

Step 2: flip computer upside down

Step 3: find the hard drive bay, there might be a cylinder like icon near it, and it will be close to the front of the system.

Step 4: remove the screws, likely 2 screws.

Step 5: on removing the plastic lid you will see a metallic box, with a plastic strip on top of it.

Step 6: on the side that has extra space there will be 1 or 2 screws, undo these

Step 7: pull the plastic strip toward the side of the computer that has space open and the whole caddy should pop out.

Step 8: take the 4 screws out of the side of the caddy and the hard drive will just slid out.

Step 9: just put new one in the same way the old one was.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

Citaat:
Step 5: on removing the plastic lid you will see a metallic box, with a plastic strip on top of it.

Dit heb ik ook gevonden, maar op mijn HDD zit geen plastic strip. Misschien dat de plastic tape bedoeld wordt, wat dient als een soort zegel?? Dit betekent dus dat ik het zegel moet verbreken om de HDD te verwijderen. Geen probleem overigens, maar ik wil het even zeker weten.

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

Geplaatst:

Ik denk dat die zegel voor garantie doeleinden is, zegel verbroken geen garantie meer.

Hou heer wel rekening mee.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

De laptop is 1,5 jaar oud, volgens mij heb ik 2 jaar garantie.

Dat risico wil ik wel nemen.

mvg,

The Iron Maiden

Geplaatst:

Ik heb al veel hd's vervangen in een laptop maar heb nog nooit tape moeten verwijderen.

Meestal zit een hd in een laptop maar met 1 schroef vast en schuif je hem dan gewoon uit het slot.

Daarna moet je hem inderdaad uit de caddy halen en dat zijn dan 4 schroefjes.

Is er geen ruimte om de hd te verschuiven zodat je hem uit de 'stekker' schuift ?

Succes.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Geplaatst:

Als je me een PM stuurt met je emailadres dan kan ik je een foto sturen, dan kun je zelf eens kijken

mvg,

The Iron Maiden

Geplaatst:

@ Puch,

Ik heb geprobeert om een foto te uploaden, maar ik weet niet waar ik dat kan doen. Volgens de database zou het moeten kunnen als ik eerst een voorbeeld bekijk, maar ook dan kom ik er niet uit...

Vandaar deze oplossing

mvg,

The Iron Maiden

Geplaatst:

Hallo,

Ik (of eigenlijk de HDD ) ben er al uit.

Bedankt voor alle hulp

mvg,

The Iron Maiden

Geplaatst:

Hallo,

De HDD is er inmiddels uit (met dank aan Simean). Nu zit ik voor de nieuwe HDD te twijfelen tussen 160 GB en 250 GB. Het prijsverschil is maar 20 euro. Weet iemand of er problemen zijn met zulke grote HDD's in een laptop of dingen waar ik aan moet denken tijdens de partionering.

Ik heb de BIOS geflashed met de laatste versie (van 15-10-2007)

Alvast bedankt voor het meedenken.

mvg,

The Iron Maiden

Geplaatst:

Lijkt me geen probleem de 250 schijf te nemen. Je hebt een recente laptop. Als je gaat partitioneren, dan zou ik een bootschijf van 40 GB nemen. De rest is dan dataschijf. Dus je krijgt dan een C en een D schijf. Windows en applicaties zoals office enz. zet je op schijf C. Downloads enz. zet je op de dataschijf. Succes.

Geplaatst:

Geen dank, ik zie inderdaad ook geen problemen in de 250gb.

partitioneren is een keuze die je kan maken..

Naar mijn mening is het eerder beperkend en breng het weinig op.

Kan je beter met een externe disk werken voor backup doeleinden of beter nog network storage.

Simean

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Geplaatst:

Ik heb ooit iets gehoord dat beperking van Windows XP niet kan werken met partities groter dan 127 GB, maar ik weet niet meer precies hoe dit zit. Voor zover ik me kan herinneren kun je wat registerinstellingen wijzigen om dit toch mogelijk te maken. Misschien dat de hardware nog een beperking vormt.

mvg,

The Iron Maiden

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen