John van Vliet Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 Simpele vraag, kan je met een Nokia Mediamaster 9500S direct een diseqc motor aansturen. Kom in mijn MM met NoManIt software een menu tegen met diseqc. John
trust Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 Dat kan inderdaad , alleen werkt het niet zoals bij andere ontvangers waarbij de schotel meteen naar de bijbehorende satelliet draait bij het kiezen van een kanaal . In het kort gaat het zo : Als je bij de Nokia de kanalenlijst oproept (dubb. pijltoets) en vervolgens op de halve maan toets drukt (links of rechts) zie je z.g.n. satmarkers , b.v. - CANAL DIGITAL - en -- HOTBIRD -- Op die plaatsen kun je in menu-6 bepaalde instellingen doen voor de diseqc motor . Om dus naar b.v. HOTBIRD te draaien moet je eerst op die satmarker gaan staan en op OK drukken . Voordat er hier nieuwe board software was , stond er bij de links een uitgebreide how-to-do . Ik zal eens kijken of ik die nog heb . DVB2000 en positioner met DiSEqC 1.2 gebruiken.doc Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
John van Vliet Geplaatst: 22 maart 2008 Auteur Geplaatst: 22 maart 2008 OK Thanks ga ik eens goed lezen. Dus met NOKIA + disecq motor is dit mogelijk, geen extra hardware? Nogmaals dank, weer wat om te hobbyen. John
trust Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 Als je nog een motor moet kopen , neem dan een STAB . Die gebruiken minder stroom , met een Moteck had ik grote problemen i.c.m. de Nokia . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen