Ga naar inhoud


Echostar 5020 PVR plots geen ontvangst meer(?)


Jargo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

iets vreemds: gisteravond kijk ik tv op de 5020 via Quad LNB voor 19,5 en 23,5 Astra.

Vanochtend schakel ik de 5020 weer in en heb 0,0 ontvangst.. alles weg... er is in de tussentijd niets verandert.

 

Aangezien ik dacht dat de LNB de geest gegeven had heb ik mijn oude LNB teruggeplaatst, maar deze geeft ook 0,0 beeld op geen enkele sat. De schotel-opstelling zelf is vast gemonteerd en staat nog stevig vast...

 

Heb ook een Factory Reset en een Diag check (standby, dan 42125) maar niets helpt/gevonden..

 

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Ik heb zojuist een oude Philips DST 5816 (geloof ik dat het is) er aan gehangen en ik heb WEL beeld...

 

Voeding? Geen idee.. Verder lijkt de PVR prima te functioneren met uitzondering dat er 0,0 signaal-ontvangst is!

Zou het dat elco verhaal zijn waar ik meer van gelezen heb hier? Vergeef me mijn gebrekkige kennis over elektronika...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het hier ook gehad dan is de level 0% en kwaliteit 0%

dat zit niet in de voeding, maar op het mainboard de 22kz schakelpuls v/h en oscileert dus niet meer en waarschijnlijk wel gewoon 18v op de uitgang van de tuner. in dat geval moeten er een paar smd componenten vernieuwd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Origineel bericht van: dirk28
ik heb het hier ook gehad dan is de level 0% en kwaliteit 0%
dat zit niet in de voeding, maar op het mainboard de 22kz schakelpuls v/h en oscileert dus niet meer en waarschijnlijk wel gewoon 18v op de uitgang van de tuner. in dat geval moeten er een paar smd componenten vernieuwd worden.


Ah, helaas ben ik niet zo technisch bekend hiermee. Wat zijn de SMD componenten? Weet je misschien ook welke vervangen moeten worden en of dit veel werk is?
Bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo Jargo,

Hoe staat het met jouw probleem. Het lijkt erop dat ik precies hetzelfde probleem heb. Bij mij is eerst de voeding vervangen, vanwege het bekende voedingsprobleem. Daarna had ik na 1 week geen ontvangst meer. Kon ook nog wel in de PVR komen, maar voor de rest niets.

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...