Ga naar inhoud


[Homecast HS8100 CIPVR] Hoe voeg ik Diseqc positienr voor Eurobird 9 toe


Hans4

Aanbevolen berichten

Ik probeer de satelliet Eurobird 9 toe te voegen, aangezien die niet in de lijst voorkomt.

Op het transpondermenu komt een ongedocumenteerde rode knop "edit" voor waarmee ik inderdaad een satelliet kan toevoegen. Heb dat gedaan, en de transponders ook.

Maaaaar .... als ik het Dish menu inga om hem te zoeken met de motor kan ik hem niet selecteren - er staan maar 32 satellietpositis genoemd. Hoe definieer ik de link tusen Diseqc 1.2 positie nummer en satelliet? Dat is het stukje wat nog ontbreekt....

Hans

VU+ Duo2 4 tuners, VTI 6.0.4; BigBisat, 8 smalle Inverto LNBs; NetVision Vbox II, Funke 99cm, LNB Inverto Pro, Jeager H2H SMR-99G; Pioneer LX6080D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ah, je kan na het selecteren van een Schotel nummer (dat is de Diseqc positie), een andere satelliet selecteren in het veld 'satelliet'.

 

Probleem opgelost. De satellietlijst is trouwens wel erg oud ... hij noemt Atlantic bird 1 en 3 nog anders en mist de meeste transponders op die 2 satelieten.

Hans

VU+ Duo2 4 tuners, VTI 6.0.4; BigBisat, 8 smalle Inverto LNBs; NetVision Vbox II, Funke 99cm, LNB Inverto Pro, Jeager H2H SMR-99G; Pioneer LX6080D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dirk009, ik weet het niet zeker daar ik een Ferguson heb, maar ik heb begrepen dat die hetzelfde werken. Ik had hetzelfde probleem en kwam er bij toeval achter dat als je in het schotel menu staat en je drukt dan op dubbele pijl omhoog dan komt er een lijst met ALLE satelieten te voorschijn dus niet alleen de voorgeprogrammeerde.

 

Succes, Mari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een hele andere menustructuur als de Fergusson heeft. Dit is een twin tuner HDTV PVR ontvanger. Daarnaast zijn de hardware van diverse Homecast modellen gelijk aan die van Fergusson maar hebben ze allebei een andere GUI/menu interface.

 

 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...