Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Rob út Fryslân
Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44

Bij Dr Dish zit een man die een wekelijkse een praatje heeft ik dacht dat hij 'Manfred Mancke' heet en een nogal grote mond heeft.

Herr Mancke heeft in alle opzichten een grote mond en het is me al meerdere keren opgevallen dat hij technisch helemaal geen know-how heeft.
Voor een column praatje is dat niet zo noodzakelijk, maar wel voor die gesprekken die hij regelmatig met de heren van Entavio en Premiere heeft.

Ik hoop dat deze man ooit nog eens vervangen gaat worden door iemand die kennis van zaken heeft en een prettigere spraaktoon.

Om ontoppic te komen.
Ik meende dat Duistland nog voor de zomer met een groot aantal publieke HD zenders zou komen.
Dat zou de reden geweest zijn voor 1HD om voorlopig te stoppen met de uitzendingen.
Ik zal satundkabel.de weer eens uitspitten en kijken of ik daar nog iets van terug kan vinden.

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Herr Mancke heeft in alle opzichten een grote mond en het is me al meerdere keren opgevallen dat hij technisch helemaal geen know-how heeft.

Ik geloof dat het eerder andersom is.

Geplaatst:

Nou ik heb het vandaag even gekeken, het is inderdaad het stukje van Mahnke's medienwelt maar het gaat niet om een boycot van ARD en ZDF maar om de stop van ProSiebenSat1 die eerst HD uigezonden hebben.

Het stukje heet "ProSiebenSat1 zuruck in die Steinzeit".

Het is volgens Lutz Mahnke beter om die te boycotten omdat er sinds 2005 gezegd is om HD apparatuur te kopen en nu hebben een aantal mensen het en zijn er geen programma's.

Inderdaad het is natuurlijk waar dat Duitsland op deze manier op TV gebied met de beeldkwaliteit achter gaat lopen.

Ja de hele ploeg van Dr Dish was op de Cabsat in Dubai en de heren en dames hebben zoveel nieuwtjes gezien dat ze vinden dat Duitsland een beetje achter blijft.

Niet iedere Duitser is natuurlijk al HD ready, nu meen ik te weten dat onze moderator die in Duitsland woont ook zijn oude TV als hobby repareert en op die manier duurt het nog jaren voor iedereen er klaar voor is. 1127826-loldev.gif

Gast Rob út Fryslân
Geplaatst:

Als zijn know-how wel dermate hoog is, dan snap ik niet waarom dat er dan niet uitkomt.

Het enige wat hij doet is hier en daar een interview afnemen en een collumn waarin hij altijd maar weer loopt te klagen dat alles anders gaat dan het zou moeten en dat alles te traag gaat.

Geplaatst:

even m'n resultaat van eins festival HD te bekijken.

beeld is zeer zuiver en deftig,

momenteel een progamma met poppen aan draad,

beeld formaat is 4/3 en het logo is wel leuk.

een HD-TV logo met festival 1 in een rondje,

beeld is 720p

Foto1

Foto2

Foto3

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
Origineel bericht van: digitaal kijker

Wat die Duitsers toch iedere keer bezield om HD in 4:3 uit te zenden mag God weten, Prosieben en Sat1 hadden daar ook al een houtje van.
Dit terwijl ze notabene één van de eersten waren die met breedbeeld kwamen in Europa, zenden ze HD weer uit in 4:3. confused
Gast audiofiel
Geplaatst:

HD is toch alleen maar marketing. Het is nauwelijks mooier en in de praktijk is het toch een zooitje. Ik zou m'n adem maar niet inhouden voor HD. Breedbeeld duurde 20 jaar om in te burgeren. En dan alleen in Belgie, Nederland en Engeland. Duitsland doet voor een kwart mee en de rest van de wereld is nog niet eens begonnen.

Kleurentv duurde 10 - 15 jaar.

Ik schat HDTV op 25 - 30 jaar.

HDMac formaat (wie kent hem nog) is zelfs nog 10 jaar ouder dan Palplus! Zolang 'bestaat' HD al!

Geplaatst:
Origineel bericht van: audiofiel
HD is toch alleen maar marketing. Het is nauwelijks mooier

Vind je dat echt? Ik vind een goede (echte) HD uitzending zeker 3 keer scherper overkomen dan PAL.

Citaat:

Breedbeeld duurde 20 jaar om in te burgeren

Het grote verschil met nu is dat de HDTV flatscreens als warme broodjes over de toonbank gaan, in 2 jaar tijd - sinds die dingen enigszins betaalbaar werden - zitten we inmiddels op ~40% penetratie. Eer dat we dit percentage met de "ouderwetse" breedbeeld tv haalden waren we 15 jaar verder.

Daarnaast is HDTV een natuurlijke opvolger van SD. Niet alleen is er aan de consumentenkant bijna geen "normale" tv meer te krijgen, aan de uitzendkant (de omroepen etcetera) is er ook geen "normale" apparatuur meer te krijgen. Als een omroep iets nieuws moet kopen (een nieuwe camera of andere apparatuur) dan komen ze automatisch bij "HD ready" spul terecht.
Oftewel, of je er voor wilt vluchten of niet, je ontkomt niet aan een overgang naar HD. Het lijkt mij niet onreël te denken dat het gros van de Nederlandse zenders binnen 5 jaar op HD is overgegaan.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740
HD is toch alleen maar marketing. Het is nauwelijks mooier

Vind je dat echt? Ik vind een goede (echte) HD uitzending zeker 3 keer scherper overkomen dan PAL.

Ik heb me mijn apparatuur moeite het verschil te zien tussen SD TV boven de 4 MB/s en HDTV. Kan mij in de stelling van Apple wel vinden...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Gast patje7of9
Geplaatst:
HD is toch alleen maar marketing,en in de praktijk is het toch een zooitje.
Kleurentv duurde 10 - 15 jaar.
Ik schat HDTV op 25 - 30 jaar.

Wat voor zever is dat,dat er geen verschil is tussen een SD en HD beeld,je hebt waarschijnlijk nog nooit HD beelden gezien! mad

Misschien in Malta waar jij vandaan komt zal het 20 jaren duren voor HDTV doorbreekt. :D
Geplaatst:
Citaat:

Het lijkt mij niet onreël te denken dat het gros van de Nederlandse zenders binnen 5 jaar op HD is overgegaan.

Ze kunnen wel HD-apparaten aanschaffen maar zullen nog steeds in daar komt tie een in de huidige vorm uitzenden. Niet iedereen heeft een HD-Ready of een Full-hd televisie.

Mazlzlz
Avalon
Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: digitaal kijker

Wat die Duitsers toch iedere keer bezield om HD in 4:3 uit te zenden mag God weten, Prosieben en Sat1 hadden daar ook al een houtje van.
Dit terwijl ze notabene één van de eersten waren die met breedbeeld kwamen in Europa, zenden ze HD weer uit in 4:3. confused

Ik denk dat dit komt omdat Eins Festival, maar voorheen ook Pro7 en Sat1 gewoon het SD programma van de bestaande zenders overnemen. En ja, daar zijn nog wel 4:3 programma's te zien die dus ook op de HD variant in 4:3 te zien zijn.

Maar zoals die reclameslogan vroeger al zei: "het zou verboden moeten worden".

Groeten, Alfons
Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44
Nou ik heb het vandaag even gekeken, het is inderdaad het stukje van Mahnke's medienwelt maar het gaat niet om een boycot van ARD en ZDF maar om de stop van ProSiebenSat1 die eerst HD uigezonden hebben.
Het stukje heet "ProSiebenSat1 zuruck in die Steinzeit".

Het is volgens Lutz Mahnke beter om die te boycotten omdat er sinds 2005 gezegd is om HD apparatuur te kopen en nu hebben een aantal mensen het en zijn er geen programma's.
Inderdaad het is natuurlijk waar dat Duitsland op deze manier op TV gebied met de beeldkwaliteit achter gaat lopen.
Ja de hele ploeg van Dr Dish was op de Cabsat in Dubai en de heren en dames hebben zoveel nieuwtjes gezien dat ze vinden dat Duitsland een beetje achter blijft.

Niet iedere Duitser is natuurlijk al HD ready, nu meen ik te weten dat onze moderator die in Duitsland woont ook zijn oude TV als hobby repareert en op die manier duurt het nog jaren voor iedereen er klaar voor is. 1127826-loldev.gif

Hallo Aart44,
Inderdaad was het net wat andere pindakaas als ik er van heb gemaakt, omdat ik er op het eind pas op gezapt had, zag ik gisteren ook.

Er was ook een bericht dat na het persbericht van de ProSiebenSat1 HD stop, er haast geen HD hardware meer gekocht wordt in Duitsland.
Zal de DM800 goed uitkomen, dat ze nog even kunnen wachten .... ;-)

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:

Die hebben vast die (Eycos)ontvanger met HDMI uitgang gebruikt en dat signaal doorgezonden .... :D

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:

HD is toch echt wel scherper dan SD. Maar als de provider gaat lopen kloten, dan moet ik jullie gelijk geven. Op dit moment zenden de duitsers uit met bitrates van boven de 11Mb/s. Als vervolgens ANIXEHD gaat lopenuitzenden met dezelfde bitrate, maar dan in MPEG4 zou in theorie HD moeten winnen. Alleen is die MPEG encoder of de weg kwijt of een consumenten versie, want de blokken die je ziet is om te huilen.

Dan over de TV's in de huiskamer: Om breedbeeld te kunen zien was er jaren geleden zo'n hele grote bak nodig die in je huiskamer kwam te staan. Deze was niet allee groot, maar ook duur. Nu de LCD TV's in prijs goedkoper zijn dan de grote TV's van vroeger en veel minder ruimte inneemt, koop bijna iedereen plots een nieuwe TV. En laten deze TV's nu ook net klaar zijn voor HDTV. Alleen wat nodig is, is een kleine HDTV settopbox. ALs de providers deze straks bij het abo erbij gaan geven, dan is de overstap naar alleen MPEG4 HD uitzending snel gemaakt. En voor die personen met een oude kijkpijp die geen HD aan kan, geen probleem. De settopbox maakt er wel weer SD van.

HD-MAC was eigenlijk een hele mooie standaard. Met een gewone D2-MAC decoder kon je de helft van het signaal van een HD-MAC gebruiken. Erg jammer dat ze dit bij MPEG2 ook niet meteen zo gedaan hebben. De DM7025 is eigenlijk de enige box die dit kan. Een HD signaal opvangen, maar er verder toch een SD box zijn. Op die manier zou een station zonder probleem over kunnen schakelen naar HD zonder dubbel te hoeven uitzenden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen