defop Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Hallo, Ik wil graag een sattelietkaart met CI module in mijn pc bouwen. Welke Sattelietkaart kan ik dan het beste nemen. Mvg, defop
Getyours2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 De fire of floppydtv is het meest stabiel Makelijk te configureren
Albert_H Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Naar mijn ervaring maakt het niet zoveel uit. Het blijft zoeken naar de combinatie DVB programma, kaart en CI support. Ik heb wat betreft DVB kaarten met CI getest met de Skystar 1 CI, de Twinhan SatCI 1034 en de FloppyDTV. Ik heb alle drie werkend gekregen, maar bij de Skystar 1 CI zag progDVB de CI niet en werkte hij ook niet. de CI van de Twinhan werd door progDVB ook niet gezien, maar hij werkte wel, maar met de Aston 1.05 CAM moest ik eerst de kaart er een paar maal uittrekken en weer induwen voordat er gedecodeerd kon worden, met de Mediaguard CAM werkte deze kaart goed. Bij de FloppyDTV gaat dat met de Aston hetzelfde, regelmatig een paar keer trekken en weer induwen voordat de decodering start. De FloppyDTV start met de Mediaguard CAM goed, maar om een of andere reden kan ik daarmee Ned 1,2 en 3 niet decoderen. Alle andere kanalen van het pakket werken prima. Mijn favoriet is daarom bij al deze kaarten een Cardreader en de PoorMansCam plugin. Deze werkt bij mij het best en is het goedkoopst. Ik heb daarvoor getest met de Matera IV, de Infinity USB Phoenix en de Infinity USB Unlimited smartcard programmers en de GemPC410-SL smartcardreader. De eerste twee en de GemPC410 hebben een COMpoort nodig terwijl de Infinity Unlimited alleen op de USB poort werkt. Met deze laatste had ik het probleem dat deze regelmatig vanuit de PoorMansCam plugin een Cardreset nodig had voordat hij ging werken. Op dit moment werk ik met de GEMPC410, en die werk voorbeeldig. Omdat de CI slots van de verschillende kaarten vrij gevoelig zijn voor de gebruikte CAM zou ik, vooral als je geen voorraadje CAM's ter beschikking hebt, voor de PoorMansCam met een Phoenix compatibel programmer gaan of een Smarcardreader waar de PoorMansCam mee overweg kan. Hou wel in de gaten dat het bovenstaande mijn ervaringen zijn in mijn systeem. Als ik zo de forums doorkijk zijn er anderen die andere ervaringen hebben in hun systeem. Zo heb ik de laatste twee jaar problemen met DVBdream terwijl juist dit programma in een aantal polls als het meest gebruikte uit de bus komt. Ergens in mijn systeem of werkwijze zit dus iets waardoor het bij mij niet lekker loopt terwijl anderen er heel tervreden mee zijn. Verder is de keuze van de kaart op dit moment erg afhankelijk van wat je er mee wilt. Wil je HDTV gaan bekijken is een DVB-S2 kaart noodzakelijk en in een HTPC met een of ander multimedia platform zoals MCE of MediaPortal is de compatibiliteit van drivers met dit systeem belangrijk en niet voor alle kaarten beschikbaar. Op dit gebied heb ik echter geen ervaring en kan ik je dus niet raden. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Interessant. Ik had hier ook een vraag gesteld over hoe je aan cardsharing kunt doen. Kun je met die Poor man's CAM ook HD decoderen of moet je daarvoor een "superPC" hebben ? En kun je je smartcard door 2 sat kaarten tegelijk laten gebruiken ? Ik zou één TV Vlaanderen kaart willen aanschaffen, en dan op de één of andere manier met 2 kaarten in dezelfde PC willen gebruiken. Kan dat met Poor Man's CAM of is dat ondoenbaar ?
Albert_H Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Ik denk dat je voor jou probleem toch met interne cardsharing aan de gang moet. De PoorMansCam is een plugin die ik met progDVB DVBdream en dergelijke gebruik. En werkt alleen voor de applicatie waarin de plugin gebruikt wordt. De PoorMansCam vervangt de CI en de CAM en geeft de DVB software de mogelijkheid om met de smartcard te communiceren. Ik heb nog niets met Cardsharing gedaan, maar ik heb de indruk dat het opzetten van een cardserver binnen je PC met een smartcardreader en jou TV Vlaanderen kaart mogelijk moet zijn. De DVB software die je bij beide kaarten gebruikt moet dan wel de mogelijkheid hebben om via een clïent contact met die server te maken. Kijk eens in het ACAMD topic van appiemulder in dit forum en zoek eens verder op de servers die daar aangegeven worden. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
defop Geplaatst: 22 maart 2008 Auteur Geplaatst: 22 maart 2008 Hallo kan deze sattelietkaarten ook DiSEqC 1.2 / USALS aan. Mvg, defop.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen