Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Op DR Dish TV zag ik een onderwerp over de zogenaamde boycot van HD-content van o.a. ARD en ZDF.

Men had het er over dat analoge tv de toekomst zou zijn, als het zo doorgaat met de plannen .....

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Is het zo vaag uitgezonden of heb jij er niets van onthouden?

Ik kan er in ieder geval niets zinnigs van breien.

Dus, wat is er precies aan de hand volgens jou?

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Geplaatst:

waarom zenden ze dan van vrijdag tot zondag die duitse zender uit in HD die eins extra dacht ik of toch 1 van die extra duitse zenders.

Origineel bericht van: Hoeba
Hallo,

Op DR Dish TV zag ik een onderwerp over de zogenaamde boycot van HD-content van o.a. ARD en ZDF.

Men had het er over dat analoge tv de toekomst zou zijn, als het zo doorgaat met de plannen .....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Hallo,

Kijk morgen, of de rest van de week, dan even zelf naar de uitgezonden kolum, als je er meer van wil weten.

Zelf viel ik er ook tussentijds in, maar vond het wel verontrustend, naast verklarend waarom er nog zo weinig HD content is.

Het was, denk ik, gewoon kritiek van het DR Dish TV team over het achterblijven van HD content, nadat er afspraken zouden zijn gemaakt om eerst de HD hardware te laten leveren door de markt en daarna HD content uit te rollen, wat dus niet is gebeurd, en mogelijk buiten Arte HD ook niet zal komen van die groep aanbieders, waar het in die gesproken kolum over gaat.

De ARD groep zal daar wel een groot stuk in de melk te brokkelen hebben, na eerdere gesprekken gevolgd te hebben, o.a. over Entavio, dat in Duitsland alles anders gaat als in de rest van Europa op het gebied van tv uitzendingen.

Mij gaat het het er om dat als dit echt zo zou zijn, het een verklaring zou kunnen zijn voor het uitblijven van sunstantiele HD content in het algemeen en het dan ook niet bij Duitsland alleen zal blijven!?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:

Kijk, nou begin ik je te begrijpen. Toch best handig, even wat uitgebreder schrijven.

Zal het stoppen met uitzenden van Pro7 en Sat1 in HD ook hiermee te maken hebben?

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Geplaatst:

Het is hier al eerder besproken het heeft allemaal te maken met de anologe zenders op Astra.

De Duitse publieke zenders hebben pas ruimte en geld als het anologe pakket uitgeschakeld is.

Volgens de berichten gaan die stoppen in 2010 daarna kunnen ze de transponders gebruiken voor HD, anders zenden ze hetzelfde drie maal uit anoloog,digitaal en HD.

Geen nieuws onder de zon dus, maar zal van de week even kijken naar Dr Dish. smile

Geplaatst:

het uitblijven van sunstantiele HD content in het algemeen en het dan ook niet bij Duitsland alleen zal blijven!?

Engeland heeft daar in ieder geval geen last van, Sky-HD zit inmiddels op 17 HDTV zenders...

Duitsland is zowiezo geen HDTV voorloper. Ik vermoed dat de Nederlandse kabelabonnee méér HDTV zenders tot z'n beschikking heeft dan de Duitser.
Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44
Het is hier al eerder besproken het heeft allemaal te maken met de anologe zenders op Astra.
De Duitse publieke zenders hebben pas ruimte en geld als het anologe pakket uitgeschakeld is.
Volgens de berichten gaan die stoppen in 2010 daarna kunnen ze de transponders gebruiken voor HD, anders zenden ze hetzelfde drie maal uit anoloog,digitaal en HD.

Geen nieuws onder de zon dus, maar zal van de week even kijken naar Dr Dish. smile

Als dit zo is, wat je schrijft, dan is er wel nieuws onder de zon, want in de kolum had die man het openlijk over bedrog van de content provider naar de klant.
Bedrog dat ze een been voor de neus is gehouden maar die uiteindelijk niet zullen krijgen, op het gebied van HD content, terwijl ze wel geinvesteerd hebben in hardware, op advies van die content provider, om het te kunnen ontvangen.
Dat ze het nu ineens te duur wordt, met alles dubbelop of zelfs driedubbel, was ook vooraf in te schatten?!
De markt in Duistland voor analoge sets is nergens zo groot als in Duitsland, heb ik begrepen. Zal dus wel gewoon door gaan na 2010, als ik de teneur van de kolum goed heb ingeschat!?

Groetjes,
Hoeba

• Moderator
Geplaatst:

Premiere-HD bestaat al ruim 2 jaar.

Anixe HD zendt ook al ruim een jaar uit.

Bij de "staatsomroepen" duurt het altijd een beetje langer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740

het uitblijven van sunstantiele HD content in het algemeen en het dan ook niet bij Duitsland alleen zal blijven!?

Engeland heeft daar in ieder geval geen last van, Sky-HD zit inmiddels op 17 HDTV zenders...

Duitsland is zowiezo geen HDTV voorloper. Ik vermoed dat de Nederlandse kabelabonnee méér HDTV zenders tot z'n beschikking heeft dan de Duitser.

Zit premiere niet ook op de kabel in Duitsland, dan klopt je aanname niet en lopen we hier toch echt achter.
Kan ook niet anders, want "ons bent zunig" ;-)
Mogelijk mede daarom zouden wij het "goede" voorbeeld, als dat zo is, ook wel eens kunnen gaan volgen....

Groetjes,
Hoeba

• Moderator
Geplaatst:
Citaat:
Hoeba

De markt in Duistland voor analoge sets is nergens zo groot als in Duitsland, heb ik begrepen. Zal dus wel gewoon door gaan na 2010, als ik de teneur van de kolum goed heb ingeschat!?

Duitsland is ook al volop aan het omschakelen met DVB-T naar digitaal.
Bij de vervangingsmarkt voor analoge sat-ontvangers is de trend duidelijk naar digitaal.
Omdat het allemaal fta ontvangers zijn, is de prijs om op digitaal om te schakelen geen argument, om op analoog verder te gaan.
De zenders zullen wegens de hoge kosten voor analoge verspreiding wel om moeten schakelen op digitaal.
Er zijn nu al steeds minder analoge zenders, bij de "private" zenders schakelt de een na de ander analoog af.
Overigens hoor ik hier in de pers niets meer over entavio, nadat de overheid een procedure begonnen is wegens mogelijke wetsovertreding bij invoering van entavio.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv

Duitsland is ook al volop aan het omschakelen met DVB-T naar digitaal.
Bij de vervangingsmarkt voor analoge sat-ontvangers is de trend duidelijk naar digitaal.
Omdat het allemaal fta ontvangers zijn, is de prijs om op digitaal om te schakelen geen argument, om op analoog verder te gaan.
De zenders zullen wegens de hoge kosten voor analoge verspreiding wel om moeten schakelen op digitaal.
Er zijn nu al steeds minder analoge zenders, bij de "private" zenders schakelt de een na de ander analoog af.
Overigens hoor ik hier in de pers niets meer over entavio, nadat de overheid een procedure begonnen is wegens mogelijke wetsovertreding bij invoering van entavio.

Een reden te meer om voorzichtig te zijn als er meer haken en ogen achter digitaal blijken te zitten, om toch maar met analoog verder te gaan.

Groetjes,
Hoeba

• Moderator
Geplaatst:

In duitsland was men er zeer vroeg bij met verspreiding van programma's via satelliet.

De reden hiervoor is, dat een groot gedeelte van duitsland bergachtig is, en daardoor de aardse verspreiding via zenders niet vlakdekkend is.

De analoge zenders van het eerste uur hebben langlopende contracten met de sat.providers. Ondertussen zijn er veel meer nieuwe duitse zenders die nooit via analoge sat beschikbaar zijn geweest en alleen digitaal fta te ontvangen zijn. De analoge sat ontvangers van het eerste uur geven ondertussen ook de geest op en worden in het algemeen vervangen door digitale fta ontvangers.

We spreken hier over een grote markt, met miljoenen kijkers.

Zoals gezegd worden er steeds meer commerciele analoge satzenders wegens de uitlopende contracten en het nieuwe aangepaste huurbedrag voor de transponder afgeschakeld.

Rond 2010 zal dit afschakelen beginnen en eind 2011 voltooid zijn. Daardoor zal er meer capaciteit beschikbaar komen op de sats.

Content wordt tegenwoordig steeds meer hd opgenomen alhoewel het slechts sd uitgezonden wordt.

Daarom is het werkelijk slechts een kwestie van geduld voor we allemaal hd kijken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740

Zit premiere niet ook op de kabel in Duitsland, dan klopt je aanname niet en lopen we hier toch echt achter.
Kan ook niet anders, want "ons bent zunig" ;-)
Mogelijk mede daarom zouden wij het "goede" voorbeeld, als dat zo is, ook wel eens kunnen gaan volgen....

Met Anixe-HD, Discovery-HD en Premiere-HD houdt het HDTV aanbod in Duitsland wel zo'n beetje op. De Nederlandse kabelaar heeft flink wat meer zenders (Film1-HD, Sport1-HD, NGC-HD, Discovery-HD, Historychannel-HD, Brava-HD, HD1-NL, en binnenkort wordt daar Voom-HD (UPC) aan toegevoegd).
Geplaatst:

Als dit zo is, wat je schrijft, dan is er wel nieuws onder de zon, want in de kolum had die man het openlijk over bedrog van de content provider naar de klant.
Bedrog dat ze een been voor de neus is gehouden maar die uiteindelijk niet zullen krijgen, op het gebied van HD content, terwijl ze wel geinvesteerd hebben in hardware, op advies van die content provider, om het te kunnen ontvangen.
Dat ze het nu ineens te duur wordt, met alles dubbelop of zelfs driedubbel, was ook vooraf in te schatten?!

Zou de grote leugen dan dit oude bericht zijn van vorig jaar.
Als je dat bericht leest zouden ze moeten beginnen met testen en de zomerspelen uit China in HD doorgeven.

Bij Dr Dish zit een man die een wekelijkse een praatje heeft ik dacht dat hij 'Manfred Mancke' heet en een nogal grote mond heeft.
Dus dat zogenaamde bedrog kan ik me bij hem wel voorstellen.
Dat de grote overschakeling in of na 2010 komt OK maar ze kunnen natuurlijk vast met een paar kanalen beginnen.

Weet iemand de freqenties dan als ze twee transponders hebben waar ze mee aan het testen zijn??
Of is dat hele bericht van 2-8-2007 in dat blad niet juist geweest?? smile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen