Gast Leoisgoed Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 op na genoeg alle zenders blijft het beeld om de 2 a 3 min zo'n 1/2 tot 1 sec "hangen" . ook doet de tuner er erg lang over om "in te vangen" als je van zender wisseld... ik vermoed dat er misschien nieuwe software in moet. maar kan de tuner dat zelf via de sat. of moet dat via de PC...?
Gast aart44 Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 In ieder geval moet het met de pc er is bij mijn weten nog nooit een update via de sateliet geweest. Ja het beeld blijft hangen daar kunnen we hier weinig mee. Wat voor type Extreme is het en welke software staat er op de common interface?? Info: S/W H/W C.A Dat is te vinden in het menu van je ontvanger. En dan nog apart even bij commoninterface kijken, ik vermoed dat er MR en dan nog iets staat.
Gast Leoisgoed Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 hier de info. Xtreme HUCI 6500 Laatste UPDATE Juli 2004 S/W:V02.55.00 H/W :V13.42.6D Loader: V01.01.02 PVR 1.5.4. om nieuwe SW met de PC er in te zetten is zeker een speciaal programma nodig...?
Gast aart44 Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Ja ik zie het het is een PVR ontvanger met de originele software. En daar gaat hij niet van freezen, dus nog een keer wat staat er op de ucas het menu van de ontvanger heb ik zo niet meer in mijn hoofd dus wat er precies staat weet ik niet meer. Het is waar je de kaartinfo kunt bekijken ik dacht ci module of common interface daar moet de dader zitten. En ja om dat goed te krijgen is er een cas interface nodig als hardware. Heb je dat ding tweedehands gekocht?? Nou ja eerst maar kijken welke software er op de ucas staat.
Gast Leoisgoed Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 ja dat ding is i.d.d. 2dehands zat bij de inventaris van een huis..... "het" heeft een ingeboude kaartlezer en 2 CAI slots waar in 1 van de 2 een canaldigitaal module zat. de kaart van CD zit nu in de ingeboude kaartlezer en daar staat dus "Cas slot 1 1.09 penta versie 3.0.6" kan je hier iets mee....? BVHD
Gast aart44 Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Ja en het valt mee die Penta 1.09 is vrij makkelijk te vervangen en dat zal de dader zijn van de freezes als je die vervangt of laat vervangen door Penta 1.20 zal het een stuk beter gaan. Het werkt hetzelfde als een magic module en daar staat een handleiding hier ook de juiste Penta 1.20 is daar te vinden. Je hebt dan wel als hardware een seriele kabel nodig en een MM progger en dat zul je wel niet bezitten. Ja iemand zoeken een satdealer die dat voor je kan doen of iemand die de spullen heeft.
Gast Leoisgoed Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 dat wordt een leuk expiriment in het dagelijks leven moet ik regelmatig sofware met de pc in aparaten zoals camera's en videomixers zetten en idd ook via de comport dus dat is wel vertrouwd ik zie wel op die site dat de 1.20 versie een bijzondere versie is. is die dan wel geschikt voor deze tuner/kaartlezer met een CD-kaart..? want ik heb dus geen "titaniumcard"....?
Gast aart44 Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Ja die Penta 1.20 titanium is OK eigenlijk is het een bewerkte penta 1.05 die toen geschikt is gemaakt voor die titaniumkaart. Ben nog even voor je aan het zoeken geweest naar software de laatste software voor je ontvanger is 2.55.04 je hebt 2.55.00 maar de site waar die stond is ook al weg maar ja die software was ook al van 2003 en zelf heb ik hem ook niet meer. Nu weet ik niet wat de bedoeling is of je een MM progger wilt kopen let dan op ze worden bijna niet meer gebruikt en worden verkocht voor € 7.50 maar ook voor 20 euro.
Gast Leoisgoed Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 kan ik die penta niet van nieuwe SW voorzien door de PC aan de tunder te hangen? of begrijp ik iets verkeerd? op de site die jij aangaf stond ook een MM programma is dat niet hiervoor?
Gast aart44 Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Ja je hebt het goed begrepen maar als hardware gaf ik aan een seriele kabel (male-female) en een MM progger dat is een interface die je in de kaartgleuf moet steken.
Gast Leoisgoed Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 mijn collega verteld mij zojuist dat hij zo'n module thuis heeft daar moet ik dus maar eens mee aan de slag. ik laat wel hooren hoe dat afloopt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen