jacobus Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Af en toe krijg ik email die je moet doorsturen om daarna iets te zien te krijgen, bv een filmpje. De afzender is een bekende, maar ik gooi deze mails altijd weg. Kan iemand me uitleggen hoe deze mails werken, en hoe ik ze evt kan "kraken", dus volledig openen zonder ze door te sturen? Ik weet niet eens of er iets gebeurd las ik ze doorstuur. Ik zal dat sowieso wel in windows moeten doen, neem ik aan?
Con Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 Stuur hem eens door naar jezelf. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Kowalski Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 Waarschijnlijk betreft het dan een zgn. HOAX e-mail. Er gebeurt namelijk niks als je de e-mail hebt doorgestuurd (naar vele anderen)... Gewoon weggooien dus. De beste oplossing is de verzender te vragen nooit meer dergelijke onzin te sturen. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Gast wanderer Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 afzender blokkeren en dit hem/haar met de reden meedelen en het verzoek hier iets aan te doen heb zelf in hotmail een lijst met toegestane afzenders gezet en dit werkt voortreffelijk
jacobus Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Geplaatst: 23 maart 2008 ik krijg gelukkig niet zo heel vaak onzin- email. Het ging me er met name om of iets dergelijks überhaupt bestaat of niet.
Gast wanderer Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Meestal ontstaat zoiets doordat mensen de mailadressen bij elkaar zetten in het "aan" vak; als iedereen nu eens de bcc functie zou gebruiken dan worden niet grote aantallen mailadressen bij iedereen (dus ook de spammers) bekend. Dus stuur je aan meerder mensen dezelfde mail altijd bcc gebruiken, de ontvanger ziet dan alleen jouw adres en niet de adressen van de anderen aan wie je het ook verstuurd hebt.
Kowalski Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Origineel bericht van: jacobus ik krijg gelukkig niet zo heel vaak onzin- email. Het ging me er met name om of iets dergelijks überhaupt bestaat of niet. Nee, bij mijn weten bestaat het niet dat je de e-mail eerst moet doorsturen alvorens je iets te zien krijgt. Wat ik wel weet is dat dit "grapje" vaak in hoaxes voorkomt, vandaar mijn eerdere antwoord. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
jacobus Geplaatst: 25 maart 2008 Auteur Geplaatst: 25 maart 2008 Weer wat wijzer. Kan die troep meteen in de spam-map. Kon ook niks vinden op internet over dit soort ongein. Thnx
Kowalski Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Origineel bericht van: jacobus Kon ook niks vinden op internet over dit soort ongein. Een voorbeeld van zo'n Hoax waarbij je na het doorsturen iets te zien zou krijgen is: deze en deze en zo zijn er vast nog wel meer... Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen