Ga naar inhoud


Digitenne zenders weg


rolandroland

Aanbevolen berichten

Een buiten antenne werkt altijd beter, zeker als je die een beetje hoger kan plaatsen.

 

Wat hier vergeten wordt is dat de draad van de buiten antenne tig keer beter is dan de binnen anetnne.

 

Ramen en muren verzwakken het signaal, dus binnen zal het slechter werken.

 

Zet je hem echt goed hoog, dan kan je nog veel meer ontvangen.

 

Wat ook goed werkt is een scanner antenne.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: rolandroland
Je kan gemakkelijk de postcode check doen op kpn.com Als daar staat dat het niet mogelijk is om naar Digitenne te kijken dan heb je daar recht op. Wel aardig van KPN. Maar goed zij willen natuurlijk ook wel klanten!

Juist omgekeerd dacht ik. Als je in het dekkingsgebied zit maar toch slechte ontvangst hebt krijg je een gratis buitenantenne. Zit je buiten het dekkingsgebied, dan had je vaak pech dacht ik. Maar misschien doen ze er ook niet moeilijk over.

Ik moet nog met de binnenantenne op een andere plek proberen om zeker te weten dat dat goed werkt. Alleen moet ik daar dan weer FM op zien te inserten, maar daar kan ik misschien wel wat op verzinnen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik eroverheen gelezen, of staat er niet vermeld met welke ontvanger je die problemen hebt?

Ik heb dit soort problemen met de ingbouwde DVB-T tuner van een Sharp TV gehad. De TV ondersteunt de Conax niet goed. Het effect is exact zoals je het beschrijft.

Groeten,

René.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag antwoord gehad van KPN:

 

Naar aanleiding van uw vraag over uw ontvangstproblemen kunnen wij u als volgt informeren:

 

De Postcodecheck geeft een positief resultaat, wanneer het signaal in uw huis voor 80% ontvangen kan worden. Er kunnen zich in de constructie van een huis of in de omgeving van de antenne echter elementen bevinden die de ontvangst kunnen storen.

 

De volgende factoren kunnen van invloed zijn op de kwaliteit van de ontvangst:

 

- Betonwanden met staal erin verwerkt

- Mobiele telefoons

- Elektronische huishoudelijke apparaten

- Het weer (hagel, mist, onweer)

 

De plaatsing van de antenne kan bepalend zijn voor de ontvangstkwaliteit. De beste plek van de antenne hangt af van de omstandigheden in en om uw woning. Meestal zal plaatsing in de buurt van de televisie prima ontvangst geven. U kunt informatie op het televisiescherm oproepen over signaalsterkte en -kwaliteit, waarmee uzelf de meest ideale plek voor de antenne kunt bepalen. Eventueel kan de kwaliteit verbeteren door de antenne bij het raam of op een hoge(re) plek te plaatsen indien het signaal niet voldoende is.

 

Wanneer op enkele kanalen de ontvangst van mindere kwaliteit is en/of u kunt enkele kanalen niet ontvangen, is het mogelijk dat u dit kunt herstellen door de betreffende zenders handmatig te zoeken.

Het handmatig zoeken van zenders kunt u vinden in de bijgeleverde handleiding van uw tuner.

Voor het downloaden van een handleiding verwijzen wij u naar:

 

http://www.kpn.com/tv/digitenne/gebruiksaanwijzingen-en-handleidingen.htm

 

Kijkt u voor de juiste frequenties op:

http://www.kpn.com/tv/digitenne/Zenders-en-kanaalindeling.htm

 

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groet,

 

*naam weggehaald i.v.m. privacy*

 

 

Betekent dit dus dat het kan zijn dat wanneer je de kanalen automatisch zoekt niet alle zenders de sterkste wordt gekozen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...