Ga naar inhoud


MP3 op versterker met externe HDD?


Alfi

Aanbevolen berichten

Allen,

 

Ik ben op zoek naar iets waarvan ik niet weet of het bestaat. Mijn buurman heeft een USB disk met daarop muziek. Als hij deze muziek wil afspelen hangt hij de disk aan zijn laptop en gebruikt de audio uitgang van de laptop om de versterker aan te sturen. Niet echt een handige oplossing.

 

Bestaat er een boxje waar een USB aansluiting op zit voor de externe HDD, een audio uitgang en bijvoorbeeld een web interface om de muziek op de hdd te kunnen selecteren? (En dan bedoel ik natuurlijk niet een complete PC wink )

 

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een van de beste oplossingen daarvoor, qua gebruiksvriendelijkheid (webinterface) en geluidkwaliteit, zijn de Squeezebox spelers van Logitech. Deze spelers werken wel met een ethernet aansluiting in plaats van usb, dus je buurman zou zijn usb-behuizing dan moeten vervangen. Bijkomend voordeel is dan wel dat hij zijn muziek vanaf elke lokatie kan benaderen, dus ook op zijn laptop als hij daar iets wil afspelen, of zelfs via internet.

 

Je hebt ook nog apparaten als de Freecom Network MediaPlayer (100Mbps, USB 2.0), wat een usb/lan harddisk is met ingebouwde audio- en videopoorten.

And now for something completely similar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...