Gast 3766422 Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Heb door veranderen cq. overnemen zenderlijst de automatische instelling bij Prem. verknalt. Hier zoekt mijn 5400 steeds naar B en niet naar N. Hoe kan ik dit terugzetten zodat hij bij uitzetten ook blijft kijken naar N? Ik heb van alles geprobeerd maar vind de oplossing niet. Groet Hans
Gast 3766422 Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Heb het denk ik al. Cardblocker verkeerd staan. In ieder geval voor de denkers bedankt. Groet Hans
harry Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Menu > ToH > Config > CAID Preselect: CARD+EMU.
Gast 3766422 Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Bedankt voor het mee denken Harrie. Ik heb het aan het lopen maar begrijp toch niet dat ik bij cardblocker moet kiezen voor ecm-emm, anders werkt het bij mij niet en blijft prem. zoeken naar B. Bij mijn andere hummy is dat niet nodig. Weet jij of iemand anders of ik alles en met nadruk op alles vanuit de ene naar de andere kan clonen? Bij mijn weten heeft het op alle twee hetzelfde gewerkt. Zijn ook alletwee 5400 oak. Het werkt nu maar ik blijf mij afvragen waar dit onderscheid is ontstaan en hoe dit te verhelpen. Groet, Hans.
smetje limb.BE Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 heb je er soms een modulle inzitten met een c+nl kaartje dan moet je die er eens effe uitrekken tot je humax zijn kees binnen heeft en dan kan je er de modulle terug insteken 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Gast 3766422 Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Weer een tip. Probeer ik vanavond moet er wel bij zeggen dat ik normaal bij fw update en bin update nooit een cam uit heb gehaald. Bedankt en groeten, Hans
looney2 Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Dat zomaar auto update v/d sleutels was ooit eens. sinds een aantal versie`s moet je of de cam er uit halen of een foefje doen. Maar denk dat hoofd probleem in de juiste pmc tabel zit. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Gast 3766422 Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Ik heb verschillende pmct tabellen geprobeerd maar niets. En wie heeft de juiste dan wel? Ik heb geprobeerd alles over te zetten van de tweede ontvanger maar het lukt niet. Ik blijf het verschil houden dat de ene de cardlocker uit heeft staan en de andere niet. Is er geen prg. om de humax settings etc. te klonen? Groet, Hans
looney2 Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Origineel bericht van: 3766422 Ik heb verschillende pmct tabellen geprobeerd maar niets. En wie heeft de juiste dan wel? Ik heb geprobeerd alles over te zetten van de tweede ontvanger maar het lukt niet. Ik blijf het verschil houden dat de ene de cardlocker uit heeft staan en de andere niet. Is er geen prg. om de humax settings etc. te klonen? Groet, Hans Dus als ik het goed begrijp staat de hummie nadat je cardblocker op ecm+emm hebt gezet, de humax op standby en weer aan zet met de afstandbediening(dus niet meteen de stroom er af) weer met cardblocker op of? m.a.w. de hummie slaat dit niet op? over dat klonen:volgens mij heb ik ooit ergens een progje gezien waarmee je de hummie kon klonen. als het zo is, zou iemand hier het toch moeten weten. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Gast 3766422 Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Het probleem is dat de ene ontvanger goed naar prem. N codering gaat met de cardblocker uitgeschakeld en de ander moet de cardblocker aan hebben (wat bij mijn weten nooit zo is geweest)anders gaat deze zoeken naar EMU B codering. Het werkt maar ik blijf mij afvragen waarom dit probleem is ontstaan en niet is terug te zetten met pmct en/of ???? Groet, Hans
looney2 Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Hebben de beide hummie`s dezelfde cam erin. Of heeft de ene geen cam en de andere wel. vertel eerst eens wat er precies in zit hardware en software welke cam welke funcard welke loader welke software Welke settings. welke pmc tabel want je hummie zoekt standaard op de verkeerde codering ( als er een cam in zit. je hebt ook al pm. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Gast 3766422 Geplaatst: 27 maart 2008 Geplaatst: 27 maart 2008 In de ene xcam + seca nl, de ander aston 1.5 + seca nl goldcard met funfile beide gelijk oud file, heb ze al eens uitgewisseld maar geen verbetering. toh 10.6b loader 1.73 pet123 en xamuh de laatste. Zal eens gaan proberen met verwijderen cam. In ieder geval bedankt voor raadslagen. Groet, Hans
looney2 Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 ook al bij een ander gepost maar Om je ene pmctabel uit te lezen kun je dit progje gebruiken. kun je de tabel van de werkende hummie uitlezen en in de andere niet werkende plaatsen. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 6 april 2008 Geplaatst: 6 april 2008 Citaat: over dat klonen:volgens mij heb ik ooit ergens een progje gezien waarmee je de hummie kon klonen. als het zo is, zou iemand hier het toch moeten weten. Ben hier nog even naar wezen zoeken. Het was geen progje maar een handleiding. Hier komt die: chrisito schreef: Settings, loader, firmware en sateliet settings transfereren van een goed werkende Humax naar een defecte Humax (voor IRCI5400 zeker voor de andere weet ik het niet): Stap 1: Verbind beide recievers dmv EEN GEWONE SERIELE kabel met elkaar. Stap 2: Schakel de goed werkende ontvanger aan. Stap 3: Ga bij deze ontvanger naar menu "Installation" , "Status" , "STB Status". Stap 4: Druk achtereenvolgens op de volgende toetsen van de afstandsbediening=> rood , groen , geel , blauw en wit. Stap 5: Hierna druk je op: 1 voor transfer v/d loader; 2 voor de transfer v/d firmware; 3 voor de transfer v/d menu settings of 4 voor de transfer v/d satellite settings. Stap 6: Op de goede Humax verschijnt nu "UP" in het display. Stap 7: Zet nu de defecte Humax aan en de transfer begint automatisch. Stap 8: Wanneer de transfer gereed is verschijnt er "END" in de voormalige defecte Humax. Met dank aan chrisito!! Heb geen idee of het werkt maar miss.dat er hier iemand is die het weet. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
barzae Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Heb hetzelfde probleem ook eens voorgehad met prem. Na heel lang en hard zoeken was dit opgelost door mijn funkaart te herschrijven. Raar maar waar!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen