Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik wil zo een Diseqc switch 10/1 SatConn gaan bestellen, maar er zijn 6 modussen voor,

welke moet ik eigenlijk pakken ?

ik wil ze evt. kunnen aansluiten op een van mijn 2 recievers

de Vantage X221S CI usb of

de Clarke-Tech 2100+ usb.

zelf dacht ik modus 5 ??

evt. reactie's via PM cool

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:
Origineel bericht van: Edbe
ik wil zo een Diseqc switch 10/1 SatConn gaan bestellen, maar er zijn 6 modussen voor,

Zijn er tegenwoordig 8 geworden. Modus 8 is auto voor Diseqc 1.0, 1,1 of 1.2.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Standaard staat hij op DiSEqC 1.2. Zonder programmer kan je dat niet veranderen.

Als je ontvanger 1.1 aankan is dat waarschijnlijk handiger.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Gast gerard0610
Geplaatst:

He dat is nieuw voor me.

Een tijd geleden was ik er een 7 voudige tegengekomen met de opdruk BEST welke een andere is dan van satconn.

Helaas, ik kan er geen info over de 8 voudige vinden. frown

1)Kan je me een hint geven of eventueel een link via PM.

- Wat ik me verder afvraag hoe ik deze dan moet programmeren met de " programmer for SW101D" . Deze heeft 6 drukknoppen.

bij drukknop1 staat: 1.0; 2.0

bij 2 staat: 1.1; 2.1

3: 1.0; 2.0+AB

4: FREE

5: 1.1*; 2.1*

6: 1.2; 2.2

Voor deze van 10/1 switsch van B.E.S.T. met 7 Modussen, schreef de betreffende winkelier mij:

Vandaag vanaf fabriek te horen gekregen dat modus 7 te verkrijgen is met de volgende toetsen:

2-5-6

Druk deze toetsen zéér kort in en vrij snel achtereen. Dus niet te lang wachten want dan gaat hij in de modus van de laatst ingedrukte toets.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee, maar de meerwaarde zie ikzelf ook niet echt van deze modus.

2)Weet jij misschien ook (of iemand anders) hoe ik hem dan in hoe in MODUS 8 kan programmaren met deze programmer?

Groet

Gerard

Geplaatst:
Origineel bericht van: gerard0610
Vandaag vanaf fabriek te horen gekregen dat modus 7 te verkrijgen is met de volgende toetsen:

2-5-6

Druk deze toetsen zéér kort in en vrij snel achtereen. Dus niet te lang wachten want dan gaat hij in de modus van de laatst ingedrukte toets.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee, maar de meerwaarde zie ikzelf ook niet echt van deze modus.[/i]

Zo`n toetscombi is er ook voor modus 8, weet zo niet welke.
Zal straks effe in handleiding kijken, heb er hier nog een stel liggen.
Overigens is Best en Satconn hetzelfde wink

Staat er bij jouw switch niks in de handleiding?
Ik weet overigens niet of de oudere 10/1 switchen ook een modus 7 en 8 kennen, hier werd destijds niet gerept over deze opties in de handleiding.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Nog een foto van mijn Satconn met 8 modusen. smile

satconnswitch1cq9.th.jpg

Ben nog steeds aan het wachten tot ik de programmer kan bestellen bij die shop, schijnbaar komen ze pas 11 April weer binnen, hopelijk een nieuw model met 8 knopjes voor de modus. :D

Gast gerard0610
Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
.[/i]

Zo`n toetscombi is er ook voor modus 8, weet zo niet welke.
Zal straks effe in handleiding kijken, heb er hier nog een stel liggen.
Overigens is Best en Satconn hetzelfde wink

Staat er bij jouw switch niks in de handleiding?
Ik weet overigens niet of de oudere 10/1 switchen ook een modus 7 en 8 kennen, hier werd destijds niet gerept over deze opties in de handleiding.

De leverancier zei dat BEST een andere is dan satconn. Nou ja , maak inzoverre niet uit dat we aleen moeten weten hoe het werkt:-)

Bij mijn programmer zat geen instructie. Ik kreeg deze mondeling en kon bij hem dit nakijken op zijn site.

Ik had in eerste instantie die van BEST. Omdat het voor het eerst was dat ik deze als Un-Comitted gebruikte dacht ik dat ik een schakelfout maakte. Bleek uiteidelijk dat die van BEST (met 7 modussen) defect was . Grrrrrr..... mad Een ander gekregen (de 10/1/ van Satcon met 6 modussen en alles werkte smile

Ik ben benieuwd wat die modus 7 en 8 nu eigenlijk precies doen. Schakel tecnisch bedoel ik.

Groet
Gerard
Geplaatst:
Ik ben benieuwd wat die modus 7 en 8 nu eigenlijk precies doen. Schakel tecnisch bedoel ik.

Is toch simpel, Die zien op welke stand de ontvanger staat en schakelt dan automatisch over op bewuste Diseqc modus.

Member of the PLi team

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen