Albert_H Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Ik heb een probleem met het op DVD zetten van progDVB opnames. Geluid en video zijn prima, maar niet synchroon. Ik importeer de MPEG2 file die progDVB aflevert in de Intervideo WinDVD Creator 2 en laat er dan een film van maken. Het maken van deze film duurt bijna twee keer zo lang als de film zelf maar in het resultaat, wat prima afspeelbaar is in mijn Pioneer DVD speler, is het geluid niet lipsync. Ik heb al een tiental VHS banden met behulp van de ConvertX PX-M204U van Plextor en WinDVD Creator 2 op DVD gezet en dat gaat prima zonder lipsync problemen. Hoe zetten jullie mpeg2 files op DVD ? Albert_H Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Richard7 Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Je kunt eens kijken met PVAStrumento en/of ProjectX of er geen rare dingen in het mpg bestand zitten. Bestanden die ik met MyTheatre opneem zijn 9 vd 10 keer meteen goed, en soms gaan ze verlopen. Ik splits ze dan in aparte video en audio met PVAStrumento, die meteen wat corrigeert, en maak er dan weer 1 geheel van met TmpgEnc. Overigens wel raar dat die WinDVD creator daar zo lang over doet, in principe hoeft er weinig (niks?) geconverteerd te worden dus zou vrij snel moeten kunnen gaan. Al eens TmpgEnc Express of WinAVI geprobeerd?
Albert_H Geplaatst: 24 maart 2008 Auteur Geplaatst: 24 maart 2008 Bedankt voor de tips Richard7. Misschien dat WinDVD Creator sneller werkt als ik het diplay uitzet bij het maken van de film, normaal duurt het de lengte van de opname, maar deze opname was een uur en hij doet er ruim 1,5 uur over om de film te maken. Maar ik zal eens aan het stoeien met de programma's die jij aangeeft. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast teuntje1 Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 hallo, Het is al een tijd geleden dat ik met Progdvb heb opgenomen maar ik deed dat vrij gemakkelijk. Ik zette de mpeg2 file gewoon vanaf mijn harddisk naar een DVD schijf. Mijn DVD speler van B**kk**r van 39,-- Euro speelde deze gewoon af. Wel van tevoren het juiste audioPID erbij kiezen want meertalig gaat natuurlijk niet op die manier. Probeer het eens, kost je 1 schijfje en je weet het. SUCCES!
Crazy Sat Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 N.a.v. van deze thread even een film opgenomen van multivison d.m.v. DVBDream , dit in mpeg2 formaat. Even de nederlandse titel opgehaald en gesychroniseerd met de film. Daarna met ConvertXtoDVD een DVD image gemaakt. Afgespeeld met DVD Power en alles perfect qua beeld en geluid. Ook eventjes op een DVD gebrand en ik was aangenaam verrast toen mijn stand-alone speler van de "a**i" een prachtige film liet zien. Dus voor herhaling vatbaar zou ik zo zeggen. PS.: de film was zowat 2 h 30 min en de conversietijd ongeveer 2h feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen