Ga naar inhoud


Moet ik mij aanmelden bij Casema


Gast mindzork

Aanbevolen berichten

Gast mindzork

Hoi,

Ik overweeg om over te stappen op digitale tv van Casema. Nou vraag ik mij af kan ik zomaar van iemand een digitale ontvanger kopen met smartcard van Casema of moet ik mij aanmelden via Casema? Anders gezegd staan de gratis zenders gewoon open of niet?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, de "gratis" kanalen zijn niet Free-To-Air (of Free-To-Cable) maar worden via het Free-To-View principe aangeboden. Dus wel gecodeerd waardoor je een geregisteerde smartcard moet hebben. Die smartcard staat dus op je naam waaraan dan een "gratis" basis digitaal TV pakket gekoppeld wordt. In principe mag de verkopende partij de smartcard niet mee verkopen en ze zijn wel dom als ze die smartcard niet eerst door Casema uit het systeem laten halen. De Zesko kabelbedrijven @Home, Casema en Multikabel zijn namelijk van plan of halverwege dit jaar met een zogenaamde smartcard heffing te gaan komen waarbij voor iedere geregistreerde smartcard een jaarlijkse heffing in rekening wordt gebracht. Voor de eerste smartcard wordt dat 15 euro, voor de tweede smartcard 10 euro en voor de derde smartcard 7,50 euro. Als ze die smartcard niet laten uitschrijven kan de verkopende partij dus worden aangeslagen voor 15 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mindzork

Citaat:
De Zesko kabelbedrijven @Home, Casema en Multikabel zijn namelijk van plan of halverwege dit jaar met een zogenaamde smartcard heffing te gaan komen waarbij voor iedere geregistreerde smartcard een jaarlijkse heffing in rekening wordt gebracht.

 

Dat is jammer ik kwam er namelijk net achter dat ondanks dat ik Casema jaren geleden heb opgezegd toch gewoon een signaal heb. En dacht als ik op marktplaats of zo een digitale ontvanger met smartcard koop dan kan ik de digitale kabel ook eens proberen. Mocht het bevallen dan kan ik altijd nog bepalen of ik mij aanmeld of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Nee, de "gratis" kanalen zijn niet Free-To-Air (of Free-To-Cable) maar worden via het Free-To-View principe aangeboden. Dus wel gecodeerd waardoor je een geregisteerde smartcard moet hebben. Die smartcard staat dus op je naam waaraan dan een "gratis" basis digitaal TV pakket gekoppeld wordt. In principe mag de verkopende partij de smartcard niet mee verkopen en ze zijn wel dom als ze die smartcard niet eerst door Casema uit het systeem laten halen. De Zesko kabelbedrijven @Home, Casema en Multikabel zijn namelijk van plan of halverwege dit jaar met een zogenaamde smartcard heffing te gaan komen waarbij voor iedere geregistreerde smartcard een jaarlijkse heffing in rekening wordt gebracht. Voor de eerste smartcard wordt dat 15 euro, voor de tweede smartcard 10 euro en voor de derde smartcard 7,50 euro. Als ze die smartcard niet laten uitschrijven kan de verkopende partij dus worden aangeslagen voor 15 euro.


Wat Archie vergeet te vertellen is dat het allemaal niet zo zwart wit is.
Als je meer afneemt dan alleen digitale tv zoals internet of telefonie dan blijft die eerste kaart gratis.
De tweede kaart die je eventueel hebt kost dan wel 10 euro per jaar maar als je het pluspakket hebt of film1 etc.. dan komt dat ook vrij voor die tweede kaart.
Moest je eerst een tweede abo op nemen voor 9,95 per jaar.
Voor de een zal het dus iets duurder worden en voor de ander veel goedkoper.
Let wel , het is nog steeds niet officieel naar buiten gebracht en het lijkt mij beter te wachten op de bekendmaking van ziggo zelf hoe alles eruit komt te zien .
Kan dus nog mee vallen of tegen vallen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mindzork

Citaat:
De tweede kaart die je eventueel hebt kost dan wel 10 euro per jaar

Dan kan ik misschien wel mijn vader een tweede kaartje laten aanschaffen. 10 euro per jaar vind ik wel acceptabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat krijg ik als klant terug voor die heffing?

 

De kaart is door mij al aangeschaft en als ie kapot gaat haal ik een nieuwe voor 30 euro......

Loonkosten etc voor het aktiveren heb ik via betaaltelefoon ook zelf betaald.

 

Casema.....Zesko..... Idijotten smile

 

 

 

 

 

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Basta
Let wel , het is nog steeds niet officieel naar buiten gebracht en het lijkt mij beter te wachten op de bekendmaking van ziggo zelf hoe alles eruit komt te zien .
Kan dus nog mee vallen of tegen vallen

Multikabel heeft ook een dergelijk systeem. Daar zijn meerdere kaarten tegen een paar € per jaar te krijgen, onafhankelijk van de abo's die je erop hebt staan. Het is dus niet meer dan logisch dat Casema en andere Ziggo bedrijven dit model overnemen.

Kan straks de hele straat meegenieten voor een prikkie wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...