Ga naar inhoud


[TF5000PVR] weekdagen timeropname werkt niet altijd


Jorgen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

De laatste paar maanden heb ik een timer ingesteld staan die op elke weekdag GTST op RTL4 opneemt. Hij staat ingesteld op Timer 1, zender RTL 4, starttijd 19:59 en opnameduur 35 minuten. Dit gaat vrijwel altijd goed (m.u.v. als RTL veel te vroeg of te laat met uitzenden begint, maar dat ligt aan de uitzending en niet aan de Topfield). Toch is het me de laatste tijd al 2 of 3 keer overkomen dat de opname helemaal niet startte.

 

Op de momenten dat de timer niet werkte, waren er geen andere lopende opnamen. Ook de eventuele andere timers stonden niet rond dezelfde tijd. (RecCopy staat op 02:00 's nachts.)

 

Ik maak gebruik van 2 taps: RecCopy 4.1b8 en TapCommander 1.2. Deze gebruik ik ook al enkele maanden.

 

De beschikbare schijfruimte is niet veel, maar toch ruim voldoende: momenteel zo'n 30 GB, terwijl zo'n opname van GTST rond de 900 MB in beslag neemt. De minimale ruimte die ik had was ongeveer 4 GB, maar toen werkte het gewoon vlekkeloos.

 

Mijn Topfield is niet oud: nog geen 2,5 jaar. Ik maak gebruik van de laatste firmware voor de Topfield en de Astoncam. Dualdecoding staat altijd uit.

 

Iemand die weet waarom een weekdagen-timer soms niet werkt?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is me ook al 1 keer gebeurt dat er wel een andere timer gepland stond rond dezelfde tijd, maar dat de Topfield in elk geval geen mededeling liet zien dat er iets fout zou gaan. Toch lukten ook toen de opnames niet.

 

Iemand een idee waarom een goed ingesteld timer, vele weekdagen lang wel goed functioneerd en dan ineens af en toe een steekje laat vallen?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn Topfield 5000 Masterpiece eind december ingeleverd bij de verkoper, omdat de timer het opeens helemaal niet meer deed.

Toen bleek dat mijn ontvanger via grijze import in ons land was gekomen, want hij moest helemaal terug naar Korea.

Na 6 weken kwam hij ongerepareerd terug, waarna hij weer retour ging naar het verre oosten.

Na 3 maanden kon ik eindelijk weer gebruik maken mijn Topfield.

De timer doet het weer.... Ik hoop dat deze narigheid jou bespaard blijft.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, opeens hield mijn Topfield de timergegevens niet meer vast. Verder was er niets aan de hand, maar wat heb je aan een pvr zonder timer?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je daar dan vrij weinig aan hebt. Je kunt natuurlijk altijd zelf op de opnameknop drukken...

 

Maar goed, de afgelopen tijd doet hij het weer. Ik hoop dat het probleem niet meer terug komt.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...