Ga naar inhoud


Dolby 5.1 via canaldigitaal


Gast robwolfheze

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Waar moeten die 5.1 tracks dan vandaan komen als de zenders ze simpelweg niet aanleveren? Of gaat deze hele thread puur en alleen over ActionNow!?


nogmaals, het is in mijn ogen aan CDS om er op te hameren, dat het wel gebeurd. Punt uit. Ik betaal voor kwaliteit bij CDS en wil ook met de tijd mee.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: exciter
nogmaals, het is in mijn ogen aan CDS om er op te hameren, dat het wel gebeurd. Punt uit. Ik betaal voor kwaliteit bij CDS en wil ook met de tijd mee.

Dat zal best, maar teruggaan naar de kabel helpt je op dit gebied geen zier. De kabel wil vast ook graag 5.1 doorgeven maar het ìs er dus gewoon niet. En als er iemand genoeg invloed heeft om zenders tot 5.1 te "dwingen" dan is het de kabel, maar die hebben dus evenmin 5.1 op het moment.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Welke zender op de kabel heeft dan 5.1? Buiten Film1 HD die bij CDS sowieso niet te krijgen is en ProSieben die op Astra 19,2 ook 5.1 heeft?


Bij UPC geven ze Pro7 Sat niet door, maar de volgende zenders hebben daar geregeld Dolby 5.1.

Film1 HD, Discovery HD, NGC HD, ARD en ZDF.

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: exciter
nogmaals, het is in mijn ogen aan CDS om er op te hameren, dat het wel gebeurd. Punt uit. Ik betaal voor kwaliteit bij CDS en wil ook met de tijd mee.

Dat zal best, maar teruggaan naar de kabel helpt je op dit gebied geen zier. De kabel wil vast ook graag 5.1 doorgeven maar het ìs er dus gewoon niet. En als er iemand genoeg invloed heeft om zenders tot 5.1 te "dwingen" dan is het de kabel, maar die hebben dus evenmin 5.1 op het moment.


Ik heb nooit gezegd terug te willen. Ik blijf CDS nog steeds in mijn situatie de enige mogelijke keuze vinden. (Nederlandse zenders goedkoper en buitenlandse zenders kunnen alleen via schotel).
Maar van een aanbieder, welke beweerd de hoogste kwaliteit te bieden verwacht ik ook, dat deze niet op rozen blijft slapen.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Welke zender op de kabel heeft dan 5.1? Buiten Film1 HD die bij CDS sowieso niet te krijgen is en ProSieben die op Astra 19,2 ook 5.1 heeft?


Bij UPC geven ze Pro7 Sat niet door, maar de volgende zenders hebben daar geregeld Dolby 5.1.

Film1 HD, Discovery HD, NGC HD, ARD en ZDF.

Groet, Alfons

ARD en ZDF hebben op de satelliet ook 5.1 en de rest geeft CDS sowieso (nog) niet door.

Waarmee dit hele topic mijns inziens als een tang op een varken slaat. Oh help, CDS geeft geen 5.1 door, oei oei wat is CDS toch slecht, CDS heeft het allemaal fout gedaan. Terwijl er simpelweg geen enkele aanbieder in NL 5.1 doorgeeft. Maar in plaats van dan over de zenders te gaan klagen die het niet aanleveren krijgt CDS de schuld, de zenders treft geen blaam, de kabelaars treft geen blaam, IPTV treft geen blaam en Digitenne treft geen blaam. Nee, het is allemaal de schuld van CDS! Beetje vreemd in mijn ogen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus voor alle duidelijkheid:

 

Wat er niet is kan je ook niet doorgeven!

 

Terzijde, voor het uitzenden in dolby 5.1 heb je een licentie nodig, die geld kost.

De nederlandse omroepen hebben dat geld er kennelijk niet voor over, omdat het aantal digitale kijkers te klein is.

Analoge kijkers kunnen geen dolby 5.1 ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
De kabel wil vast ook graag 5.1 doorgeven maar het ìs er dus gewoon niet. En als er iemand genoeg invloed heeft om zenders tot 5.1 te "dwingen" dan is het de kabel, maar die hebben dus evenmin 5.1 op het moment.

Dat is niet helemaal waar. Diverse Duitse zenders op de kabel zenden wel in 5.1. uit.
Maar, zoals eerder opgemerkt, als programmaleveranciers geen programma's in 5.1 leveren houdt het snel op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

veel programmas die ze inkopen komen wel degelijk met 5.1 spoor.. alleen dat de omroepen er niks mee doen smirk

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het 5.1 signaal kan alleen meegestuurd worden met een digitaal signaal. De meeste nederlandse omroepen zitten in een analoog pakket op de kabel. Het gros van de mensen kunnen dus geen Dolby 5.1 ontvangen. Waarom zou je dan voor een hele kleine groep mensen (Schotelkijkers) de nederlandse zenders voorzien van dolby 5.1.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Waar moeten die 5.1 tracks dan vandaan komen als de zenders ze simpelweg niet aanleveren? Of gaat deze hele thread puur en alleen over ActionNow!?


nogmaals, het is in mijn ogen aan CDS om er op te hameren, dat het wel gebeurd. Punt uit. Ik betaal voor kwaliteit bij CDS en wil ook met de tijd mee.


Dan moet je naar CDS bellen en niet hier op het forum komen hameren wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
De kabel wil vast ook graag 5.1 doorgeven maar het ìs er dus gewoon niet. En als er iemand genoeg invloed heeft om zenders tot 5.1 te "dwingen" dan is het de kabel, maar die hebben dus evenmin 5.1 op het moment.

Dat is niet helemaal waar. Diverse Duitse zenders op de kabel zenden wel in 5.1. uit.
Maar, zoals eerder opgemerkt, als programmaleveranciers geen programma's in 5.1 leveren houdt het snel op.

En diezelfde Duitse zenders zijn op de schotel ook voorzien van 5.1, dus nog steeds geen reden om over CDS te klagen, en zo begon dit topic. De zenders moeten inderdaad gewoon 5.1 aanleveren, en dat zal nu voor digitale kabel/schotel kijkers nog wel niet interessant zijn.

Mij zal het overigens een biet wezen, ik heb een hoofdtelefoon..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Hoofdtelefoons zijn er ook al in Dolby 5.1...(bijv. hier)

Ik heb eerder iets dergelijks gezien, die ik zag maakte het geluid binaural. Mijn Philips SHP9000 doet dat echter niet. In theorie zou het geluid in software binaural gemaakt kunnen worden maar of iets dergelijks bestaat zou ik zo niet weten.

Het hoeft voor mij eigenlijk ook niet zo nodig, ik ben al blij met een goede stereotrack.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet helemaal waar. Diverse Duitse zenders op de kabel zenden wel in 5.1. uit.

Maar, zoals eerder opgemerkt, als programmaleveranciers geen programma's in 5.1 leveren houdt het snel op.

 

Zit altijd weer met zwetende handjes te wachten op in DD 5.1 nagesynchroniseerde films....

 

Grtz

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...