Hellum Geplaatst: 20 maart 2008 Geplaatst: 20 maart 2008 Ik moet eigenlijk een nieuwe stereo set hebben, nu is mijn oog op deze gevallen, nu is mijn vraag: wat is eigenlijk de geluidskwaliteit van dat ding. Ook bedoel ik daarmee de kwaliteit van de platen speler. zie: http://***geen-reclame***.nl/ELTA-2399-MUSIC-CENTE...2QQcmdZViewItem als jullie een betere set weten, zeg het dan ook (bedenk wel dat het dan betaalbaar moet blijven voor een scholier, dus meer als 150-200 euro kan gewoon niet.) MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
satcat Geplaatst: 20 maart 2008 Geplaatst: 20 maart 2008 Je zal zelf in een winkel moeten gaan luisteren want smaken verschillen. Iedereen kan wel zeggen wat hij goed vindt en dat is meestal wat ie zelf heeft staan. Ik kan je wel vertellen dat 150-200 euro erg low budget is voor een complete instalatie. Laat je adviseren in een goede winkel en beslis zelf wat goed klinkt.
W3ird_N3rd Geplaatst: 20 maart 2008 Geplaatst: 20 maart 2008 Ik heb een FM-radio van Elta. Met ingebouwd lampje, voor 3 euro! Werkt overigens wel perfect, alleen jammer dat je maar 1 knop hebt om naar de volgende zender te gaan en verder niet kan zoeken. Je kan natuurlijk ook goede speakers aan je PC hangen, daar kan je tegenwoordig ook praktisch alles mee afspelen. [edit]Zie nu dat je ook platen af wil spelen. Ik denk dat je budget dan toch omhoog moet. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast fatfreddy Geplaatst: 20 maart 2008 Geplaatst: 20 maart 2008 Een hoge geluidskwaliteit kun je eigenlijk niet verwachten voor zo een prijs.Zo een bedrag ben je al snel aan alleen een platenspeler kwijt.
Hellum Geplaatst: 20 maart 2008 Auteur Geplaatst: 20 maart 2008 ok, het punt is dat ik ook ergens heb gelezen dat de platenspeler klonk alsof je door een telefoon luisterde (letterlijk stond dat daar) mischien dat iemand anders toch iets betere ervaringen had. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Gast 3mps Geplaatst: 20 maart 2008 Geplaatst: 20 maart 2008 Als je genoeg hebt aan een simel setje zoals deze,waarom koop je geen gebruikte set van een goed merk. Op marktplaats koop je voor dit geld iets wat het tienvoudige nieuw gekost heeft.
minplus Geplaatst: 20 maart 2008 Geplaatst: 20 maart 2008 Juist, niet nieuw kopen die hap. Stap regelmatig even binnen bij inbrengwinkels en dan vind je regelmatig fraaie dingen voor een schijntje. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Hellum Geplaatst: 20 maart 2008 Auteur Geplaatst: 20 maart 2008 Ik heb net per ongeluk zo'n set opgeblazen (heb nog wel meer staan) ik dacht gewoon, het wordt eens tijd voor iets nieuws. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Je kunt je geld beter zo in de gracht flikkeren. Dat heeft een voordeel want dan heb je er nog wat aan: je ziet dan namelijk wat bubbeltjes naar boven komen. Ten eerste is het dus geld weggooien en ten tweede is het doodzonde voor het miljeu..het prul moet weer "entsorgt" worden. Ach je maakt de Chinezen er wel weer blij mee. Alleen die zijn in staat om zo´n wanprodukt te produceren.
Gast fatfreddy Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Tweedehands kopen is op zich wel een optie. Als topicstarter zich een beetje verdiept in welke producten van redelijke kwaliteit zijn en deze dan vervolgens tweedehands op de kop weet te tikken dan doet ie het niet slecht.Een paar knappe luidsprekers,versterker om mee te beginnen.Cd's kunnen ook op een dvd - speler afgedraaid worden en die worden wel eens scherp aangeboden.Ik weet niet hoe groot de noodzaak van een platenspeler is.Daar komt namelijk meer bij kijken 1)draaitafel 2) voorversterker voor draaitafel omdat er op de meeste versterkers tegenwoordig geen ingang meer ingebouwd zit of dus een versterker met phono-ingang maar da's lastig zoeken in die prijsklasse.
Hellum Geplaatst: 21 maart 2008 Auteur Geplaatst: 21 maart 2008 laat ik het zo zeggen, het gaat eigenlijk om de platenspeler. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
satcat Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Origineel bericht van: moimoi ok, het punt is dat ik ook ergens heb gelezen dat de platenspeler klonk alsof je door een telefoon luisterde (letterlijk stond dat daar) Als je nog lang wacht,de telefoons worden steeds beter. Voor die prijs kun je nergens fatsoenlijke luidsprekers kopen. En nergens een goeie versterker en radio. Wat verwacht je dat ze nog over hadden voor de platenspeler. Kijk bij de kringloop of er nog iets leuks is binnen gekomen daar heb je veel meer plezier aan. En spaar nog even door tot je in een echte winkel zelf kunt gaan luisteren wat je koopt. Dus geen kat in de zak kopen.
Hellum Geplaatst: 21 maart 2008 Auteur Geplaatst: 21 maart 2008 Dan wordt het dus wel tweede hands, wat kan ik dan het beste kopen, ik dacht zelf aan Onkyo of Denon of zoiets. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Koen B Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Toen ik een jaar of twee geleden een andere versterker nodig had, heb ik een Pioneer A-109 gekocht. Voor ongeveer €125 eigenlijk zowat de goedkoopste die ik kon vinden, en audiofielen hier zullen het wel prut vinden. Maar ik zit toch in een lawaaiierig huishouden, dus geld uitgeven aan superdeluxe audio-apparatuur heeft dan weinig zin. Die A-109 heeft geen afstandsbediening, ingebouwde tuner oid... wel een platenspeleraansluiting. Verder zou ik toch ook aanraden eens te kijken in kringloopwinkels... €50 voor een versterker, ongeveer hetzelfde voor een platenspeler, misschien €20 voor een nieuwe naald... en dan nog een dvd-spelertje erbij, dan ben je €150 ver en kan je voor het resterende bedrag misschien nog wel wat luidsprekers vinden. VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
Gast fatfreddy Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 Neem hier eens een kijkje. Je toetst je postcode in en dan zal er huis wel wat bij jou in de buurt te vinden zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen