sat_swat Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Ik heb via nieuwsgroep een HD film gedownload War.2007.x264.1080p.Aleen het beeld hapert alsof mn pc het niet aan kan.720p is geen probleem.Ik heb diverse spelers geprobeerd VLC,Zoom player,Media player clasic. ik heb een Vista Computer Dual Core 3 GHZ 2 gig werkgeheugen Nvidia 7600 GT Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s
grunnsat Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Vervang je Nvidia 7600 door een ATI 2400, 2600, 3450 of 3650 (€50 tot €80), en je bent klaar. Die kaarten zijn speciaal voor dit werk gebouwd, je cpu heeft dan geen problemen meer. Als je goed oplet kun je ook een exemplaar krijgen met HDMI output, al dan niet via een verloop plug.
conc Geplaatst: 4 april 2008 Geplaatst: 4 april 2008 Dat klopt niet helemaal. Deze ATI kaarten decoderen alleen H264 en geen X264.
winwiz Geplaatst: 4 april 2008 Geplaatst: 4 april 2008 Als je in je speler hardware acceleratie aanzet met deze kaarten zal x264 zeker geen problemen geven. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld Gom player. Zet in het menu filters -> internal filters de optie Quick Play mode aan en hij maakt dus gebruik van die hardware acceleratie (DXVA) Ik geloof dat jouw Nvidia dit niet ondersteunt. Voor de kenners. Mijn 2900XT (zonder UVD!!) komt niet boven de 20 - 30% processor belasting op 1080P bij welke codec dan ook. Hij doet de acceleratie gewoon via de shaders. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Plastic Tolstoy Geplaatst: 7 april 2008 Geplaatst: 7 april 2008 Ik heb zelf een HD2600XT. Let wel op het volgende: Lang niet alle x264-bestanden zullen goed worden versneld door de kaarten. Dit probleem wordt veroorzaakt doordat zowel ATI als NVIDIA geen eigen h264-codecs meeleveren. Je bent bijvoorbeeld bij ATI afhankelijk van de codec van Cyberlink(Powerdvd 7). Deze codec is bijna nooit in staat op x264 hardwarematig te versnellen! Er is een tweetal oplossingen voor dir probleem: 1. Gebruik Media Player Classic Home Cinema (laatste versie) en gebruik de interne h.264-codec (deze kan dus WEL alle x264 versnellen via DXVA). Let er dan ook op dat je GEEN gebruik maarkt van externe ondertitels (bijv Vobsub), omdat dxva alleen werkt indien het hele plaatje integraal naar de UVD wordt gestuurd. Ook de renderer is belangrijk: overlay en VMR9 werken in XP, In Vista alleen EVR (met DXVA2), alle andere (nog) niet. 2. Voor 720p-materiaal kan met een progje de IDC worden omgezet van 5.1 naar 4.1. Hierdoor werken de codecs van Cyberlink wel met hardwareversnelling. Helaas werkt dit alleen goed als er geen stretching plaatsvind (dit betekent: als je een 16/9-tv hebt en je wil fullscreen een bestand afspelen met een (iets) andere verhouding), anders zul je mertken dat er een heleboel jitter ontstaat, waardoor de film heel schokkerig wordt. Succes! Plastic
lite Geplaatst: 7 april 2008 Geplaatst: 7 april 2008 Origineel bericht van: grunnsat Vervang je Nvidia 7600 door een ATI 2400, 2600, 3450 of 3650 (€50 tot €80), en je bent klaar. Die kaarten zijn speciaal voor dit werk gebouwd, je cpu heeft dan geen problemen meer. Als je goed oplet kun je ook een exemplaar krijgen met HDMI output, al dan niet via een verloop plug. De 7600GT doet dat ook via PureVideo, net als een hele rits andere Nvidia kaarten:http://www.nvidia.com/docs/CP/11036/PureVideo_Product_Comparison.pdf Kwestie van de PureVideo codec installeren (niet gratis, 25 dollar oid) of een van de commerciële players gebruiken die het ondersteunen (Cyberlink PowerDVD of InterVideo WinDVD). Meer info:http://www.nvidia.com/page/purevideo.html Ik weet overigens niet hoe de PureVideo ondersteuning voor Vista is op dit moment. P.s., ook van de 7600 is een versie met zowel DVI + HDMI uitgangen verkrijgbaar (7600GT/HD). And now for something completely similar
Ubik Geplaatst: 7 april 2008 Geplaatst: 7 april 2008 Als ik het goed begrijp, behoort HD afspelen op PC nog tot de categorie bananasoft. Het moet nog een tijdje rijpen. VU+Solo², DM-800HD, T90
winwiz Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Origineel bericht van: Ubik Als ik het goed begrijp, behoort HD afspelen op PC nog tot de categorie bananasoft. Het moet nog een tijdje rijpen. Welnee. Ik speel het vloeiend af op mijn plasma vanaf mijn pc met een 2900XT via HDMI. Is geen enkel probleem Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Plastic Tolstoy Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Sterker nog: Met een simpele dualcore speel je het meeste materiaal probleemloos af. Met een beetje videokaart erbij die HD hardwarematig kan versnellen gaat het nog wat beter. Resultaat bij mij is: ik kijk bijna alleen nog in HD. Zeer veel films en series zijn momenteel in HD te krijgen (lees: educatief te downloaden...)!
CAPTAIN PICARD Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Ik heb hier een Gigabyte mainboard met G31 chipset. (50 a 60 euro) daarin een Dual core 2180. ( 55 a 65 euro ) Een een Ati pcie 3450 passief, de 512 mb versie ( 40 a 50 euro ) Speelt 1080P zonder 1 hik. Cheers, Captain Picard
Gast Richard7 Geplaatst: 12 april 2008 Geplaatst: 12 april 2008 Citaat: Welnee. Ik speel het vloeiend af op mijn plasma vanaf mijn pc met een 2900XT via HDMI. Is geen enkel probleem Haha nou moest ik toch wel lachen! Jij hebt zo'n beest van een videokaart die zonder enige moeilijke codec door brute kracht een HD-filmpje kan laten zien, ook al zet je die film als losse .bmptjes op je schijf Maar ben het wel gedeeltelijk eens met Ubik: het is nog niet zo simpel als dat het zou moeten zijn. Volledig 'toevallig' speelt mijn PC (x2-3800 met ATI 3870) momenteel alles wat los en vast zit netjes af. Ik ga voorlopig ook geen codecs meer wijzigen of toevoegen In inderdaad: MediaPlayer Classic speelt bij mij het vloeiendst af, op de voet gevolgd door WinDVD en daarna VCL player
winwiz Geplaatst: 12 april 2008 Geplaatst: 12 april 2008 Origineel bericht van: Richard7 Citaat: Welnee. Ik speel het vloeiend af op mijn plasma vanaf mijn pc met een 2900XT via HDMI. Is geen enkel probleem Haha nou moest ik toch wel lachen! Jij hebt zo'n beest van een videokaart die zonder enige moeilijke codec door brute kracht een HD-filmpje kan laten zien, ook al zet je die film als losse .bmptjes op je schijf Maar ben het wel gedeeltelijk eens met Ubik: het is nog niet zo simpel als dat het zou moeten zijn. Volledig 'toevallig' speelt mijn PC (x2-3800 met ATI 3870) momenteel alles wat los en vast zit netjes af. Ik ga voorlopig ook geen codecs meer wijzigen of toevoegen In inderdaad: MediaPlayer Classic speelt bij mij het vloeiendst af, op de voet gevolgd door WinDVD en daarna VCL player Een simpele 3450 van ATI met UVD erin (wat ik niet heb) doet precies hetzelfde hoor. Met hetzelfde gemak als met jouw kaart. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen