cowo Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 Ik zit met het volgende: via dit forum heb ik deze cardserver aangeschaft: cardserver met dit bord: mobo De verkoper had er CCcamd perfect op draaien. Ik wil er echter Gbox op draaien. Ik krijg dit echter maar niet voor elkaar. Ik kan Gbox wel runnen, daarna lijkt het ook te lopen. Ik krijg alleen geen beeld (toch vrij cruciaal). Het is net of Gbox opstart maar verder niets meer doet. Voordat ik weer de hele dag ga zitten prutsen heb ik aan jullie de volgende vragen: - Denken jullie dat het wel mogelijk moet zijn Gbox op deze cardserver te draaien? - Zo ja heeft iemand tips of nog beter is er hier iemand die even op mijn cardserver wil inloggen om te kijken wat ik fout heb gedaan? Iedereen alvast bedankt voor de reacties. Groeten, Cowo
Simean Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 Semi Off topic maar : Waarom niet CCcam ? Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
MagicOnline Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 heb je gbox.x86 in /usr/bin gezet en de config in /ver/etc ? Met de standaard configuratie staat de debug in /var/tmp CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
deeejeee Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 Gbox kan ook maar met twee cardreaders overweg, de andere twee kun je dan voor CCcam gebruiken. DM8000 ruDREAM Infinity X
cowo Geplaatst: 22 maart 2008 Auteur Geplaatst: 22 maart 2008 Origineel bericht van: MagicOnline heb je gbox.x86 in /usr/bin gezet en de config in /ver/etc ? Met de standaard configuratie staat de debug in /var/tmp En daar wringt nou juist de schoen. Ik kan alleen maar de boel kwijt op een CF. Dus /mnt/cf/. Heb nu gbox.x86, cwshare en gbox.config maar gezet in mnt/cf/gbox/. Kan dan wel Gbox runnen, maar blijft dus niet draaien. Ik heb sterk het vermoeden dat het zo helemaal niet kan werken. CCcamd doet dat echter wel op die manier. De hamvraag is dus of zo Gbox ook werken wil.
MagicOnline Geplaatst: 22 maart 2008 Geplaatst: 22 maart 2008 Ok ik heb een custom gbox voor je gemaakt Maak in: /mnt/cf/gbox/ tmp en keys aan dan heb je dus: /mnt/cf/gbox/ (hier de gbox.x86 uit de bijlage plaatsen)(chmod 755) /mnt/cf/gbox/tmp/ /mnt/cf/gbox/keys/ (hier de gbox config files plaatsen) Als het werkt zet dan de gbox debug uit! dit aangezien je werkt van CF en die maar beperkt schrijfbaar is. Suc6 ermee gbox.zip CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
cowo Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Geplaatst: 23 maart 2008 Origineel bericht van: MagicOnline Ok ik heb een custom gbox voor je gemaakt Maak in: /mnt/cf/gbox/ tmp en keys aan dan heb je dus: /mnt/cf/gbox/ (hier de gbox.x86 uit de bijlage plaatsen)(chmod 755) /mnt/cf/gbox/tmp/ /mnt/cf/gbox/keys/ (hier de gbox config files plaatsen) Als het werkt zet dan de gbox debug uit! dit aangezien je werkt van CF en die maar beperkt schrijfbaar is. Suc6 ermee Dat vind ik nou helemaal geweldig. Hartstikke bedankt Magic-online!!!! Heb natuurlijk hier de paaseieren even opzij geschoven en ben direct hiermee aan de slag gegaan. Heb alles op z'n plaats gezet en chmod 755 voor gbox.x86. Krijg het echter helaas niet opgestart. Krijg namelijk `illegal instruction` Ook na diverse pogingen en reboot. Ik hoop dat je weet wat hier fout gaat. Ik in elk geval niet
deeejeee Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 probeer dit eens: ./gbox.x86 & DM8000 ruDREAM Infinity X
cowo Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Geplaatst: 23 maart 2008 Origineel bericht van: deeejeee probeer dit eens: ./gbox.x86 & Krijg nu inderdaad niet de melding "illegal instruction" Gbox draait echter nog niet
deeejeee Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Ik denk dat Gbox wel draait, geef maar eens het commando "ps aux" dan zie je het snel genoeg. Om een output in de console te krijgen moet je de Z regel in gbox_cfg even veranderen. Z: { 01 00 } 192.168.0.175 8024 DM8000 ruDREAM Infinity X
cowo Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Geplaatst: 23 maart 2008 Helaas. De tmp-map blijft ook helemaal leeg. Zit niet mee. Wel bedankt voor je input trouwens!
MagicOnline Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Ik denk dan dat de STPC Vega processor niet de juiste instructie set aanboord heeft voor de gbox binary. De STPC Vega heeft een "idragon" core deze ondersteund de i486 instructie set. Dit is een probleem wat de laatste tijd steeds vaker voorkomt, dit probleem had CCcam laatst ook al op de Via processoren. Hierover staat nog ergens een topic op sat4all. Mede daarom ben ik voor een andere oplossing gegaan (AMD LE-1100) met een mATX bord,deze gebruikt met linux in "init 3" net zoveel als als de microclient oplossingen. Het grote voordeel is dat de i686 instructie set ook gewoon ondersteund wordt. Probeer eens een andere emu zou ik zeggen. Je kunt ook nog altijd symlinks aanmaken om naar het juiste path te verwijzen. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
cowo Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Geplaatst: 23 maart 2008 Origineel bericht van: MagicOnline Ik denk dan dat de STPC Vega processor niet de juiste instructie set aanboord heeft voor de gbox binary. De STPC Vega heeft een "idragon" core deze ondersteund de i486 instructie set. Dit is een probleem wat de laatste tijd steeds vaker voorkomt, dit probleem had CCcam laatst ook al op de Via processoren. Hierover staat nog ergens een topic op sat4all. Mede daarom ben ik voor een andere oplossing gegaan (AMD LE-1100) met een mATX bord,deze gebruikt met linux in "init 3" net zoveel als als de microclient oplossingen. Het grote voordeel is dat de i686 instructie set ook gewoon ondersteund wordt. Probeer eens een andere emu zou ik zeggen. Je kunt ook nog altijd symlinks aanmaken om naar het juiste path te verwijzen. Hmm, dat klinkt allemaal niet bepaald hoopgevend. Een andere emu is voor mijn geen optie. Om een symlink aan te maken heb ik de kennis niet. Zal die terug in het "te koop-forum" moeten In elk geval wel heel hartelijk dank voor je hulp.
Lamko Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Zou je dit niet met Qemu of bochs kunnen oplossen ? Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
PosiXX Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 He Cowo, Hier de verkoper. Die illegal instruction is inderdaad het gevolg van het niet ondersteunen van de juiste instructie set. Dit probleem deed zich ook voor bij CCcam 2.06-2.07, en newcs > 1.30. Dit is op te lossen door de binary te compileren met een -march=i386 flag. voor CCcam is dit al gedaan, newcs wordt bij de volgende release ook aangepast. De enige oplossing is dus dat de makers hun binaries hercompileren. Ik weet niet of dat een haalbare optie is met gbox. Probeer anders eens een oudere versie; voor beide emu's geldt dat dit pas met de laatste versies is opgetreden. Kan dus best zijn dat een oudere gbox versie wel werkt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen