Ga naar inhoud


Hoe verander ik Bta emu naar Nagr


Gast 3766422

Aanbevolen berichten

Heb door veranderen cq. overnemen zenderlijst de automatische instelling bij Prem. verknalt. Hier zoekt mijn 5400 steeds naar B en niet naar N. Hoe kan ik dit terugzetten zodat hij bij uitzetten ook blijft kijken naar N? Ik heb van alles geprobeerd maar vind de oplossing niet.

 

Groet Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor het mee denken Harrie. Ik heb het aan het lopen maar begrijp toch niet dat ik bij cardblocker moet kiezen voor ecm-emm, anders werkt het bij mij niet en blijft prem. zoeken naar B. Bij mijn andere hummy is dat niet nodig. Weet jij of iemand anders of ik alles en met nadruk op alles vanuit de ene naar de andere kan clonen? Bij mijn weten heeft het op alle twee hetzelfde gewerkt. Zijn ook alletwee 5400 oak. Het werkt nu maar ik blijf mij afvragen waar dit onderscheid is ontstaan en hoe dit te verhelpen.

 

 

Groet, Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je er soms een modulle inzitten met een c+nl kaartje dan moet je die er eens effe uitrekken tot je humax zijn kees binnen heeft en dan kan je er de modulle terug insteken

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een tip. Probeer ik vanavond moet er wel bij zeggen dat ik normaal bij fw update en bin update nooit een cam uit heb gehaald.

 

Bedankt en groeten, Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zomaar auto update v/d sleutels was ooit eens.

sinds een aantal versie`s moet je of de cam er uit halen of een foefje doen.

Maar denk dat hoofd probleem in de juiste pmc tabel zit.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verschillende pmct tabellen geprobeerd maar niets. En wie heeft de juiste dan wel? Ik heb geprobeerd alles over te zetten van de tweede ontvanger maar het lukt niet. Ik blijf het verschil houden dat de ene de cardlocker uit heeft staan en de andere niet. Is er geen prg. om de humax settings etc. te klonen?

 

Groet, Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 3766422
Ik heb verschillende pmct tabellen geprobeerd maar niets. En wie heeft de juiste dan wel? Ik heb geprobeerd alles over te zetten van de tweede ontvanger maar het lukt niet. Ik blijf het verschil houden dat de ene de cardlocker uit heeft staan en de andere niet. Is er geen prg. om de humax settings etc. te klonen?

Groet, Hans


Dus als ik het goed begrijp staat de hummie nadat je cardblocker op ecm+emm hebt gezet, de humax op standby en weer aan zet met de afstandbediening(dus niet meteen de stroom er af)
weer met cardblocker op of?
m.a.w. de hummie slaat dit niet op?
over dat klonen:volgens mij heb ik ooit ergens een progje gezien waarmee je de hummie kon klonen.
als het zo is, zou iemand hier het toch moeten weten.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat de ene ontvanger goed naar prem. N codering gaat met de cardblocker uitgeschakeld en de ander moet de cardblocker aan hebben (wat bij mijn weten nooit zo is geweest)anders gaat deze zoeken naar EMU B codering. Het werkt maar ik blijf mij afvragen waarom dit probleem is ontstaan en niet is terug te zetten met pmct en/of ????

 

Groet, Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben de beide hummie`s dezelfde cam erin.

Of heeft de ene geen cam en de andere wel.

vertel eerst eens wat er precies in zit

hardware en software

welke cam

welke funcard

welke loader

welke software

Welke settings.

welke pmc tabel

 

want je hummie zoekt standaard op de verkeerde codering (B) als er een cam in zit.

je hebt ook al pm.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de ene xcam + seca nl, de ander aston 1.5 + seca nl

goldcard met funfile beide gelijk oud file, heb ze al eens uitgewisseld maar geen verbetering.

toh 10.6b

loader 1.73

pet123

en xamuh de laatste.

 

Zal eens gaan proberen met verwijderen cam.

 

In ieder geval bedankt voor raadslagen.

 

Groet, Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Citaat:
over dat klonen:volgens mij heb ik ooit ergens een progje gezien waarmee je de hummie kon klonen.

als het zo is, zou iemand hier het toch moeten weten.

 

Ben hier nog even naar wezen zoeken.

Het was geen progje maar een handleiding.

Hier komt die:

chrisito schreef: Settings, loader, firmware en sateliet settings transfereren van een goed werkende Humax naar een defecte Humax (voor IRCI5400 zeker voor de andere weet ik het niet):

Stap 1: Verbind beide recievers dmv EEN GEWONE SERIELE kabel met elkaar.

Stap 2: Schakel de goed werkende ontvanger aan.

Stap 3: Ga bij deze ontvanger naar menu "Installation" , "Status" , "STB Status".

Stap 4: Druk achtereenvolgens op de volgende toetsen van de afstandsbediening=> rood , groen , geel , blauw en wit.

Stap 5: Hierna druk je op: 1 voor transfer v/d loader; 2 voor de transfer v/d firmware; 3 voor de transfer v/d menu settings of 4 voor de transfer v/d satellite settings.

Stap 6: Op de goede Humax verschijnt nu "UP" in het display. Stap 7: Zet nu de defecte Humax aan en de transfer begint automatisch.

Stap 8: Wanneer de transfer gereed is verschijnt er "END" in de voormalige defecte Humax. Met dank aan chrisito!!

 

Heb geen idee of het werkt maar miss.dat er hier iemand is die het weet.

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...