Ou-Tannu Geplaatst: 25 maart 2008 Delen Geplaatst: 25 maart 2008 hehe ja.. gelukkig sturen ze een 2.0ch Org audio spoor mee bij de films.. nja bij de meesten iig maar voor de kabel zijn ze bezig met DVB-C2 mischien dat 5.1 audio dan iets meer common wordt.. in 2009 zou dat klaar moeten zijn :+ Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast thomas999 Geplaatst: 25 maart 2008 Delen Geplaatst: 25 maart 2008 Origineel bericht van: ceesv Het 5.1 signaal kan alleen meegestuurd worden met een digitaal signaal. De meeste nederlandse omroepen zitten in een analoog pakket op de kabel. Alle Nederlandse omroepen zitten ook digitaal op de kabel en dat nog wel met een veel hogere bitrate dan via Canal Digitaal(!). Dus voor deze groeiende groep kijkers zou het ook wel aardig zijn om zo nu en dan een film in 5.1. te zien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ou-Tannu Geplaatst: 25 maart 2008 Delen Geplaatst: 25 maart 2008 ja.. heb je de gemiddelde settopbox al bekeken? volgens mij is een SPDIF aansluiting daar erg zeldzaam op Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast thomas999 Geplaatst: 25 maart 2008 Delen Geplaatst: 25 maart 2008 Origineel bericht van: Ou-Tannu ja.. heb je de gemiddelde settopbox al bekeken? volgens mij is een SPDIF aansluiting daar erg zeldzaam op Als je de kabelboxen bedoelt: Van de UPC box weet ik het, niet maar alle boxen van de overige kabelaars hebben een optische audio uitgang, alleen de Philips een coaxiale. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast thomas999 Geplaatst: 25 maart 2008 Delen Geplaatst: 25 maart 2008 Origineel bericht van: jedeje Zit altijd weer met zwetende handjes te wachten op in DD 5.1 nagesynchroniseerde films.... Grtz JeDeJe LOL. Ik vind het ook verschrikkelijk hoor! Schakel de centre speaker uit, dan hoor je de dialogen niet....;-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 25 maart 2008 Moderator Delen Geplaatst: 25 maart 2008 Misschien dat een forumlid die dicht bij de uitzendstraat zit kan vertellen hoever de techniek bij de omroepen is voor 5.1 Misschien is het alleen een politieke beslissing die genomen moet worden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast thomas999 Geplaatst: 27 maart 2008 Delen Geplaatst: 27 maart 2008 Origineel bericht van: ceesv Misschien is het alleen een politieke beslissing die genomen moet worden. Het lijkt me sterk dat er een politieke beslissing genomen moet worden over een toegepast geluidsysteem. Toen ze destijds in stereo gingen uitzenden was dat toch ook niet nodig? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 27 maart 2008 Moderator Delen Geplaatst: 27 maart 2008 Origineel bericht van: thomas999 Origineel bericht van: ceesv Misschien is het alleen een politieke beslissing die genomen moet worden. Het lijkt me sterk dat er een politieke beslissing genomen moet worden over een toegepast geluidsysteem. Toen ze destijds in stereo gingen uitzenden was dat toch ook niet nodig? Ik had politiek tussen aanhalingstekens moeten plaatsen. Ik doel op de organisatie structuur van het hilversumse en hoe daar zulke beslissingen tot stand komen. Ik doelde hier niet op het haagse ... Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ou-Tannu Geplaatst: 27 maart 2008 Delen Geplaatst: 27 maart 2008 ik kan wel ff informeren bij iemand die bij SBS nederland werkt.. die kan vast wel ff een antwoord geven op de vraag Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast thomas999 Geplaatst: 30 maart 2008 Delen Geplaatst: 30 maart 2008 Origineel bericht van: ceesv Ik had politiek tussen aanhalingstekens moeten plaatsen. Ik doel op de organisatie structuur van het hilversumse en hoe daar zulke beslissingen tot stand komen. Ik doelde hier niet op het haagse ... Yep, ik snap 'm. Die politiek is nog ondoorzichtiger dan de Haagse. ;-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen