Funfreak Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Via een bekende verkoopplaats bedonderd. Zou een goed werkende Philips CDC925 gekocht hebben, nu blijkt er niets te werken, behalve de lade komt naar buiten (zoals het moet). Heeft waarschijnlijk vochtig gestaan, zit roest op de bodem. Display werkt niet Het laden van een cd gaat niet Caroussel draait niet Alles is erg vies en aan een schoonmaakbeurt toe. Zekering van de voeding is heel. Hoofdprint ziet er goed uit (optisch) Printen rond display moet ik nog loshalen, maar ik zie erg veel oxidatie bij de IR sensor. Waar moet ik beginnen, wie heeft er tips? Ik heb geen scope, wel een multimeter. Heb het apparaat inmiddels open liggen. Dank voor jullie hulp.
columbo Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 als je massel hebt is de elecktronica nog heel,zo niet dan heb je pech rep. is meestal duurder als een nieuwe.hier een tip: maak het meganische, en het electronische deel goed schoon.zo dat alles soepel kan draaien en schuiven ,,laser unit", maak vervolgens de lens vd laser schoon met een watten staafje met alcohol;goed nat maken,en voorzichtig over de lens vrijven,zó dat de alcohol er een beetje over heen loopt,alcohol ca 80%.veel sucses
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen