Ga naar inhoud

2 DVB-S2 kaarten, één abonnement, wat is beste ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb dus 2 DVB-S2 kaarten (Hauppauge Nova-HD-S2 en Technotrend S2-3200) in mijn PC (Core2Duo met 2Gb RAM, XP MCE), die rechtstreeks aan de PC hangt.

Tot hiertoe kijk ik alleen FTA.

Nu vraag ik mij af, als ik een TV Vlaanderen abonnement neem hoe ik daar kan voor zorgen dat ik op beide kaarten daarvan kan genieten.

Als ik het goed begrijp kan ik :

* Een zogenaamde "Poor Man's CAM" maken, waarbij je dan een zogenaamde Phoenix interface aan de PC hangt, en daarin de smartcard stopt.

De PC moet dan zijn rekenkracht gebruiken om zelf elke zender te decoderen ?

Laat dit dan toe om bijv. gelijktijdig iets vanop 2 transponders te bekijken en op te nemen ?

Maw. kunnen de 2 satkaartjes dan onafhankelijk en gelijktijdig van elkaar aan die kaart ?

Mag je in de plaats van een Phoenix interface ook een gewone cardreader gebruiken ?

* Interne carsharing, waarbij de cardserver eigenlijk ook direct de client is, want uiteindelijk is het die ene PC die 2 kaartjes heeft ?

Kun je dat ook met een gewone CAM doen, zodat het rekenwerk door de CAM gebeurt of hoe werkt dat ?

Mensen die meerdere kaartjes hebben (bijv. TV Vlaanderen en Canal Digitaal), hoe doen die dat dan ?

2 smartcardreaders of zo ?

* Diablocams ?

* Smartwi ?

Al die mogelijkheden duizelen mij wat.

Ik vraag mij af wat het beste werkt.

Werken die mogelijkheden ook voor de toekomstige HD zenders of heb je dan echt wel een CAM nodig ?

Ik heb op dit moment nog geen CI interfaces gekocht, laat staan CAMS, omdat ik niet wist wat ik nu precies best koop, en hoeveel dat dan wel allemaal kost.

BTW : welke CAM neem je het beste ?

Die van TV Vlaanderen zelf kan enkel Mediaguard decrypteren veronderstel ik, er zijn zeker ook CAMS die meerdere encrypties ondersteunen ?

Zijn die goed compatible met TVV ?

Dank bij voorbaat.

Geplaatst:

@zzzzzzz

De Hauppauge Nova-HD-S2 kaart heb ik ook we hebben de zelfde systeem heb ook een dual core met 2 gb ram ..

maar tot nu toe heb ik er ook bijna niks mee kunnen doen behalve de FTA zenders de gecodeerde zenders kan ik niet eens vinden in de kanalen lijst ....

Dus als je wat meer heb kunnen doen laat het mij ook weten ..

Geplaatst:

Ik zou gaan voor het nieuwe PMCAM alternatief, de op dit board behandelde en besproken ACamd.

Dit icm met een Phoenix (compatible!) i'face en een TV Vlaanderen kaart moet afdoende zijn.

Ian

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Geplaatst:

Ik ben het aan het proberen.

PMCAM op zich werkt wel, maar daarmee kan ik dan maar één PCI kaart met TV Vlaanderen doen kijken.

Ik moet zeggen dat ik heel wat problemen had, en dacht dat ik iets verkeerds gedaan had met die Smartbee.

Vermits het een programmer is dacht ik dat ik misschien de TVV kaart gewist had of op een andere manier onbruikbaar gemaakt had.

Uiteindelijk bleek het te liggen aan die Smartmouse mode, waarbij na een reboot een "Microsoft Serial Mouse" gevonden werd, en alles ging naar die muis...

Zonder PMCAM, en met NewCS in combinatie met WINCSC zou het moeten werken denk ik, maar ergens doe ik iets verkeerds, want hij zegt altijd dat er problemen zijn met het protocol of de DES sleutel.

Ik begrijp het toch goed ?

Als ik de eigen PC (127.0.0.1) als cardserver opzet, dan moet ik PMCAM niet gebruiken, want PMCAM gaat toch rechtstreeks de kaart aanspreken die in de programmer zit ?

En dan moet ik tegelijk met 2 kaarten van bijv. VT4 en Ned 2 kunnen opnemen ?

En misschien ook van Canvas, VT4, 2Be (allemaal op dezelfde transponder, dus met kaart 1) en Ned2 (kaart 2) ?

Of verwacht ik nu iets teveel ?

Geplaatst:

Net waar ik op zoek naar ben. Heb ook twee tuners (Technotrend 3200-S2 en FloppDTV S2) en één abonnement op TV-Vlaanderen, dus 1 smartcard. Zoek dus een manier om met 1 smartcard in combinatie met 1 of 2 tuners meerdere (2 zou al mooi zijn) gecodeerde kanalen te kunnen bekijken/opnemen.

Afgelopen zaterdag heb ik in een bekende satzaak mij een ASTON cam laten aansmeren. Volgens de zaakvoerer de enige CAM die 2 streams zou aankunnen. Een regelrechte ramp uiteindelijk. Enkel zwart beeld. Smartcard werd niet correct herkent (foutieve kaartnummer). Na veel zoekwerk op forums bleek dat de cam oude software (1.03) heeft. En tot grote ramp is het niet meer mogelijk om via satelliet een update te doen naar de nieuwste software (2.18) die wel zou moeten werken. Blijkt ook nog dat de DVB software die je gebruikt meerdere gecodeerde streams tegelijkertijd moet aankunnen. Morgen als satzaak terug open is ga ik er onmiddelijk mee terug.

Er zijn wellicht betere oplossingen. Hoop ik toch.

Dus ik ben hier één en al oor naar mensen met kennis en ervaring.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Geplaatst:

Ik veronderstel als je 2 CAM's hebt, die wel goed werken, en SmartWi dat je er wel geraakt.

Dat is dan een pure hardwareoplossing, en natuurlijk de duurste.

Ik hoop van het softwarematig te kunnen doen, en ik denk niet dat ik er ver vanaf zit, er is waarschijnlijk gewoon iets mis met mijn NEWCS of mijn WINCSC.

Eén parametertje of zo ?

Geplaatst:

Als je wilt dat je kaart maandelijks de updates verwerkt dan kun je je met WinCSC de moeite besparen! Die geeft namelijk geen EMM's door. Daarom raad ik wederom aan om je te verdiepen in ACamd. Deze werkt perfect icm NewCS. Als je meer info (of een config bestand) wilt dan moet je me maar even PMen.

Ik begrijp dat het op 1 PC moet werken. Dus NewCS met IP adres localhost en dan ACamd die (eventueel 2 keer) inlogt op localhost. Moet geen probleem zijn.

Ian

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Geplaatst:

Met wat parameters te veranderen, ben ik ietsje verder gekomen, maar de NEWCS draait niet naar behoren, denk ik.

Volgens andere screenshots die ik gezien heb zou hij iets moeten zeggen dat de server OK is.

Bij mij zegt de laatste lijn dat hij de server aan het starten is (iets in genre van : "[ Loader ] Starting Newcamd Server on port ...".

Als ik dan op WINCSC mijn parameters goed zet (denk ik) zie ik langs serverkant dat hij iets zegt van "Connection from ... to not-ready server".

Dus het probleem zit al lang serverkant.

Dan zal het niet veel helpen met een andere client, hee.

Kun je mij daarbij ook raad geven ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen