Ga naar inhoud

2,5 "HDD Enclocure waarom 2 kabels ??

Aanbevolen berichten

Gast Roland CNW
Geplaatst:

Hoi,

Weet er iemand of er ook 2,5" HDD Enclocures zijn die alleen een USB kabel nodig hebben ?

Ik heb er 1 van ICY BOX die heeft een USB en nog een DC kabel er bij anders kan hij niet genoeg stroom leveren blijkbaar.

Dit is wel lastig je hebt 2 USB poorten nodig en op een DVD speler past het niet. frown

Ik wil hem als externe HDD (80GB) voor een DVD speler (Yamaha DVD-S661)gebruiken. smile

Iemand een optie ?

Groetjes.

Geplaatst:

In principe is voeding via de USB kabel voldoende. Dit is wel afhankelijk van wat voor soort disk er in zit.

Gewoon even proberen zonder die extra DC kabel en goed opletten of de disk stabiel werkt.

DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55

There are 10 types of people in the world: those

who understand binary, and those who don't.

Geplaatst:

Een USB-poort kan maximaal 500 milliampere leveren.

Een 2,5" schijfje trekt op zich al 500 mA.

Daar komt nog bij de stroom die de interface van de enclosure trekt

plus de extra stroom als de motor start(spin up).

Je moet dus kiezen: twee USB-poorten OF EEN USB-poort en een

externe voeding.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:

Hallo,

Ik gebruik een spire SP222 behuizing voor een 80 GB HDD. Deze HDD neemt tijdens bedrijf 2 watt op, dus dat is 400 mA.

De behuizing heeft geen externe adapter nodig

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Gast Roland CNW
Geplaatst:

Zonder DC kabel spint de HDD niet op of stagneerd. klopt

Dus een model die alleen met USB werkt is er niet, ik dacht dat die er wel waren ( van freecom dacht ik ).

Dit geld zeker ook voor de DVD speler ?

Gast Roland CNW
Geplaatst:

Welke HDD zit er in die spire SP222 ?

Geplaatst:

Zoals Hannibal al aangaf: dat is sterk afhankelijk van het schijfje

wat je er in hebt zitten.

De zuinigste schijfjes zijn bij mijn weten Hitachi's(500 mA),

maar trekken bij de start 1A (dat is dus 2x USB-stroom).

Zelf heb ik een Samsung, maar die trekt 700 mA en heeft dus 2

USB-poorten nodig.

Dus het blijft kiezen: 2x USB of een externe voeding.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Gast Richard7
Geplaatst:

Zou er toch wel moeten zijn ... ik heb hier een LaCie Mobile Disk (ok, geen losse enclosure) maar die doet het prima met 1 USB draadje. Er zit wel een extra kabeltje bij voor gebruik met PCs die te weinig stroom op USB zetten, maar nog niet nodig gehad.

Geplaatst:

Zoals al door verschillende mensen aangegeven, de stroom die één USB poort kan leveren is op het randje voor een 2,5 schijfje en sterk afhankelijk van het type en merk schijfje. Van haast alle schijven is de aanloopstroom aanmerkelijk hoger dan één USB poort kan leveren. Of de schijf goed werkt als de motor op toeren moet komen op een te lage spanning is helemaal afhankelijk van de spaningsbewaking en het reset circuit van de electronica van de schijf.

Bedenk wel dat het hier om een harde schijf gaat waarbij je verwacht dat de data betrouwbaar opgeslagen wordt. Een HD met een voeding die op het randje van de specs zit is levensgevaarlijk voor de gegevens die je wilt opslaan.

Speel daarom op zeker en zorg ervoor dat de schijf een betrouwbare voeding krijgt, als het even kan een externe. Gebruik voor het echte snelle portabele werk een USB stick.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Ik heb zelf een aantal WD Passport drives in gebruik, en deze komen alleen met een USB aansluiting. Er kan niet eens een externe voeding op worden aangesloten!

Ze zijn er tegenwoordig tot 320GB dacht ik... Ik heb er zelf een van 160GB en 120GB... Nooit problemen mee gehad...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Als de fabrikant zelf aangeeft dat het met één USB aansluiting kan dan denk ik ook niet dat het een probleem zal zijn. Zeker een fabrikant als WD zal er voor zorgen dat zijn apparatuur betrouwbaar werkt. Als je echter een losse enclosure koopt zul je er zelf voor moeten zorgen dat je een schijf inbouwd die ook betrouwbaar werkt of, als je dat niet zeker weet, de extra USB of externe voeding gebruiken.

Ik test nogal eens met 2,5 drives op zo'n universele USB/IDE convertor, en de ene drive werkt prima zonder externe voeding, een andere loopt niet aan en een derde geeft regelmatig fouten als ik de externe voeding niet gebruik.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Gast Roland CNW
Geplaatst:

Is het trouwens mogelijk in de DVD speler 5 volt direct van de voeding op de USB pen1 te solderen ? smile

Of heeft dat weer consequenties voor de andere USB apparaten.

wink

Geplaatst:

Ik ken het voedingcircuit van de USB poorten niet, als de 5V daar ontkoppeld is met een diode is het geen probleem, maar ik zou het niet gokken. Als je extern wilt voeden zou ik een shottky diode in serie met de 5V van de USB kabel en de externe voeding opnemen om te voorkomen dat de externe voeding de hele PC gaat voeden als die uitgeschakeld wordt en de externe voeding nog aanstaat. Met een shottky diode heb je 0,2V verlies over de diode, met een silicium diode 0,7V en dat is meestal te veel.

Albert_H.

Geplaatst:

Ik heb er een seagate momentus 5400 80GB in zitten.

Ik kan wel een extra voedingskabel gebruiken, maar ik heb deze nog nooit nodig gehad

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

• 2 weken later...
Geplaatst:

mijn 2 USB behuizingen ( lacie en _digiconnect ) werken bijde op 1 usb stekker smile

wel direct op mn pc aansluiten druk ik mn usb hub er tussen dan wil het niet meer laugh

of ik moet mn usb hub weer apart voeden.. en das ook niks :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen