pepper Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Wie heeft er ervaring met het aansluiten van 2 coaxkabels in 1 aansluitdoos. Op de markt zijn aansluitdozen voor kabel male - female met daarboven een aansluiting voor sat middels een f-connector. Voordat ik dit definitief ga aansluiten, wil ik weten of de kwaliteit goed is en natuurlijk blijft. Dozen zijn nu nog los dus ik kan nog wijzigen groeten pepper 2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500 Wavefrontier T90
paardengek Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Dat werkt slecht. Je signaal sterkte neemt af en kan blokken tot gevolg hebben. Digital sateliet signaal en analoge kabel signaal kan niet op één kabel. Het allerbeste is een rechtstreekse aansluiting. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast wanderer Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 dit is volgens mij zo'n doos met 3 aansluitingen. Daarbij heb je 1 kabel voor sat en 1 kabel voor tv/radio. Dus niet dezelfde kabel voor sat en terrestische tv. De topicstarter zegt ook 2 coaxkabels in 1 doos!!!!
Gast ghislain2 Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Origineel bericht van: paardengek Digital sateliet signaal en analoge kabel signaal kan niet op één kabel. Het allerbeste is een rechtstreekse aansluiting. Dit klopt slechts gedeeltelijk. Een rechtstreekse aansluiting is inderdaad altijd de beste oplossing. In bepaalde gevallen waar bovenstaande niet mogelijk is kan men echter gebruik maken van een zogeheten diplexer (bv. Spaun). Deze laat toe om bv. het kabelsignaal en het sattelietsignaal te combineren op dezelfde fysieke kabel. Je hebt wel twee diplexers nodig omdat je uiteraard aan de kant van de ontvangsttoestellen het signaal terug moet kunnen ondubbelen. Werkt perfect, gebruik het hier ook Linkje Diplexer
Gast wanderer Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Origineel bericht van: pepper Wie heeft er ervaring met het aansluiten van 2 coaxkabels in 1 aansluitdoos. Op de markt zijn aansluitdozen voor kabel male - female met daarboven een aansluiting voor sat middels een f-connector. het staat er toch duidelijk, 2 coax in 1 aansluitdoos, hij heeft het niet over digitaal en analoog signaal op 1 kabel!!!!
Ou-Tannu Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 indeed! t lijkt mij dat zo`n doos behoorlijk vol zit en t behoorlijk krap is om in de muur te krijgen :? en waarom zijn er nog steeds (?) geen dozen met 2x F-connector ( voor 2 kabels vanaf de schotel ) ? Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
WPW Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Waarom zo moeilijk doen als je tog bezig bent met gaten/freezen, zet er dan 2 los naast elkaar met alleen f connectors. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Pacman Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Precies. Of zelf maken met 1 blindplaat en 2 f connector koppelingetjes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen