Ga naar inhoud


Probleem met speedtouch 780wl wep beveiligen


kaelem

Aanbevolen berichten

Heb nu eidelijk internet op de camping.

Het is adsl lite geworden van kpn was het enige wat mogelijk was op die locatie.

 

Na wat aanloopproblemen functioneerd het redelijk.

Nu ben ik thuis kabel gewend dus dat adsl is allemaal nieuw.

Ik kreeg een speedtouch 780 en na het aansluiten werkte alles redelijk snel zoals de bedoeling.

 

De 2e dag toch wat gaan lezen en benieuwd als ik ben even in de router gaan kijken met de explorer via 192.168.1.254.

Tijdens de installatie was ik er zelf niet bij maar een buurman, en die vertelde al dat de key op het modem niet klopte dus heeft de kpn monteur er een maar even wep key ingegooid van 10 nummers en getallen.

 

Wat schetst mijn verbazing,terwijl ik inlog op het modem,ik zat ergens in de toolbox te kijken reset het modem zich plotseling en verlies ik de verbinding.

Ik kijk na 2 minuten zie ik ineens een netwerk wat wpa2 beveiligd is.

Ik denk ik kijk direct even of die key op het modem goed is en jawel hoor ik kan gewoon weer inloggen.

 

Daar de buren geen wpa2 ondersteunen mag ie van mij gewoon op wep blijven staan,wat ie nu dus weer doet.

Nu mijn vraag,gaat ie bij elke reboot nu weer terug naar wpa2 of niet.

 

Ik heb ook het idee dat ik voortaan beter even via een lan kabel verbinding met de speedtouch kan maken of zie ik dit verkeerd.

 

Wat trouwens ook vreemd was dat mijn buurman ineens geen verbinding meer heeft in zijn eigen caravan dus waarschijnlijk heeft ie nog wat veranderd na die reboot.

Als hij met zijn laptop in mijn caravan zit werkt het wel zegt hij,raar terwijl het voor die reboot wel ging.

 

Ik ga het weekend maar eens wat uitproberen.

 

Alle tips zijn welkom.

 

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook zo'n 780 en heb er nogal ruzie mee gehad. Het apparaat blijkt niet stabiel te zijn, een spontane herstart heb ik ook al een paar keer gehad. Het zou mij dan ook niet verbazen als wep opeens wpa wordt na zo'n reboot.

 

Ook bij users kun je maar beter alles laten zoals het standaard is. Heb hier eens iets ingesteld en kon er nooit meer inkomen, niet met het oude en ook niet met het nieuwe (jaja kon het mij echt herinneren). Reset naar default was de enige oplossing.

 

Sterkte ermee! wink

 

MVG, Roland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...