Ga naar inhoud


[7020] Hoe naar deze ontvanger kijken bij schoonouders.


Gait33

Aanbevolen berichten

Mijn schoonvader wil evt. een dreambox kopen, nu heb ik het volgende probleem:

 

Aangezien hij een eind uit de buurt woont, wil ik hem laten zien via de pc wat er zoal te doen is op de astra 19.2, dus via mijn dreambox 7020 bij hem op de pc kijken.

 

Ik krijg het niet voor elkaar, ik kan verbinding maken met de dreambox, (web interface) bij hem thuis op de pc kan ik web-x tv gebruiken?. Of moet ik ook een poort open zetten, zogenaamde streaming poort?

 

alle tips zijn welkom.

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites


Begin voor dat streamen maar eens met 2 supersnelle breedbandverbindingen, vooral de upload aan de ene kant. wink

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zover gaan zoeken?

 

Dit kan toch simpel met een webcam. Stel een webcam bij jou thuis op, richt hem op je tv en de demo kan beginnen. je hoeft er zelf niet voor naar je schoonvader te rijden.

Middelen genoeg (msn, skype, ...)

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje
Hoi nodig de goede man eens uit om bij jou te kijken kan je hem ook met de knopjes laten spelen :D groeten Willy



ja hahahahaha, dat kan natuurlijk ook, maar ik had het graag zo willen proberen via zijn pc.

Waar het mij eigenlijk om gaat is welke poorten moet je open zetten voor audi en video streamen en is het dan udp of tcp.

Ik heb dit echt nog nooit eerder gedaan, ik heb het al zover dat ik hem kan benaderen, en zie ook het interne ip-adres van m'n dreambox, alleen geen beeld en geluid.

Dus welke poorten moet ik gebruiken?

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, het vreemde is, dat ik de laatste tijd weinig kan vinden met de zoekfunctie, maar goed zal nog eens een poging wagen. crazy

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft niets meer met dit toppic te maken, maar toch even terugkomen op je antwoord merDe. Was het maar waar. Het hele +vlc wordt gewoon weggelaten. Doe maar eens een search op +vlcf. Je zal nu een aantal topics tegenkomen. In de eerst die je ziet staat het woord plugin erbij. Dus doe je een search op +vlcf en +plugin dan krijg je dit netjes te zien. Maar als je nu +vlc en +plugin zou doen, dan moet je dit ook krijgen. Maar dan krijg je alleen toppics waar +plugin instaat. Dus vind het niet erg om er een woord bij te bedenken, maar bepaalde woorden zijn gewoon niet te vinden. In het oude forum ging dit dus wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat vind ik dus ook, In "het oude forum" had ik dus helemaal geen problemen met de zoek functie, die ik dus nu wel heb.

 

 

maar daar wordt vast wel iets op verzonnen :D :D :D

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...