Ga naar inhoud


Heeft een 1 euro misdruk enige waarde?


Gast AlanS

Aanbevolen berichten

Ben ik rijk, ben ik rijk?? laugh

 

Vandaag vond ik deze euro tussen mijn kleingeld.

Ooit las ik dat misdrukken veel geld waard zijn maar geld(t) wink dat nog steeds.

post-464-1318259688,9399_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb ook altijd begrepen dat misdrukken redelijk wat geld kunnen opbrengen. Het is wel de vraag of dit een echte misdruk is, of dat er later iets mee gebeurd is. Je kunt b.v. een munt ook onder een pers leggen, of anderszins misbruiken.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt een beetje of deze op de tramrails heeft gelegen, maar dat kan haast niet omdat de randjes nog wel omhoog staan. Lijkt dus een echte misdruk. Nou ja, je hebt in ieder geval het eerste bod al binnen lees ik smile

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat deze waard is weet ik niet maar een oud bericht uit 2004:

bron: rtl nieuws

Een Nederlanse munt van één euro uit 1999 heeft op een postzegel- en muntenveiling in IJsselstein van de MPO 900 maal zijn nominale waarde opgebracht. Honderden verzamelaars boden tegen elkaar op om het euromuntstuk in bezit te krijgen.

 

Het betrof dan ook niet een gewone euro maar een zéér bijzondere misdruk. De achterkant van de euro is namelijk die van een 50 eurocent stuk. Op een reguliere één euromunt is het portret van koningin Beatrix voor de helft afgebeeld, op een halve euro staat zij helemaal. Op deze euro staat de koningin merkwaardig genoeg dus ook helemaal.

 

De Koninklijke Nederlandse Munt, die gevraagd werd om een reactie op de misdruk, zegt niet te begrijpen hoe deze heeft kunnen gebeuren.

 

Misdrukken van euro's komen zo heel af en toe wel eens voor, maar een dergelijke misdruk was tot nu toe onbekend. De meeste misdrukken betreffen munten waarbij de opdruk of de kern iets uit het midden staat. Ook komt wel eens voor dat een euro uit één metaal is geslagen of dat voorkant en achterkant hetzelfde zijn.

 

 

 

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alan,

Dit is zonder enige twijfel een tijdens het persen ontstane misdruk, indien je naar de "R" van "EURO" kijkt zie je duidelijk dat deze letter slechts gedeeltelijk zichtbaar is, vandaar.

 

Of hij enige waarde heeft zal afhankelijk zijn van de vraag naar dit soort munten.

succes

 

gamgra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt minimaal 2 personen nodig die dat ding perse willen hebben.

Dan kun je geld verdienen.

Je kunt ns beginnen op een verkoopsite of die bekende veilingsite

Nadeel van die veilingsite is dat je MOET verkopen, ook als de opbrengst tegenvalt, en een minimum bod instellen is moeilijk, als je niet weet wat de waarde is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...