Ga naar inhoud


[TF4000pvr] Ontvangst radiosignaal in Dolby Digital.


Gast gusfromholland

Aanbevolen berichten

Gast gusfromholland

Beste medesatters,

Hoe moet ik radiostations (bijvoorbeeld Bayern 4 Klassik op de Astra) met een Dolby geluidsspoor inlezen in mijn kanalenlijst. De waarde "131" invoeren bij PCR en "132" bij APID en de waarde "geen" bij VPID werkt niet. De melding Geen of een gecodeerde uitzending komt in beeld,mad terwijl het FTA kanalen zijn en ik wel een hoorbaar Dolby Digital signaal krijg bij de TV-zenders (ProSieben en ORF).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet uitgebreid zoeken, maar Handmatig..

 

Haal anders eerst wat je nu hebt ingelezen eruit.

Dan via installatie, zenders zoeken, bij zoek modus Handmatig kiezen, dan 12265 27500 H ingeven en zoeken starten.

 

Bayern 4 Klassik kiezen in je radiolijst, dan toets "luidspreker vraagteken" (net boven V+) drukken, en dan kiezen voor ger[db].

Dan moet je nog wel een optische kabel naar je stereo hebben aangesloten, deze versterker DD aankunnen en de juiste input kiezen..

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gusfromholland

Beste Rico,

 

Nou dat was het precies! Ingelezen met behulp van de handmatige modus. Toen herkende de TF de zenders en vervolgens met de knop "speaker en ?" het juiste audiospoor geselecteerd (ik dacht eerst dat die alleen maar voor TV-zenders was. Optische kabel en juiste DD ingang had ik al op m'n JVC receiver aangesloten en ingesteld. Dus nu vet genieten van alle mooie klassieke zenders in Dolby! Thanks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sateh!!
En, moet jij het volume ook zo opschroeven bij DD keuze als geluidsspoor?


Als je DD als spoor kiest, dan geeft de Topfield een constant volume-niveau door, dus het helpt helaas niet om volumeknop van Topfield hoger of lager te zetten.

Het volume wordt dus geheel via de versterker geregeld, en inderdaad moet je die best hoog zetten.

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard, het geluid regelen via de Topfield is alleen voor de audio-analogen onder ons. Maar raar is het wel te noemen dat het zo'n niveauverschil geeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...