Gast xat Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Ik ben op zoek naar een goede oplossing om max. 18 coax cabels (RG6) door een betonnen plat dak van een garage te krijgen. Daarbij dacht ik aan een PVC (grijze UV-bestendige) buis met een grote bocht tegen de regen, maar als er andere/betere oplossingen zijn, laat dan maar iets weten... Als er mensen zijn met fotomateriaal, graag !!! Zalig Pasen !
Fiene56 Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Denk dat dit een goeie oplossing is. Wel zou ik 2 90° bochten nemen. Dus van onderen invoeren en via 180° door het dak de garage in. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Gast xat Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Ja zo'n 2x90 graden dacht ik ook aan op een recht stuk dat door het dak gaat... bestaan er soms rechte stukken met een flapje rubber of roofing aan die je dan kan lijmen ofzo?
gallia Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Ventilatie plakplaat kopen , inplakken . kabeltjes doorvoeren door de openingen
Gast xat Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 He bedankt! Een plakplaat, ik kende de benaming niet. Heb ondertussen ook al "MUURDOORVOERMOF" gevonden... wel met minimum 110mm doorgang... een beetje teveel, maar dan moet ik zeker niet wringen...
Gast jaja Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Als je niet door het dak hoeft zou ik dat in ieder geval niet doen. Door de muur is veel beter i.v.m. eventuele lekkages.
Ou-Tannu Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Yep! heb hier er nog aan zitten denken om de kabels bij de lichtkoepel door te voeren, gezien dat een behoorlijke opstaande rand is zodat er geen water tegen mn buis zo blijven liggen.. We hebben het nu maar gewoon door de Piepschuim dakplaten geboort.. onder de dakpannen Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Fiene56 Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Origineel bericht van: jaja Als je niet door het dak hoeft zou ik dat in ieder geval niet doen. Door de muur is veel beter i.v.m. eventuele lekkages. Dat maakt niet uit. Een afvoerpijp van de CV gaat ook door het dak of het platje en is ook dicht. Die worden ook met bitumen dichtgebrand zoals dakleer. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Ou-Tannu Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Dat is zeker waar! alleen elk gat is een potentieel lek Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Ik zou daar een vakbedrijf bijhalen en niet zelf gaan rommelen. Een echte dakdekker weet hoe dat moet en je hebt garantie op eventuele lekkage.
Gast fatfreddy Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Origineel bericht van: xat He bedankt! Een plakplaat, ik kende de benaming niet. Heb ondertussen ook al "MUURDOORVOERMOF" gevonden... wel met minimum 110mm doorgang... een beetje teveel, maar dan moet ik zeker niet wringen... De juiste benaming is plakstuk.
matjas Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Ik zou daar een vakbedrijf bijhalen en niet zelf gaan rommelen. Een echte dakdekker weet hoe dat moet en je hebt garantie op eventuele lekkage. Ben ik het mee eens. Ik neem aan dat je ook dakbedekking hebt liggen met garantie? Die garantie ben je kwijt als je zelf ook maar iets aan je dak doet, zoals een doorvoer. Ik heb zelf een plat dak, maar doe alles in overleg met het bedrijf, dat mijn dak vernieuwd heeft (20 jaar garantie).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen