Ga naar inhoud


Geluid op BBC Three


Aanbevolen berichten

Ik zit er nu al een tijdje mee dat het geluid op BBC Three niet helemaal goed is. Het lijkt wel of het een beetje clipt. Op BBC Two England (zelfde transponder) heb ik hier geen last van, dus ik heb toch het idee dat het aan de bron ligt.

 

Maar ik heb dit al weken. Merken anderen dit ook?

 

Per zender volume instellen kan ik zover ik weet niet, en op een standalone ontvanger klopt het geluid ook niet..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Ik zit er nu al een tijdje mee dat het geluid op BBC Three niet helemaal goed is. Het lijkt wel of het een beetje clipt. Op BBC Two England (zelfde transponder) heb ik hier geen last van, dus ik heb toch het idee dat het aan de bron ligt.

Maar ik heb dit al weken. Merken anderen dit ook?

Per zender volume instellen kan ik zover ik weet niet, en op een standalone ontvanger klopt het geluid ook niet..


Ik heb zojuist even gekeken en geluisterd. Weliswaar slechts 1 minuut, maar ik merk geen vreemde dingen bij het geluid.

Heb je dit ook overdag als een van die kinderzenders op dat kanaal zit?

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook niet bij iedere show. Meestal hoor ik het bij Top Gear of The Real Hustle. Nu hoor ik inderdaad ook niets geks (misschien in het applaus, maar dat is moeilijk te zeggen en ook niet erg storend).

 

Het is ook niet constant te horen, maar vaak wanneer iemand praat of bij bepaalde geluiden. Als je af en toe een minuutje kijkt zal je er mogelijk nooit achter komen.

 

Als het in de uitzending zit, al zou ik niet weten hoe het aan mijn spullen zou kunnen liggen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel eens aan de combinatie schakelaar en ontvanger liggen. Met de Maxdigital 220 heb ik dit wel eens. Een zap lost dit meestal op. Zit volgens mij in de software van de RX. Andere ontvangers hebben er geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit hoor ik dus op een PC. En als ik een Mp3, CD, andere zender of wat dan ook opzet is het geluid prima. En het is ook niet altijd op BBC Three. En het is ook terug te horen in opnames.

 

In de bijlage een audiosample van The Real Hustle. Afspelen kan met b.v. VLC of mplayer. Gewoon de originele audio, niet gere-encode ofzo, mp2 dus. Let op het woord "generates". Het effect is de hele tijd te horen, maar bij "generates" is het echt duidelijk. Ik heb dus niet lopen rotzooien met die file, dit is gewoon bit-voor-bit wat er is uitgezonden. Op mijn laptop hoor ik het ook.

trh-audio.mp2.zip

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het stukje afgeluisterd en kan er weinig over zeggen, ik hoor kleine beepjes er in maar misschien zit dat in de originele audio.

 

Toch denk ik dat het tijd word om dubbel afgeschermde kabel te gebruiken zoals monsterkabel of profigold en dan nog eens kijken of je wat vreemds hoort. 1127826-loldev.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als ik via CBBC naar Three kijk, dat dan het geluid op Narrative (oid) staat. Maar als ik op Three zelf kijk, staat het geluid op Engels..

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...