branco Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 het zal misschien een domme vraag zijn maar ik stel hem toch. Ik heb in een kamer een pc een laptop en een dreambox 7000 staan. Ik ontvang een duidelijk wifi signaal van een router in huis 50 meter verderop. Ik heb niet de mogelijkheid om een utp kabel te trekken. En ik heb wel toestemming en toegang tot de router in de kamer 50m verderop. Ik heb al geprobeerd met mijn eigen router (zyxel 2602) zo in te stellen dat hij contact maakt met de andere router maar dit is niet gelukt. Ik heb ook begrepen dat dit lang niet altijd kan. Verder wil ik niet alles draadloos hebben omdat de afstand toch al redelijk maximaal is. Is er iets te koop zoals een hub/switch met een wifi aansluiting die speciaal hiervoor is? Graag tips. groetjes Branco Als het leven een breuk was, zou je hem dan vereenvoudigen?
WPW Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 Je moet een bridge hebbe, zoek/lees eens rond hier. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
branco Geplaatst: 19 maart 2008 Auteur Geplaatst: 19 maart 2008 IK heb de wifi sectie al aardig doorgelezen en hier niet mijn oplossing gelezen. En ik denk als ik morgen naar de computerwinkel ga en vraag om een bridge dat ik er ook niet ben :-). Ik heb inmiddels via google wel accespoints gevonden die geschikt zijn voor een point to point verbinding maar die hadden dan maar een lan aansluiting. Ik wil dus eigenlijk een router/accespoint met minimaal 2 lan aansluitingen, en hij moet dus geschikt zijn voor een point to point verbinding. Weet iemand een type of merk? groetjes Olaf Als het leven een breuk was, zou je hem dan vereenvoudigen?
WPW Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 Neem dan een range extender en hang aan de LAN uitgang een sweex switch van 10 euro. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Lambik61 Geplaatst: 20 maart 2008 Geplaatst: 20 maart 2008 Om een draadloze router (, draadloos te laten connecten met een draadloze router (A) die op de adsl lijn is aangesloten moet je de optie WDS inschakelen. De router ( DHCP uitschakelen. WLAN-ROUTER ( ----> draadloos <---- WLAN-ROUTER (A)--ADSL Google maar eens op WDS. Niet elke wlan-router heeft deze optie aan boord! CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
branco Geplaatst: 20 maart 2008 Auteur Geplaatst: 20 maart 2008 ik ben vanmiddag bij mijn plaatselijke pc zaak geweest en heb na enig overleg een asus wl500gp meegenomen. Ik mag deze router gewoon terugbrengen als het niet lukt maar volgens de geleerden zou het hiermee kunnen. Er werd gezegt dat ik met de zogenaamde hybrid instelling een verbinding kan krijgen met mijn andere router (geen asus en geen wds ondersteuning volgens mij). Ik ben nu aan het experimenteren maar vooralsnog geen verbinding. groetjes Branco Als het leven een breuk was, zou je hem dan vereenvoudigen?
jeevanhoof Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 hoi, heb je al in de manuel, meestal meegeleverd op CDrom gekeken? Ik was net toevallig in mijn manual aan het lezen van mijn nieuw router en daarin staat uitgelegd hoe je deze verbinding kan laten maken met een andere draadloze router. Staat er niets in kijk dan eens op de site van de fabrikant. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
kaelem Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Dit las ik op internet: D-Link introduceert de DWL-G710 repeater voor draadloze netwerken. Met dit product kunt u het bereik vergroten van een draadloos 802.11b of 802.11g netwerk. De DWL-G710 is het antwoord voor gebruikers die op een eenvoudige manier het bereik van draadloze signalen op kantoor of in huis willen vergroten. Deze repeater werkt alleen met D-Link apparatuur, dus niet met andere merken wifi apparatuur. Klopt dat van die laatste zin. Ik moet wat versterken op de camping,hij moet dan achter een speedtouch 780wl komen te hangen. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
WPW Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Neem dan de linksys of sitecom extender, die werkt met alle merken. Eventueel met de windsurfer erbij. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
branco Geplaatst: 25 maart 2008 Auteur Geplaatst: 25 maart 2008 het is me tot nog toe niet gelukt om de asus wl 500 router te verbinden met mijn zyxel 2602 router. Nou is het zo dat de zyxel geen wds ondersteund. Volgens de verkoper bij de pc winkel zou het toch moeten kunnen dus ik heb nu beide routers bij hem liggen en hij gaat als het goed is vandaag kijken of het hem wel lukt ze te verbinden. Zo ja dan laat hij mij natuurlijk zien hoe hij het gedaan heeft. En anders ga ik toch maar nog een router/accepoint kopen die wel wds heeft. Ik laat nog even weten of het gelukt is. groetjes Olaf Als het leven een breuk was, zou je hem dan vereenvoudigen?
branco Geplaatst: 28 maart 2008 Auteur Geplaatst: 28 maart 2008 Nou het is inmiddels gelukt. Maar niet met de asus 500 router. Uiteindelijk is het gelukt met een wet54g van linksys. IK moet zeggen echt een eenvoudig ding om in te stellen. En dit heet blijkbaar echt een bridge.( je had gelijk WPW ) Nu kijken of het stabiel is maar daar kom ik vanzelf achter. groetjes Branco Als het leven een breuk was, zou je hem dan vereenvoudigen?
WPW Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Origineel bericht van: branco ( je had gelijk WPW ) Nu kijken of het stabiel is maar daar kom ik vanzelf achter. groetjes Branco Die lijsten we in gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
kaelem Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 Nah ik kan ook nog wel wat complimenten kwijt hoor. Ik zit nu op de camping,me buurman had van de week zo een DWL-G710 gehaald maar belde al om te zeggen dat het niet werkte. Gisteravond even zelf aangeloten en jawel hoor,volle bak in zijn eigen caravan. 1 verderop gaat nu ook zo een ding halen kan ie ook beter uit de voeten,zonder er steeds af te vallen. Dus bij deze nogmaals Hartelijk Dank en das 2x in 1 topic -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
joobur Geplaatst: 7 mei 2008 Geplaatst: 7 mei 2008 Ik gebruik zelf een D-Link DWL-810+ Ethernet to Wireless Bridge. Ik sta nu op een camping met Wifi netwerk. Ik gebruik de DWL-810 om verbinding te maken met het draadloze netwerk en hang dan via een utp kabel deze aan de wan-poort van mijn router. Zo heb ik een eigen prive netwerk aan het wifi netwerk hangen. Voordeel: ik kan er meerdere PC's aanhangen en hoef ook niet elke keer in te loggen omdat de router aanblijft. Ik heb het al twee keer op verschillende campings opgezet en het werkt perfect. Je kan natuurlijk ook zo je buren laten meedelen. Wel even je netwerk protecten anders zit de halve camping op jouw gratis netwerk. Maar om terug te komen op jouw vraag. Je kan dus zo contact maken tussen twee routers. Wel oppassen met ip-reeksen. Router1: 192.168.0.1 en verder en router 2: 10.0.0.1 en verder. Succes! Dreambox 7000, Maxtor 120GB, Dream Beta 1.10 op flash, Pli Iolite op usb, Multytenne schotel, D-Link DWL810+ Ethernet to Wireless netwerkaansluiting
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen